Gå til innhold

Dere med 1.5 i samlet inntekt

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvordan kan dere ha 70000 utbetalt med 1,5 i inntekt?

Anonymkode: 7a8a5...62d

Mannen har utbetalt ca 50.000 kr per mnd og jeg har ca 20.000 kr per mnd. Før skatt har vi samlet inntekt på litt under 1.5 mill.

Anonymkode: e1f9b...8e1

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 27.2.2021 den 20.10):

Jeg er alene og har 1,7 i inntekt. Har 4,3 i boliglån. Kunne kanskje lånt mer, men vil ikke det. 

Anonymkode: b591a...bc6

Hva jobber du med?

Anonymkode: 91446...33f

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hva er månedlige avdrag på et lån på 7 mill!? 
Jeg hadde aldri fått sove med så mye gjeld. Dere har ca samme inntekt som oss. Dere må jo betale ca 60 000 i mnd på lån? Og selv om utleie dekker litt, forstår jeg ikke helt regnestykket. 

Anonymkode: c4434...6d3

60.000? Hvordan får du et så høyt månedlig beløp? Vi betaler rundt 22.500 kr for et lån på nesten 5,5 mill og 25 års nedbetalingstid.

Anonymkode: 296a1...80f

Skrevet

Vi har rett under 10 millioner i lån. Har store verdier, huset har takst på 22, har ny hytte og biler uten lån. Begge tjener rundt en million hver, men med mulighet til å ta utbytte hvert år på minimum det samme som årslønnen. Har ingen andre lån enn huslån og har sikkerhet i fond og aksjer. Hadde vi frigjort alt vi har hadde vi halvert lånet.

Anonymkode: a5018...5a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hva er månedlige avdrag på et lån på 7 mill!? 
Jeg hadde aldri fått sove med så mye gjeld. Dere har ca samme inntekt som oss. Dere må jo betale ca 60 000 i mnd på lån? Og selv om utleie dekker litt, forstår jeg ikke helt regnestykket. 

Anonymkode: c4434...6d3

60 000 i mnd? Har dere 10 års nedbetalingstid da? Vi har 6 mill i lån (verdi på hus er 12 mill) og betaler ca. 25 000 kr i mnd, har 25 års nedbetaling. Vi for vår del har utleieinntekt på 12 000 kr i mnd, og i tillegg får vi jo redusert skatt fordi vi har høyt lån. Altså betaler vi selv 13 000 kr i mnd på lån og har lønnsinntekter på 85 000 kr i mnd. Jeg sover svært godt og er ikke det minste bekymret. Jeg tipper de har god kontroll de også.

Anonymkode: e7ceb...f54

Skrevet

Vi har 77 000 utbetalt til sammen, inkludert alt, og lån på 4,5. funker veldig fint! Vi har også trygge jobber og utleiehybel. 

Anonymkode: e1c6e...3de

Skrevet

Har aldri skjønt det med at man kjøper et stort hus som man ikke har råd til hvis man ikke leier ut en del av huset. 
Hvorfor kjøper man ikke bare et litt mindre hus og har litt mindre lån som man kan betjene uten leieinntekter?

Man har fortsatt samme boareal til egen familie som man ville hatt i det store huset, men slipper ha fremmet folk i kjelleretasjen og hagen.

Er det leieinntekter om 25 år dere planlegger for, da lånet kanskje er betalt ned? 

Anonymkode: a75b7...e2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...