Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, nå må dem gi seg tenker jeg. Barn er smittebærere kanskje, men de blir i liten grad dårlige. Stakkars om de skal ha munnbind hele dagen. For ikke å snakke om den økonomiske konsekvensen for mange. 

Helt galskap. Men hele korona har jo tippa over spør du meg. 

Jeg kan ikke tenke meg at det vil ha noen stor effekt, jeg tror elevene kommer til å ta munnbindet mye sv og på og at de uansett omgås uten munnbind utenom skoletiden. Det er snart vår og blir varmere, det er ofte dårlig luft i klasserom og jeg kan ikke tenke meg at elevene kommer til å orke å gå med munnbind på seg i flere timer hver dag.

Anonymkode: f7901...9a3

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken skole? Datteren min går på vgs, de har munnbind i timene, men kan ta de av i friminuttene. Det er en del smittetilfeller der, og de har det bedre med skoledager med munnbind enn hjemmeskole

Anonymkode: 78373...316

Tar de på nytt munnbind før hver time? 6-7 munnbind per skoledag? Hvis ikke er jo dette en falsk trygghet. 

Anonymkode: 065c8...5f6

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tar de på nytt munnbind før hver time? 6-7 munnbind per skoledag? Hvis ikke er jo dette en falsk trygghet. 

Like falsk som å bruke det samme tøymunnbindet en hel dag?

De bytter ja. De har vel 2-3 dobbeltimer per dag. Helsefagene har god tilgang på munnbind 

De bytter ja. De har vel 2-3 dobbeltimer per dag. Helsefagene har god tilgang på munnbind 

Ja

Hvem betaler flere tusen kroner i måneden for munnbind til elevene? 

Anonymkode: a78a7...ccc

Annonse

Nei, nå altså. Dette blir jo bare tull og tøys.
Barn og ungdom klarer umulig å bruke munnbind korrekt. Ikke blir de noe særlig syke av korona heller. I tillegg er de fleste eldre ferdigvaksinert, så det kan ikke bruke det som unnskyldning heller. 
Pluss det faktum at å puste inn sin egen CO2 i timesvis er negativt for oksygenopptak, konsentrasjon og læringsevne. Overdrevet bruk av munnbind kan også gi hodepine og svimmelhet, noe jeg selv erfarer daglig. 
Dette kan de virkelig ikke pålegge barna og ungdommene våre. 

• Opprett ny...