Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #1 Skrevet 27. februar 2021 Jeg arbeider nå 50% og har betalt lunsjpause på 30min. Til sammen jobber jeg nå ca 18t pr uke nest mnd skal jeg opp i 100%, men hvor mange timer er dette når pausen er betalt? Jeg kan ikke forlate avdelingen og vi har ikke pauserom.. lederen min mener det skal være 37,5t + 2,5t i lunsj, men dette blir litt feil i mitt hode når jeg er i arbeid i pausen skal vel denne telle som arbeidstid slik det blir 37,5t til sammen? Anonymkode: 2454a...4fe
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #2 Skrevet 27. februar 2021 Noen steder jobber man 37,5 t i uka, andre steder 40 timer. 40 t + ubetalt pause er også mulig. Anonymkode: 828fa...1aa
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #3 Skrevet 27. februar 2021 De på kontoret her som jobber 100% har ikke betalt lunsj, og jobber 37,5t, men er på jobb 8 timer. Anonymkode: 2454a...4fe
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De på kontoret her som jobber 100% har ikke betalt lunsj, og jobber 37,5t, men er på jobb 8 timer. Anonymkode: 2454a...4fe Hi forresten. jeg er ikke på kontoret, men på avdeling å må være tilgjengelig hele tiden. Anonymkode: 2454a...4fe
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 Hva får du i din kontrakt? Hvordan er lønnen, har du fastlønn eller timelønn? De som har betalt lunsj hos oss har betalt for 8 timer om dagen, mens de som ikke har det bare har betalt for 7,5 time. De er like lenge på jobb, men litt forskjellig lønn. Det forrige stedet jeg jobbet var alle på jobb i 7,5 time og alle hadde betalt lunsj. Så tror ikke det er noen fasit på dette, du må rett og slett bare forhandle deg frem til riktig lønn for det antall timer du er på jobb. Anonymkode: 5d23e...660
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 Har jobbet begge deler. Med betalt pause var jeg på jobb 7,5 timer pr dag, betalt pause da jeg ikke kunne forlate arbeidsplassen i pausen. Fikk altså betalt for 7,5 timer. Nå har jeg ubetalt pause. Da er jeg på jobb 8 timer, men får betalt for 7,5 timer. Anonymkode: 1652c...11d
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #7 Skrevet 27. februar 2021 Hvis du kan (i teorien) gå på kafé i pausen, på fast tidspunkt, mens jobbtelefonen og pcen ligger igjen på kontoret, så kan du ha 8-timers dager med 30 min ubetalt lunsj. Hvis du kan ta pause når det passer i jobbhverdagen (og ikke f.eks. klokka 12 hver dag) og må avbryte pausen hvis noen ringer, trenger deg, oppsøker deg el.l. Altså at du ved behov må jobbe i lunsjen, og kanskje ikke alltid har mulighet til en full halvtime, da skal arbeidsdagen totalt vare 7,5 timer inkludert en halvtime lunsj. Anonymkode: 69407...697
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #8 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hvis du kan (i teorien) gå på kafé i pausen, på fast tidspunkt, mens jobbtelefonen og pcen ligger igjen på kontoret, så kan du ha 8-timers dager med 30 min ubetalt lunsj. Hvis du kan ta pause når det passer i jobbhverdagen (og ikke f.eks. klokka 12 hver dag) og må avbryte pausen hvis noen ringer, trenger deg, oppsøker deg el.l. Altså at du ved behov må jobbe i lunsjen, og kanskje ikke alltid har mulighet til en full halvtime, da skal arbeidsdagen totalt vare 7,5 timer inkludert en halvtime lunsj. Anonymkode: 69407...697 Jeg jobber når jeg har «pause». Vi spiser mat sammen med brukere og har ingen mulighet til å være utilgjengelig annet enn for å gå på toalettet. jeg kan ta en telefon nå og da, men er og må likevel være tilgjengelig. Vi har ingen pauserom og et tilstede og aktivt deltakende i programmet hele tiden vi er til stede på jobb, fra start til slutt, hver dag. Og dette er helt ok. greia er bare om jeg må regne med å jobbe 7,5t + betalt puse, eller om betalt pause er inkludert i de 7,5t? I prinsippet har vi jo ingen pauser selv om vi spiser i løpet av arbeidsdagen.. Anonymkode: 2454a...4fe
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #9 Skrevet 27. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg jobber når jeg har «pause». Vi spiser mat sammen med brukere og har ingen mulighet til å være utilgjengelig annet enn for å gå på toalettet. jeg kan ta en telefon nå og da, men er og må likevel være tilgjengelig. Vi har ingen pauserom og et tilstede og aktivt deltakende i programmet hele tiden vi er til stede på jobb, fra start til slutt, hver dag. Og dette er helt ok. greia er bare om jeg må regne med å jobbe 7,5t + betalt puse, eller om betalt pause er inkludert i de 7,5t? I prinsippet har vi jo ingen pauser selv om vi spiser i løpet av arbeidsdagen.. Anonymkode: 2454a...4fe Da skal du ha 7,5 timers arbeidsdag, og betalt for hele dagen. Hvis dere spiser med brukere kan du ta de 30 minuttene med pause på et annet tidspunkt enn i lunsjtid. Men pause har du krav på. Tror også dere har krav på en form for pauserom/personalrom/kontor med en sofakrok eller lignende. Anonymkode: 69407...697
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2021 #10 Skrevet 27. februar 2021 Kun dagtid i helsevesenet er 37,5 Jobber du turnus og helg er det 35,5 Jeg jobber med utviklingshemmede i bolig, vi kan ikke forlate arbeidsstedet og har betalt pause. Har et vaktrom, men ikke noe pauserom. Eneste tiden vi får borte fra brukerne er når vi skriver journaler eller går på vaktrommet for å snakke i telefonen med leger, pårørende etc. Anonymkode: 0ac4e...9c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå