Gå til innhold

Mulig å reise ut av landet til sommeren?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ja, hvis du har barn eller foreldre du ikke har sett på lenge forstår jeg godt at du gjerne vil reise og besøke dem eller at de kan komme til Norge en tur. Da kan heller vi som har våre nærmere vente litt lenger med reisingen.

Anonymkode: 81f33...a96

Akkurat nå venter jeg på godkjenning til å kunne besøke min gamle bestemor. Hun bor på et hjem i Italia og de mottar ikke besøk nå. Krysser fingrene for at det snart er mulig. Hun har ikke hatt besøk på 7 mnd 

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Akkurat nå venter jeg på godkjenning til å kunne besøke min gamle bestemor. Hun bor på et hjem i Italia og de mottar ikke besøk nå. Krysser fingrene for at det snart er mulig. Hun har ikke hatt besøk på 7 mnd 

Besteforeldre er jo ikke akkurat nærmedte familie. Jeg håper de prioroterer strengt de som faktisk er nærmste familie.  Hvis vi åpner opp for fjernere slektninger kan alle finne en unskyldning for at akurat de må få reise.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Besteforeldre er jo ikke akkurat nærmedte familie. Jeg håper de prioroterer strengt de som faktisk er nærmste familie.  Hvis vi åpner opp for fjernere slektninger kan alle finne en unskyldning for at akurat de må få reise.

Jeg er hennes nærmeste. Hun har ingen barn i live. Hun får ikke besøk av noen nå og det synes jeg faktisk er fryktelig trist. Hun kan ikke komme på besøk til meg og da er det jo naturlig å besøke henne for meg. Hun er også en av mine aller nærmeste. Hun var der hver eneste dag når jeg var liten. Hun passet meg hver dag når mamma og pappa jobbet og hun bodde med oss. Hun er svært syk og jeg håper virkelig jeg får sett henne igjen 

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Jeg er hennes nærmeste. Hun har ingen barn i live. Hun får ikke besøk av noen nå og det synes jeg faktisk er fryktelig trist. Hun kan ikke komme på besøk til meg og da er det jo naturlig å besøke henne for meg. Hun er også en av mine aller nærmeste. Hun var der hver eneste dag når jeg var liten. Hun passet meg hver dag når mamma og pappa jobbet og hun bodde med oss. Hun er svært syk og jeg håper virkelig jeg får sett henne igjen 

Det er selvølgelig dumt å sitte som den siste i familien i et land, men dere er begge voksne og har valgt å bo i hvert deres land. Det er mye viktigere at barn får treffe foreldrene sine.

Når dere har valgt å bo så langt fra hverandre har dere tydligvis ikke så stort behov for å møtes ofte likevell. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (10 timer siden):

Men herregud da!!!  Er du helt på styr? Det er jo nettopp presisert av myndighetene at nettopp dette er nødvendig gjøremål i utlandet. Hvorfor skal du være strengere enn myndighetene?? 

Igjen, det er ikke det det handler om. 

Anonymkode: d007e...6e3

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er selvølgelig dumt å sitte som den siste i familien i et land, men dere er begge voksne og har valgt å bo i hvert deres land. Det er mye viktigere at barn får treffe foreldrene sine.

Når dere har valgt å bo så langt fra hverandre har dere tydligvis ikke så stort behov for å møtes ofte likevell. 

Nå har ikke jeg personlig valgt noe som helst. Min mamma valgte for meg når jeg var liten. Min bestemor kan ikke flytte. Vi har møttes flere ganger årlig i alle år. Heldigvis 

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Nå har ikke jeg personlig valgt noe som helst. Min mamma valgte for meg når jeg var liten. Min bestemor kan ikke flytte. Vi har møttes flere ganger årlig i alle år. Heldigvis 

Din bestemor kunne flyttet etter hvis det var viktig og du kunne flyttet tilbake. Det var deres valg.

Å møtes noen få ganger i året er sikkert fint, men i praksisd er drt da gjerne andre som er viktigere i hverdagen. 

Jeg gleder meg jo også tl det blur mulig å reose hvor man vil og være sammen med s mange venner man vil, men jeg håper ikke de slipper opp så mye på "nødvendige" reiser at vi får økt smitte.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Din bestemor kunne flyttet etter hvis det var viktig og du kunne flyttet tilbake. Det var deres valg.

Å møtes noen få ganger i året er sikkert fint, men i praksisd er drt da gjerne andre som er viktigere i hverdagen. 

Jeg gleder meg jo også tl det blur mulig å reose hvor man vil og være sammen med s mange venner man vil, men jeg håper ikke de slipper opp så mye på "nødvendige" reiser at vi får økt smitte.

