Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Skrevet 24. februar 2021 Er han kynisk beregnende eller oppriktig når han snakker om psykisk helse? Tok han opp mobbeproblematikken for å sanke sympatistemmer? Han tar opp et viktig tema når det gjelder gutter og psykisk helse, men jeg sliter med å ta ham alvorlig så lenge han ikke tar avstand fra sine egne tekster i russesangene, men heller uttaler at han er stolt over dem. Anonymkode: d1959...22f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #2 Skrevet 24. februar 2021 Jeg er ganske sikker på at han er oppriktig. Russesangene vet jeg ikke om jeg har hørt så hva de tekstene inneholder kan jeg ikke uttale meg om. Anonymkode: c767f...85c
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #3 Skrevet 24. februar 2021 Her er et utdrag fra en av tekstene Gutta kaster mynt og de cummer som kanoner Pappa ga meg kortet sitt med hundre millioner Ekte HC og svigermors drøm Deler arven min med dattera di og dekker hun med cum Pappa, jeg knulla en chick på Tryvann Bra jobba, sønn Men nå er typen hennes helt vill! Så gi han litt spenn, og knull henne en gang til Jeg elsker pappa Kom bli med, ned på kne lille luremus Tar deg med til et fullstappa horehus Kom bli med, ned på kne lille luremus Anonymkode: d1959...22f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #4 Skrevet 24. februar 2021 Nå var jo noen av sangene hans også i rådebank blant annet. Fokuset der er jo psykisk helse hos gutter. I tillegg så har tix tourettes syndrom. Noe som har preget livet hans veldig fra alt med mobbing og det som faktisk er å vokse opp med en slik sykdom. Så nei jeg tror at han endelig tørr å snakke om slike ting fordi det nettop nå er litt i «vinden» å snakke ut om psykisk helse blant gutter Anonymkode: 3fb9f...417
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #5 Skrevet 24. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Her er et utdrag fra en av tekstene Gutta kaster mynt og de cummer som kanoner Pappa ga meg kortet sitt med hundre millioner Ekte HC og svigermors drøm Deler arven min med dattera di og dekker hun med cum Pappa, jeg knulla en chick på Tryvann Bra jobba, sønn Men nå er typen hennes helt vill! Så gi han litt spenn, og knull henne en gang til Jeg elsker pappa Kom bli med, ned på kne lille luremus Tar deg med til et fullstappa horehus Kom bli med, ned på kne lille luremus Anonymkode: d1959...22f Det er em grov tekst, men ikke noe personlig mot noen og jeg tbiler på at mange har tatt seg nær av det utenom kanskje noen som forsøker å endre oppfattelsen av pappagutter fra Bærum. Anonymkode: c767f...85c
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #6 Skrevet 24. februar 2021 Jeg er ganske sikker på at han er oppriktig. Jeg må innrømme at jeg er faktisk fan av han, og hans konsert var en av de siste jeg var på før koronaen stengte ned landet. For det første så var billettene utrolig billig fordi han valgte å ikke tjene noe særlig på de, og ingen journalister hadde fått tilgang og han kastet ut penger til publikum (helt unødvendig siden alle hadde betalt for å få lov til å være der). Når koronaen traff så satt han også en stund og tok imot telefoner på en av de hjelpelinjene for ungdom. Vi hørte på enda verre musikk når vi var russ før TIX så akkurat det har jeg ingen problemer med. Anonymkode: da2a9...32f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #7 Skrevet 24. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er em grov tekst, men ikke noe personlig mot noen og jeg tbiler på at mange har tatt seg nær av det utenom kanskje noen som forsøker å endre oppfattelsen av pappagutter fra Bærum. Anonymkode: c767f...85c Du har sikkert rett, men tekstene vitner om et lavt menneske- og/eller kvinnesyn. Det er i alle fall tydelig fra kommentarfeltene at han vekker sterke følelser med uttalelsene sine, og har klart å mobilisere mange mot kritikeren i Dagbladet. Anonymkode: d1959...22f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #8 Skrevet 24. februar 2021 Jeg tror han er oppriktig. Det begynner å bli en stund siden "Jeg vil ikke leve" (2019), og siden da har han forsøkt å sette fokus på psykisk helse. Det er ikke noe nytt han har kommet med bare pga mgp, men det er klart at med deltakelse i mgp så når han ut til et større publikum. Jeg tror ikke det at han dukket opp på Lindmo var planlagt i forbindelse med mgp, men at han for første gang ble invitert pga deltakelsen der og brukte tiden på å nå ut med budskapet. Inntrykket mitt er at det ikke var viktig for han å vinne mgp i det hele tatt, han trodde jo ikke det kom til å skje. Men han bruker det til å snakke om noe som er viktig. Penger er heller ikke en faktor her tror jeg, han har tjent nok for flere liv som han selv sa. At han har Touretts har jo vært noe han har snakket om hele karrieren tror jeg, så det er hvert fall ikke noe nytt. At han står bak en del russelåter med ufint språk har jeg ingen problem med. Det var like ille låter som ble gitt ut da jeg var ung for å si det sånn.. Han står for det han er gjort og prøver ikke å unnskylde seg, og det syns jeg er fair. Det fikk han dit han er i dag og det er nok mange som har gode minner til låtene heller enn å føle seg krenka. Anonymkode: 3bd40...dd9
