Gå til innhold

Munnbindbruk i skolen - hva synes dere?

Anbefalte innlegg

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

For min del velger jeg munnbind foran hjemmeskole. Når man så de store forskjellene på hjemmeskolen så er det i sum bedre at alle får lik undervisning på skolen med maske

Du er voksen og lærer ingenting på jobben din. Videregåendeelever lærer hele dagen. De må derfor kunne konsentrere seg og ha nok oksygen i løpet av skoledagen. 

Anonymkode: 38d97...735

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du er voksen og lærer ingenting på jobben din. Videregåendeelever lærer hele dagen. De må derfor kunne konsentrere seg og ha nok oksygen i løpet av skoledagen. 

Fortsatt mener jeg munnbind er bedre enn hjemmeskole 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Disse linkene dine er jo bullshit. Steigan.no som viser til at man raskt får oksygenmangel?? Hallo? Hvordan tror du sykepleierne som står hele dagen dypt konsentrert i hele verden  klarer det med munnbind? 

Anonymkode: 19fa9...17b

Har du lest linkene? Eller bare bestemte du deg for at de var bullshit fordi de ikke var fra vg eller tv2? 
Sykepleiere og kirurger står i godt ventilerte rom der luften byttes ut mange ganger i timen. Slik er det ikke på skolene. I tillegg er de voksne med ferdigutviklede kropper og lunger, i motsetning til barna og ungdommene. 
Prøv å lese linkene, du. 

Anonymkode: 4f4f3...55a

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har du lest linkene? Eller bare bestemte du deg for at de var bullshit fordi de ikke var fra vg eller tv2? 
Sykepleiere og kirurger står i godt ventilerte rom der luften byttes ut mange ganger i timen. Slik er det ikke på skolene. I tillegg er de voksne med ferdigutviklede kropper og lunger, i motsetning til barna og ungdommene. 
Prøv å lese linkene, du. 

Anonymkode: 4f4f3...55a

Hjernevaskede folk motsetter seg all informasjon som går på tvers av deres doktrine. "Ignorance is strength" er en kjent frase. De aller fleste av de hjernevaskede vil ikke klare å si hvor frasen er fra. Fordi de kun leser det som spys ut i VG.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Fordi hvis det er hjemmeskole, så må du som forelder bidra?

Eller fordi at hjemmeskole ikke er bra i lengden. Da mangler de unge sosial kontakt og generelt det å kunne se andre mennesker. Jeg er heller ikke lærer og har ikke sjans til å følge opp på lik linje som en lærer. Alle elever har heller ikke like vilkår for hjemmeskole. Maske på skolen gir like vilkår. Nå skal det sies at for oss personlig gikk hjemmeskole fint. 

Annonse

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg er voksen og lærer ting på jobben hele tiden. Hva slags jobber har dere som ikke lærer noe? Det hørtes trist ut. 

Anonymkode: dee09...1fd

3 hours ago, Anonym bruker said:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9O6gzw/elev-leder-positiv-til-munnbind-i-skolen

Noe som vurderes etter vinterferien. Jeg stiller meg negativt. Elever på videregående er fortsatt i vekst, og sitte med munnbind i 6-8 timer hver eneste dag i klasserom med allerede dårlig luft vil kunne påvirke lungene negativt. Det blir også lettere å droppe ut av skolen for dem som allerede vurderer det - enda en negativ ting å forholde seg til. Hva synes dere?

helt innenfor. men blir j for de elevene over 12

Anonymkode: 795c9...bcb

mamma til adhd gutt<3 skrev (20 minutter siden):

Eller fordi at hjemmeskole ikke er bra i lengden. Da mangler de unge sosial kontakt og generelt det å kunne se andre mennesker. Jeg er heller ikke lærer og har ikke sjans til å følge opp på lik linje som en lærer. Alle elever har heller ikke like vilkår for hjemmeskole. Maske på skolen gir like vilkår. Nå skal det sies at for oss personlig gikk hjemmeskole fint. 

Det er ikke mye sosialt hvis de må holde 2 meter avstand og bruke munnbind. Man hører jo ikke en gang hva de andre sier. Da er de mye mer sosiale på nett via Messenger, Zoom osv.

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg er voksen og lærer ting på jobben hele tiden. Hva slags jobber har dere som ikke lærer noe? Det hørtes trist ut. 

Anonymkode: dee09...1fd

De som sitter på nett i arbeidstiden 24/7 og surfer på DiB?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke mye sosialt hvis de må holde 2 meter avstand og bruke munnbind. Man hører jo ikke en gang hva de andre sier. Da er de mye mer sosiale på nett via Messenger, Zoom osv.

