Gå til innhold

Munnbindbruk i skolen - hva synes dere?

Anbefalte innlegg

mamma til adhd gutt<3 skrev (10 minutter siden):

Du ser jammen kun det negative du

Og du har ingen egne meninger bortsett fra slagord og hylling av alt som myndighetene foretar seg. Tenk, ikke alle tiltak er utelukkende positive for alle. Bombe, ikke sant?

Anonymkode: 38d97...735

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og du har ingen egne meninger bortsett fra slagord og hylling av alt som myndighetene foretar seg. Tenk, ikke alle tiltak er utelukkende positive for alle. Bombe, ikke sant?

Selvsagt er ikke alt positivt for alle men føler du oppriktig at det på noen måte hjelper å fokusere på det negative? 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Dårligere karakterer? Mener du at gjennomsnittskarakteren på videregående skoler i Norge er 6?

Sønnen min får stort sett 6'ere. Noen 5'ere. Hadde vært kjipt for han å få 4 da.

Anonymkode: ca309...a0c

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Selvsagt er ikke alt positivt for alle men føler du oppriktig at det på noen måte hjelper å fokusere på det negative? 

Det hjelper å diskutere og utveksle meninger. Å snakke ved hjelp av slagord og prøve å få folk som stiller spørsmål til å holde kjeft hjelper ikke. Folk som er i arbeid og opplever negative virkninger av tiltak har nok annet syn på det enn dere som er hjemmeværende. Annet perspektiv og sånt. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden):

En annen ting - hvorfor er du på diskusjonsforum for korona når du ikke ønsker noen diskusjon? For å slå ned dem som stiller spørsmål ved tiltakene? Få dem til å lystre? På oppdrag fra hvem?

Må jo si jeg lurer litt på hvordan det skal gjennomføres. Kun i det de beveger seg rundt eller skal de ha på hele dagen? Og hvem skal ta regningen, det kan fort bli dyrt hvis du skal skifte ut flere ganger i løpet av dagen, bruke på buss frem og tilbake. Og ikke minst, leser det kan være snakk om etter vinterferie, det er et par dager til. Ikke sikkert det lar seg gjøre over natten. Så det blir jo litt interessant å se, om, når og hvordan. 

Anonymkode: 0df0d...cfd

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

En annen ting - hvorfor er du på diskusjonsforum for korona når du ikke ønsker noen diskusjon? For å slå ned dem som stiller spørsmål ved tiltakene? Få dem til å lystre? På oppdrag fra hvem?

En diskusjon trenger ikke alltid å være om absolutt alt som kan tenkes å kunne bli et problem. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

En diskusjon trenger ikke alltid å være om absolutt alt som kan tenkes å kunne bli et problem. 

Så du godtar kun diskusjon der alle mener det samme som deg? Det er ikke en diskusjon. En diskusjon er en meningsutveksling. Når en bruker bestemmer hva alle andre skal mene, heter det monolog og diktatur. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så du godtar kun diskusjon der alle mener det samme som deg? Det er ikke en diskusjon. En diskusjon er en meningsutveksling. Når en bruker bestemmer hva alle andre skal mene, heter det monolog og diktatur. 

På ingen måte det jeg mener. Poenget var at det er mulig å være positiv til noe også. 

Munnbind er totalt bortkastet. Fhi har selv sagt at det er det minst effektive av alle tiltak. Ikke minst fordi covid-19 er mindre enn munnbindet og kommer seg derfor gjennom. Derfor stopper heller ikke smitten.

Heller hjemmeundervisning enn munnbind.

Anonymkode: d4602...2f2

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

På ingen måte det jeg mener. Poenget var at det er mulig å være positiv til noe også. 

Men alle kan ikke være positive til alt hele tiden!!! 

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Som sagt, søk jobber og start med hobbyer. Da får man litt annet blikk på verden enn når man sitter hjemme uten noe særlig kontakt med andre mennesker og husarbeid og forum som eneste aktiviteter på dagtid. 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Det er heller ikke poenget 

Jo, det er ditt poeng. Du så hva tråden handlet om, men likevel gikk inn for å kaste rundt om med slagord og fortelle at myndighetene vet best. Du har ikke bidratt med noe i denne diskusjonen, har ikke ytret din egen mening osv. Hvorfor kommentere noe du ikke interesserer deg for? Bare for å prøve å kvele diskusjonen? Hva slags Sovjetunion-holdning er det? 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Som sagt, søk jobber og start med hobbyer. Da får man litt annet blikk på verden enn når man sitter hjemme uten noe særlig kontakt med andre mennesker og husarbeid og forum som eneste aktiviteter på dagtid. 

Jobber fulltid som de fleste andre 😊

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Så fint du vet bedre enn meg hvordan liv jeg lever. Det er jo i grunn serdeles spesielt 😊

Ingenting spesielt i grunn, bare ren matte det. 

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Ingenting spesielt i grunn, bare ren matte det. 

Herregud, nå må du slutte da. Dere kan være så uenige dere vil om munnbind, men hold deg til saken. 

Anonymkode: 0df0d...cfd

Tull og tøys. Det henger ikke på greip. Unger i skolen skal bruke munnbind og hundeløp langt oppå vidda blir avlyst. Samtidig som tusenvis av mennesker klumper seg sammen på vinterferie i Hemsedal og Gol. 

Anonymkode: 78457...8b8

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva kan de oppleve SAMMEN med to meters avstand? Fotball? Nei. Andre kontaktidretter? Nei. Kino, kafe osv er stengt. Så hva opplever de sammen med 2 meters avstand og munnbind?

Kinoen åpnet på mandag

Anonymkode: f3406...0e9

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9O6gzw/elev-leder-positiv-til-munnbind-i-skolen

Noe som vurderes etter vinterferien. Jeg stiller meg negativt. Elever på videregående er fortsatt i vekst, og sitte med munnbind i 6-8 timer hver eneste dag i klasserom med allerede dårlig luft vil kunne påvirke lungene negativt. Det blir også lettere å droppe ut av skolen for dem som allerede vurderer det - enda en negativ ting å forholde seg til. Hva synes dere?

Hehe ditt negative fokus på alt har garantert forkortet livet ditt med ti år allerede. 

Munnbind er ikke noe problem. Herlighet. Hos oss har vi hatt det i månedsvis.

Anonymkode: 6f6d2...a7f

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hehe ditt negative fokus på alt har garantert forkortet livet ditt med ti år allerede. 

Så når man ikke støtter ett eneste tiltak fra myndighetene, har man negativt fokus på alt? Interessant konspirasjonsteori og hersketeknikk 🤣🤣 har nok ikke forkortet livet mitt med noe som helst. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Vi er flere her som ikke liker alt myndighetene prakker på oss av tullete regler.

Anonymkode: 4f4f3...55a

• Opprett ny...