Gå til innhold

7 ganger i karantene før smitte

Anbefalte innlegg

I klassen til min datter, på ungdomsskolen er det en gjeng som nå har vært i "nærkontaktkarantene" i 4-7 ganger. Gang etter gang har de draty på fest og endt i karantene. De har besøkt hverandre i karantene og til og med i isolasjon. Hva er det foreldrene tenker med? Hvordan er det mulig å la femtenåringene dra på fest med alkohol og på besøk til venner de vet har korona i huset? Foreldrene er liksom vellykkede med gode jobber og store hus også.

Heldig vis har de enda ikke dratt med seg smitte inn på skolen. Resten av elevene har ikke blitt skadelidende, men jeg må si jeg har mistet det meste av respekt for foreldrene.

Anonymkode: 551e2...0cc

Fortsetter under...

Dette er vel grunnen til at vi ikke ser mer offentlig protest mot de sinnsyke tiltakene: de mest ressurssterke som kanskje kunne hatt en stemme, de velger å bare gi faen i det stille istedet for å gå ut med at de mener at dette er noe forbanna tull. De har hjemmekontor og god lønn, kanskje tjener til og med bedriften dere godt med penger på krisen. De ønsker ikke at barna deres skal bli psykiske vrak fordi det har klikka for regjeringen. Får ungene deres bot så er det en dråpe i havet. 

Anonymkode: ba2dc...ced

Jeg ville tatt en prat med det lokale politiet og media, for dette burde også foreldrene ansvarliggjøres for. Ungdommene burde få store bøter - og ved gjentakelse strengere straff, for de er jo en fare for andre!

Anonymkode: 64314...da4

• Opprett ny...