Gå til innhold

da var man i Karantene da

Anbefalte innlegg

heldigvis er barnet på ferie, så da må det være hos besteforeldrene til jeg er ferdig etter 10 dager, savner ungen allerede :( men vil ikke smitte han.

Det var smitte på butikken jeg handlet på mandag, det britiske.

Så fikk beskjed i går at jeg måtte gå i karantene, men hvis jeg er smittet, når begynner jeg evt og merke noe da? fått beskjed om og ikke bestille test før jeg har symtomer, siden det er stort smittetrykk her, og jeg kommer til og bestille mat som de kan sette utenfor døra og holde meg inne.

og har dere noe tips på hva jeg kan gjøre de neste dagene? kom gjerne med tips om tv serier, har Viaplay, Hbo, Disney +, Nrk app og Netflix, film også

Anonymkode: 7ccbc...1fd

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414702-da-var-man-i-karantene-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig at du fikk 10 dager på grunn av det !? Her får vi beskjed om å teste oss og være obs på symptomer om man har vært på samme butikk som smittet ! Man kan da ikke sette flere hundre i karantene hver gang man har gått forbi en syk. Er man nært en syk i lengre tid så må man jo ha karantene 

Anonymkode: 5b5a9...288

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

heldigvis er barnet på ferie, så da må det være hos besteforeldrene til jeg er ferdig etter 10 dager, savner ungen allerede :( men vil ikke smitte han.

Så fikk beskjed i går at jeg måtte gå i karantene, men hvis jeg er smittet, når begynner jeg evt og merke noe da? fått beskjed om og ikke bestille test før jeg har symtomer, siden det er stort smittetrykk her, og jeg kommer til og bestille mat som de kan sette utenfor døra og holde meg inne.

og har dere noe tips på hva jeg kan gjøre de neste dagene? kom gjerne med tips om tv serier, har Viaplay, Hbo, Disney +, Nrk app og Netflix, film også

Du kan jo gå ut av huset i karantene, det er jo ikke isolasjon. Er usunt å sitte inne i 10 dager og stirre på serier. Gå tur - til fots, på ski osv. 

Anonymkode: 3086e...035

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er for øvrig bare tull - hvis du var i butikken samtidig med den smittede, skal jo ikke hele butikken settes i karantene og bare sitte der i 10 dager. Dra og ta en test, drit i hva de sier. De kan ikke sperre friske folk inne i 10 dager.

Anonymkode: 3086e...035

Hvordan vet de hvem som handler i en butikk? 
det høres rart ut å sette alle i karantene. Hva er kriteriene for det? Alle som var i den butikken samme time som den smitta? Hvordan fikk du beskjed om dette? 

I går måtte jeg ordne mange ting, var innom 8 butikker. Dersom jeg plutselig er smittet, må alle kunder og alle ansatte i 8 butikker i karantene?

Anonymkode: 0c002...2c1

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Var du i butikken samtidig som den smittet? Jeg var innom en butikk en halvtime etter at en smittet var der. Jeg måtte være obs på symptomer 

Anonymkode: 857cf...c16

Annonse

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Se på tv og drikke vin. Bare tid til deg selv. Heldigris. 

Anonymkode: 12ac3...d7d

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Merkelig at du fikk 10 dager på grunn av det !? Her får vi beskjed om å teste oss og være obs på symptomer om man har vært på samme butikk som smittet ! Man kan da ikke sette flere hundre i karantene hver gang man har gått forbi en syk. Er man nært en syk i lengre tid så må man jo ha karantene 

Anonymkode: 5b5a9...288

Er annerledes når det gjelder mutasjonsviruset. 

Anonymkode: 871bb...40e

Vi var 6 i butikken, var en bil butikk, og ja den smittende var en som jobbet der som hjalp meg, og han har den britiske versjonen.

Selvsagt skal jeg gå ut,men skal jo ikke være ute hele tiden, så derfor hadde det vert fint med tips

Annonse

Æsj, så kjedelig. Her startet vinterferien med karantene pga smitte på skolen, det er litt nedtur ja. Jeg har rigget meg med puslespill av alle ting, kom litt overraskende på hvor gøy det var 😂

Nå vet jeg ikke hva du har/ikke har sett, men jeg likte godt Atypical og its a sin. Mye bra serier, men i karantene synes jeg det er litt godt med serier som engasjerer følelser fremfor krim og spenning, av en eller annen grunn. 

Anonymkode: 2185c...b99

Just now, Anonym bruker said:

Æsj, så kjedelig. Her startet vinterferien med karantene pga smitte på skolen, det er litt nedtur ja. Jeg har rigget meg med puslespill av alle ting, kom litt overraskende på hvor gøy det var 😂

Nå vet jeg ikke hva du har/ikke har sett, men jeg likte godt Atypical og its a sin. Mye bra serier, men i karantene synes jeg det er litt godt med serier som engasjerer følelser fremfor krim og spenning, av en eller annen grunn. 

Anonymkode: 2185c...b99

Ja veldig kjedelig, jeg jobbet uansett, så ikke så farlig for meg, barnet er på ferie hos besteforeldrene, så barnet må jo være der 9 dager til . Takk for tips, its a sin har jeg sett, utrolig bra ❤️ men den andre skal jeg sjekke ut

Har du prosjekter hjemme som du skulle ha gjort så kan du jo gjøre dem nå. Vårrengjøring? Rydde en bod eller på loft eller i kjeller eller i klesskap? Rydde i papirer? Da føler du at du gjør noe nyttig :)

Håndarbeid er fint å gjøre når du ser serier.

Tren med øvelser du kan gjøre hjemme eller på tur.

Håper du ikke er smittet :)

Anonymkode: 8f97f...617

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Har du prosjekter hjemme som du skulle ha gjort så kan du jo gjøre dem nå. Vårrengjøring? Rydde en bod eller på loft eller i kjeller eller i klesskap? Rydde i papirer? Da føler du at du gjør noe nyttig :)

Håndarbeid er fint å gjøre når du ser serier.

Tren med øvelser du kan gjøre hjemme eller på tur.

Håper du ikke er smittet :)

Anonymkode: 8f97f...617

har dessverre gjort alt det der før jul, da måtte jeg rydde i kleskap, rydde bod og papir. har ikke kjeller eller loft

Håndarbeid er ikke noe jeg gjør

takk, håper jeg slipper unna ❤️

• Opprett ny...