Hun kan ikke flytte og har ikke kunnet flytte da hun har pleiet sin avdøde mann i 25 år. Hun bor i hans land. Et land jeg aldri har bodd i. Jeg kan ikke språket og har null forhold til det. Hun er nå så gammel og syk at det er uaktuelt å flytte. Både mamma, pappa og resten av familien har prioritert å ses så ofte som mulig gjennom årene og vi er en tett familie. Jeg er vokst opp i Norge og selv om jeg er uendelig glad i min bestemor så er ikke det beste for meg og min familie å flytte til henne. Det har aldri vært et tema. Jeg forstår at det er ekstra utfordringer for de med familien spredd over alt men når alt kommer til alt så er jeg glad for å ha røtter mange steder. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden):

Hun kan ikke flytte og har ikke kunnet flytte da hun har pleiet sin avdøde mann i 25 år. Hun bor i hans land. Et land jeg aldri har bodd i. Jeg kan ikke språket og har null forhold til det. Hun er nå så gammel og syk at det er uaktuelt å flytte. Både mamma, pappa og resten av familien har prioritert å ses så ofte som mulig gjennom årene og vi er en tett familie. Jeg er vokst opp i Norge og selv om jeg er uendelig glad i min bestemor så er ikke det beste for meg og min familie å flytte til henne. Det har aldri vært et tema. Jeg forstår at det er ekstra utfordringer for de med familien spredd over alt men når alt kommer til alt så er jeg glad for å ha røtter mange steder. 

Hun gjorde sitt valg. Din mor og du har gjort deres valg. Jeg håper inderlig at din bestemor har hatt familie, venner og naboer som har vært viktigere mennesker i livet hennes enn et barnebarn i et annet land. Det er hverdagene som er de viktigste.

Det blir sikkert fint for dere å sees igjen, men jeg synes ikke din grunn til å ville reise er viktigere enn de fleste andres.

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Vi hører hele tiden om økt smitte, men hvor mange blir egentlig syke? Det er jo det som er interessant, hvor mange blir innlagt/dør, ikke hvor mange som blir smittet. Nå har vel de fleste eldre tatt vaksine i tillegg.

Anonymkode: 0c828...487

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Vi hører hele tiden om økt smitte, men hvor mange blir egentlig syke? Det er jo det som er interessant, hvor mange blir innlagt/dør, ikke hvor mange som blir smittet. Nå har vel de fleste eldre tatt vaksine i tillegg.

Anonymkode: 0c828...487

Det har nå pasert 2,5 millioner døde, på tross av tiltak og behandling.

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 timer siden):

Det står du selvsagt fritt til å mene. Når det er sagt så er det også for min del førsteprioritet å besøke min nære familie i utlandet. 

Selvsagt står jeg fritt til å mene det? Hva får deg til å tro at jeg trenger din godkjennelse til meningene mine? 

Jeg bryr meg heller ikke det minste om hva du velger og hva du syns er nødvendig. Jeg snakker generelt og er ikke interessert i å la denne diskusjonen handle om dine (påståtte) behov. 

Anonymkode: 5b234...1bd

Annonse

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

I alle dager, er det nødvendig å være så ondskapsfull. 

Anonymkode: 59d61...c1a

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

I alle dager, er det nødvendig å være så ondskapsfull. 

Anonymkode: 59d61...c1a

Enkelte folk har så miserable liv at de må trykke andre ned for å føle seg hel.

Anonymkode: 56781...48a

mamma til adhd gutt<3 skrev (21 timer siden):

Hm, denne var kjekk. Veldig spent på hvordan 17.mai blir i år, ser ikke ut som vi rekker det til den tid 🤔

Anonymkode: b49a8...ff0

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hm, denne var kjekk. Veldig spent på hvordan 17.mai blir i år, ser ikke ut som vi rekker det til den tid 🤔

Anonymkode: b49a8...ff0

17. Mai tror jeg blir feiret men i mindre skala enn vanlig. Blir spennende å se hvordan det blir ☀️

mamma til adhd gutt<3 skrev (22 timer siden):

Dette 

Jada jada. Hylle munnbind til barn og ungdom, be folk som er kritiske til tiltakene om å holde munn, og samtidig mase og mase og mase om å reise ut av landet på tjo og hei-ferie fordi man vil til Syden. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tviler på at det kommer til å skje noe så tidlig som mai. Her jeg bor, er ikke første gruppe vaksinert engang.  Jeg som er i risikogruppe har ikke hørt et pip enda. 

Anonymkode: 69157...e00

Myndighetene gir så utydelige signaler at man egentlig er gitt opp. Steng ned alt, farlig engelsk, afrikansk, brasiliansk osv varianter!! Sitt inne, ikke tren på senter, ikke treff noen, barrikader deg på hjemmekontor, bestill mat på nett! Vi venter på den tredje og veeeldig farlige bølgen. Neste vending: vi kan reise på ferie i mai, johoo! 

Blir som i den vitsen om dameblader: side 5 - godta kroppen din som den er, side 10 - slankeråd, side 15 - kakeoppskrift. 

• Opprett ny...