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #9 Skrevet 24. februar 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Er han kynisk beregnende eller oppriktig når han snakker om psykisk helse? Tok han opp mobbeproblematikken for å sanke sympatistemmer? Han tar opp et viktig tema når det gjelder gutter og psykisk helse, men jeg sliter med å ta ham alvorlig så lenge han ikke tar avstand fra sine egne tekster i russesangene, men heller uttaler at han er stolt over dem. Anonymkode: d1959...22f Hva er det du driver med? Anonymkode: 875d2...8af
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #10 Skrevet 24. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hva er det du driver med? Anonymkode: 875d2...8af Hva mener du? Anonymkode: d1959...22f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #11 Skrevet 24. februar 2021 Tix og mobbing er ikke noe nytt, det er lenge siden han tok opp det første gang. Ang. tekstene så er de fleste skrevet på bestilling og ikke noe Andreas mener personlig. For det er viktig å skille Tix og Andreas. Tix er en karakter og en rolle han går inn i for å eie fortiden. Anonymkode: 8bfd2...e44
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #12 Skrevet 24. februar 2021 Uten russelåtene så er det jo ikke godt å si hvor han hadde vært i dag så jeg sier bare: All ære til han for det. Han har jo også vært med å skrevet denne sangen som du kanskje har nynnet til noen ganger: Anonymkode: da2a9...32f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #13 Skrevet 24. februar 2021 Han er en del av en håpløs bevegelse der folk først gjør hårreisende ting for å tjene penger/bli kjendis og så reagerer med å bli dypt krenket og føle seg personlig angrepet når noen behandler det kommersielle produktet deres med profesjonelt blikk. Fordi man jo er et fint menneske med ekte problemer på bunnen. Tix+bloggere er de beste eksemplene på dette. Anonymkode: cf4fb...a45
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #14 Skrevet 24. februar 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Han er en del av en håpløs bevegelse der folk først gjør hårreisende ting for å tjene penger/bli kjendis og så reagerer med å bli dypt krenket og føle seg personlig angrepet når noen behandler det kommersielle produktet deres med profesjonelt blikk. Fordi man jo er et fint menneske med ekte problemer på bunnen. Tix+bloggere er de beste eksemplene på dette. Anonymkode: cf4fb...a45 Hvilke ting tenker du på som hårreosende? At han har skrevet russelåter? Anonymkode: c767f...85c
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #15 Skrevet 24. februar 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Han er en del av en håpløs bevegelse der folk først gjør hårreisende ting for å tjene penger/bli kjendis og så reagerer med å bli dypt krenket og føle seg personlig angrepet når noen behandler det kommersielle produktet deres med profesjonelt blikk. Fordi man jo er et fint menneske med ekte problemer på bunnen. Tix+bloggere er de beste eksemplene på dette. Anonymkode: cf4fb...a45 Sikkert lurt av deg å sette deg inn i ting før du uttaler deg. Han enda ikke lest at TIX følte seg krenket, men han reagerte på måten kritikken ble uttalt på at det var med på å gjøre mobbing stuerent. Om ditt barn kom hjem og sa at de var sagt følgende om barnet på skolen: "Høres ut som en genfeil, og burde vel vært fjernet tidlig i svangerskapsforløpet." Ville ikke du reagert på dette? For dette har han kritikeren uttalt tidligere om en artist og er det greit? Det er helt ok å anmelde låter, men ikke å hetse personen bak. Jeg har selv opplevd følgende: Moren min døde nyttårsaften når jeg var 14 år. Når jeg fortalte om dette en gang når jeg var 18 år så fikk jeg senere høre at jeg gikk rundt å fortalte dette kun for å få meg venner......er det mulig? Så jeg sluttet å snakke om det. Så dersom vi skal mobbe de som velger å stå frem med noe hva skal vi da kunne gjøre for å hjelpe de? Gi de et tau til å henge seg i? Anonymkode: da2a9...32f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #16 Skrevet 24. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er em grov tekst, men ikke noe personlig mot noen og jeg tbiler på at mange har tatt seg nær av det utenom kanskje noen som forsøker å endre oppfattelsen av pappagutter fra Bærum. Anonymkode: c767f...85c En av sangene hans ble vel anmeldt til politiet og den havnet i retten som krenkende. Da uttalte han at det var «kunstnerisk frihet» og vant saken Anonymkode: 8ffbf...a35
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #17 Skrevet 24. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): En av sangene hans ble vel anmeldt til politiet og den havnet i retten som krenkende. Da uttalte han at det var «kunstnerisk frihet» og vant saken Anonymkode: 8ffbf...a35 Hvis han vant saken var det vel greit? Det finnes mye grov kunst laget av annerkjente kunstnere. Anonymkode: c767f...85c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå