Gå til innhold

Hvorfor har noen overvektige voldsom kroppslukt..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en ny kollega som lukter veldig voldsomt. Det er en slags søtlig lukt jeg ikke helt klarer å forklare. Kollegaen er overvektig og har merket før at andre svært overvektige lukter det samme. Har de egentlig en sykdom som gjør at de skiller ut spesielle stoffer? 

Anonymkode: 6f283...566

Skrevet

De svetter mye og det er ikke så lett å komme til for å vaske seg overalt.

Anonymkode: 7b1df...5f7

Skrevet

God ettermiddag og velkommen til dagens fat shaming-tråd. Kjør debatt: fete folk er late, usunne, udisiplinerte, uestetiske og nå sist....de lukter vondt og har dårlig personlig hygiene. De er en pest og plage for alle slanke folk, og deres rene eksistens er problematisk. Da tror jeg vi har dekket hele dette temaet, først som sist. Avslutte tråden nå? Ja.

Anonymkode: ebfa4...f43

Skrevet

Har lurt på det samme. Har møtt mange av dem! Det er ganske ekkelt 

Anonymkode: fbc86...24a

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

God ettermiddag og velkommen til dagens fat shaming-tråd. Kjør debatt: fete folk er late, usunne, udisiplinerte, uestetiske og nå sist....de lukter vondt og har dårlig personlig hygiene. De er en pest og plage for alle slanke folk, og deres rene eksistens er problematisk. Da tror jeg vi har dekket hele dette temaet, først som sist. Avslutte tråden nå? Ja.

Jeg sa noen, ikke alle overvektige. Og det er ikke ment som shaming, men det er ikke veldig behagelig å kjenne denne lukten hele dagen. Vedkommende er renslig, derfor jeg lurer om det kan være underliggende sykdom eller noe. Om folk med feks diabetes får en spesiell lukt bør de jo sjekkes for det. 

Skrevet

Har eg aldri lagt merke til. Heldige meg som bare kjenner luktfrie folk eller folk som lukter hud- eller hårprodukter. 😊

Skrevet

Sopp i hudfolder.

Anonymkode: 2b16d...c5f

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg sa noen, ikke alle overvektige. Og det er ikke ment som shaming, men det er ikke veldig behagelig å kjenne denne lukten hele dagen. Vedkommende er renslig, derfor jeg lurer om det kan være underliggende sykdom eller noe. Om folk med feks diabetes får en spesiell lukt bør de jo sjekkes for det. 

«Ikke ment som shaming»? Uttalelsene dine er til forveksling like shaming. 

Skrevet

Aldri lagt merke til.

skal ikke se bort i fra at når Tynne Tore lukter så tenker du at Tynne Tore lukter og bør dusje oftere. Når Tjukke Tonje lukter tenker du at Tjukke Tonje lukter fordi hun er overvektig og overvektig=ekkel.

Anonymkode: ed5c5...0d6

Skrevet

Jeg har fått dette forklart  fra annet helsepersonell som fuktighet i hudfolder, som gir gode vekstforhold for sopp eller noen spesielle bakterier. Det er en søtlig og intens lukt, som ikke har noe med svettelukt eller underlivs-lukt.

Det er et problem noen få overvektige har, og det kommer ikke av overvekt alene. Den pasienten som gav meg kjennskap til dette problemet klarte ikke selv å opprettholde god nok personlig hygiene, og tørking etter vask, i diverse hudfolder. 

Anonymkode: 4c6d4...51d

Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg har merket dette selv, men en spesiell, søtlig lukt kan muligens komme av diabetes? En overvektig, tung kropp vil sannsynligvis utskille mer svette og ha flere hudfolder og områder som blir klamme og svette og derfor lukte mer. En søtlig lukt kan også være personens parfyme eller bodylotion?

Anonymkode: 0ea5f...656

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har fått en ny kollega som lukter veldig voldsomt. Det er en slags søtlig lukt jeg ikke helt klarer å forklare. Kollegaen er overvektig og har merket før at andre svært overvektige lukter det samme. Har de egentlig en sykdom som gjør at de skiller ut spesielle stoffer? 