Alle har uansett ikke like gode arbeidsvilkår hjemme. Noen bor svært trangbodd feks. Selvsagt er det også mer sosialt på skolen 

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Alle har uansett ikke like gode arbeidsvilkår hjemme. Noen bor svært trangbodd feks. Selvsagt er det også mer sosialt på skolen 

På hvilken måte da? Når de verken kan drive med kontaktidrett, prate slik at de hører hverandre, klemme eller sitte sammen og se på TikTok/videoer osv? Man er ikke sosial når man står 2 meter fra et annet menneske og ikke hører hva dette mennesket sier.

På hvilken måte da? Når de verken kan drive med kontaktidrett, prate slik at de hører hverandre, klemme eller sitte sammen og se på TikTok/videoer osv? Man er ikke sosial når man står 2 meter fra et annet menneske og ikke hører hva dette mennesket sier.

Du overser glatt det med like undervisningsvilkår? 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Min mening er at det bør være opp til de som har greie på det å vurdere hvorvidt det er nødvendig med munnbind på skolen. Hva betyr det hva Olga på Toten måtte mene? Skulle man personlig mene at det ikke er nødvendig så.. Hva så? Gjør man opprør da eller? 

Men herregud da, hele poenget med slike forum som dette er jo nettopp at tante Olga på Toten kan diskutere sin mening med andre. Når skal du greie forstå det? 

Anonymkode: 0820e...fb2

mamma til adhd gutt<3 skrev (13 minutter siden):

Du overser glatt det med like undervisningsvilkår? 

Jeg svarte kun på det siste du skrev om at det er mer sosialt på skolen. Jeg har ikke skrevet noe om like undervisningsvilkår. De blir for øvrig heller ikke like. For elever som hører dårlig, vil manglende syn av munnbevegelser kunne hemme undervisningen. Det samme for dem med lærevansker, som ofte må se kroppsspråket osv for å kunne lære optimalt. 

Men herregud da, hele poenget med slike forum som dette er jo nettopp at tante Olga på Toten kan diskutere sin mening med andre. Når skal du greie forstå det? 

Anonymkode: 0820e...fb2

Folk som er hjernevasket og snakker ved hjelp av slagord og sitater fra VG vil aldri forstå at det går an å mene noe annet enn myndighetene.

Jeg svarte kun på det siste du skrev om at det er mer sosialt på skolen. Jeg har ikke skrevet noe om like undervisningsvilkår. De blir for øvrig heller ikke like. For elever som hører dårlig, vil manglende syn av munnbevegelser kunne hemme undervisningen. Det samme for dem med lærevansker, som ofte må se kroppsspråket osv for å kunne lære optimalt. 

Det blir likt for flere å være på skolen enn å jobbe hjemmefra 

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Det blir likt for flere å være på skolen enn å jobbe hjemmefra 

Hvor er kilden til forskningen på det? Helsesista er for øvrig imot innføring av munnbind på skolene.

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Hvis barna dine ikke kan høre andre på 2 meters avstand må du få sjelket hørselen deres og evenyuelt skaffet dem høreaparat.

De kan også se hverandre og oppleve ting sammen.

Anonymkode: 14917...8ce

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

NEI! Da er det bedre at de gir alle karakteren 4 eller 5 og gir de fri resten av året mot at de sitter inne i 2 uker! Dette har vært et dritt-år for de på videregående allerede. 

Anonymkode: 8fa78...dce

Hvorfor skal de gi de dårligere karakterer?

Anonymkode: ca309...a0c

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvis barna dine ikke kan høre andre på 2 meters avstand må du få sjelket hørselen deres og evenyuelt skaffet dem høreaparat.

De kan også se hverandre og oppleve ting sammen.

Anonymkode: 14917...8ce

Hva kan de oppleve SAMMEN med to meters avstand? Fotball? Nei. Andre kontaktidretter? Nei. Kino, kafe osv er stengt. Så hva opplever de sammen med 2 meters avstand og munnbind?

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor skal de gi de dårligere karakterer?

Anonymkode: ca309...a0c

Dårligere karakterer? Mener du at gjennomsnittskarakteren på videregående skoler i Norge er 6?

Hva kan de oppleve SAMMEN med to meters avstand? Fotball? Nei. Andre kontaktidretter? Nei. Kino, kafe osv er stengt. Så hva opplever de sammen med 2 meters avstand og munnbind?

Du ser jammen kun det negative du

• Opprett ny...