Gå til innhold

Hvordan fungerer dette? Angående bombrikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte nå i ettermiddag en bil. Den skal hentes imorgen. Jeg må gjennom bom når jeg skal kjøre den hjem. 
Prøvde å kontakte bomselskaper mitt for å få registrert nytt kjøretøy på min nåværende brikke, men de har jo stengt. Skrev deretter en e-post til de, men de har ikke åpent før på mandag.

Når jeg går inn på MinSide hos bompengeselskapet kommer bare fakturaene mine fra tidligere kjøretøy opp, ingen brikker, så jeg får ikke omregistrert brikke der heller. 

Hva gjør jeg når jeg da kjører gjennom bom imorgen?

Anonymkode: 8f468...f5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting. Du kjører gjennom og får regning i posten på registreringsnummeret som da skal stå i ditt navn.

Mange som ikke har brikke, da får man bare faktura på hver passering.

Så ordner du det til mandag.

Anonymkode: 0d8c4...de8

Skrevet

Rart at du ikke kan endre det på nett. Det har jeg gjort hver gang jeg har byttet bil.

Anonymkode: 64814...afe

Skrevet

Google «registrere bombrikke på ny bil» også det selskapet du har avtale med, autopass, fjellinjen..

Anonymkode: 7f044...15c

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Rart at du ikke kan endre det på nett. Det har jeg gjort hver gang jeg har byttet bil.

Anonymkode: 64814...afe

Jeg beskrev problemet til bomselskapet da jeg hadde forrige bil. De sendte da en veiledning til hvordan jeg skulle fikse det, men det fungerer fortsatt ikke 🤯

Ganske frustrerende.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Google «registrere bombrikke på ny bil» også det selskapet du har avtale med, autopass, fjellinjen..

Anonymkode: 7f044...15c

Jeg har gjort det, men når bombrikken min ikke viser inne på MinSide, så fungerer ikke det som blir beskrevet der 😔

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jeg har gjort det, men når bombrikken min ikke viser inne på MinSide, så fungerer ikke det som blir beskrevet der 😔

Hi

Du må nok legge til brikken i den nye bilen på din avtale. Det skal stå et langt nummer på selve brikken, det er ikke bilnummeret du skal bruke 😊 på fjellinjen (som jeg bruker) har man aktive avtaler, der du legger inn brikkenr, så kommer bilen opp automatisk. 

Anonymkode: 4745a...45f

Skrevet

Bare husk å slette avtalen/ bilensom du hadde. 

Skrevet

Det er jo bare å kontakte bomselskaper på

mandag ig si at regningen skal til deg og legge ved kopi av salgsmelding.

hvis fakturaen likevel kommer til gammel eier, aå ber du jo bare denne sende bilde av regningen, så vippser du beløpet

Anonymkode: 1c947...d67

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du må nok legge til brikken i den nye bilen på din avtale. Det skal stå et langt nummer på selve brikken, det er ikke bilnummeret du skal bruke 😊 på fjellinjen (som jeg bruker) har man aktive avtaler, der du legger inn brikkenr, så kommer bilen opp automatisk. 

Anonymkode: 4745a...45f

Jeg får ikke til å legge til brikke inne på siden.

Føler jeg har prøvd alt mulig nå 🙈

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...