Lukter det litt som bolledeig som hever? Jeg fikk sopp under puppene i sommer fordi jeg satt i vått badetøy flere dager. da jeg skulle legge meg en kveld, nydusja, kjente jeg denne "bolledeiglukta" og skjønte ikke hva det var før neste morgen. Da så jeg det røde, hissige utslettet under puppene. Lukta forsvant da utslettet forsvant. Jeg ble heldigvis kvitt det fort, men jeg vet at det kan være vanskelig å bli kvitt, enten du er tynn eller tjukk. Ellers lukter folk med uoppdaget eller dårlig regulert diabetes neglelakkfjerner, det samme lukter lavkarbofolk i ketolyse. 

Anonymkode: 6df46...a0a

Skrevet

Sopp/diabetes. 

Anonymkode: 0b426...02f

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er ikke overvekt som er grunnen. Har to bekjente som har sterk kroppslukt, de er ikke overvektige i det hele tatt. Er noen som bare er slik, tynn eller overvektig. 

Anonymkode: e7ace...51a

Skrevet

Vi kaller det fedmesvette på jobb. Veldig spesiell lukt. Selv de som kommer opp og skal fedmeopereres og er helt nydusjede lukter spesielt. Aner ikke hvorfor🤷‍♀️

Anonymkode: c0b82...70c

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hmmm det er ikke bare feite som stinker... jeg jobber med ei slank  dame og fy og  f som hun stinker  mens andre nåde slanke kollegaer som ikke stinker..

så spørsmålet kan jo stilles andre veien... hvilke stoffer  utskiller kroppen til denne slanke damen .... 

Personer med Diabetes kan ha en spesiell lukt

Enkelte  innvandrere lukter

røykere lukter

Svette kan lukte 

unge jenter som kombinerer sjampo og parfyme kan lukte 

så ja ..... 

Anonymkode: e381b...e5e

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Vi kaller det fedmesvette på jobb. Veldig spesiell lukt. Selv de som kommer opp og skal fedmeopereres og er helt nydusjede lukter spesielt. Aner ikke hvorfor🤷‍♀️

Fint å vite at dere som jobber med disse menneskene ikke klarer å vise grunnleggende respekt. 

Anonymkode: 5e48b...fb3

Skrevet

Acetonlukt? Det kan være problemer med blodsukkeret. 

Anonymkode: fc2bf...cea

Skrevet

Hvorfor har enkelte tynne folk dårlig kroppslukt?

Anonymkode: abde5...a86

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

De svetter mye og det er ikke så lett å komme til for å vaske seg overalt.

Anonymkode: 7b1df...5f7

Jeg er svært overvektig, dessverre, men har ikke noe problem med å vaske meg godt over alt.  

Tror ikke jeg lukter, men det er klart at overvektige har mer hudfoldrr som blir svette og kan være grobunn for sopp. 

I tillegg har mange overvektige hormonbalanse, som kanskje kan gjøre noe med svettelukten? Diabetes kan gjøre at urinen lukter søtt, men veldig høyt blodsukker gir lukten av aceton (neglelakkfjerner). 

Min erfaring er allikevel at dårlig kroppslukt kommer i alle former og fasonger. 

Anonymkode: 5bc2a...074

Skrevet

Ser denne tråden provoserte mange. Selvsagt kan alle former lukte vondt, men akkurat denne lukten har jeg aldri kjent på normalvektige, men flere ganger på overvektige. Men ser det er en sykepleier som kjenner til problemet, men ikke har noen løsning. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ser denne tråden provoserte mange. Selvsagt kan alle former lukte vondt, men akkurat denne lukten har jeg aldri kjent på normalvektige, men flere ganger på overvektige. Men ser det er en sykepleier som kjenner til problemet, men ikke har noen løsning. 

Flere har også svart at søtlig (emmen) lukt kommer ofte i følge med soppinfeksjon, noe overvektige får mer av enn normalvektige. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Mange overvektige er på kronisk slankekur.

Har kjent den lukten hos både syltynne og tykke folk. Det er lukten av lavkarbodiett.

Anonymkode: 495b4...210

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Flere har også svart at søtlig (emmen) lukt kommer ofte i følge med soppinfeksjon, noe overvektige får mer av enn normalvektige. 

Overvektige er ikke mer plaget av det enn normavektige. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

De som skal fedmeopereres har slanket seg for å kunne ta denne operasjonen. Ergo: Lavkarbo-lukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...