Gå til innhold

Mulig å reise ut av landet til sommeren?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi må ut av landet uansett i 2-3 uker, så får vi heller ta eventuell karantene når vi kommer tilbake. Gjelder familiegreier - vi kan ikke la være å besøke den aller nærmeste familien i uoversiktlig fremtid. 

Anonymkode: 56781...48a

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hva tror dere, vi var en tur i Danmark i sommer som var.

Anonymkode: 0e2d3...b54

Det både tror og håper jeg. Jeg har nok ikke tro på at det er mulig vår eller tidlig sommer men mot slutten av sommerferien håper vi på. Krysser fingrene og venter i spenning ☀️

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

https://www.tv2.no/nyheter/11972954/ jeg tror det er lurt å bestille reiser med charterselskapene dersom man vil til varmere strøk. 

Annonse

On 2/23/2021 at 8:00 PM, Anonym bruker said:

Jeg tar ikke sjansen i år, venter til 2022, men tenker at er åpen ,så gjør man som man selv ønsker tenker jeg :)

Anonymkode: 25650...ccd

Jeg håper da virkelig landet holdes stengt, vi trenger ikke importere mer smitte og de som reiser er ikke akkurat de mest etiske borgerne, det er juks og tøying av regler og generell egoisme som preger hele gjengen. Reiser de ut kan de forbli ute.

Anonymkode: 61bf8...e12

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg håper da virkelig landet holdes stengt, vi trenger ikke importere mer smitte og de som reiser er ikke akkurat de mest etiske borgerne, det er juks og tøying av regler og generell egoisme som preger hele gjengen. Reiser de ut kan de forbli ute.

Nå må vi avvente å se hvilke regler som vil gjelde. Jeg har aldri lest om noen som sier at de er villige til å bryte reglene her inne. Er landet stengt så er landet stengt og motsatt. Man kan jo mene hva man vil men dersom det åpnes for reiser så er det hverken juks eller tøying av regler. Vi er nødt til å klare å skille på råd og regler 

mamma til adhd gutt<3 skrev (30 minutter siden):

Nå må vi avvente å se hvilke regler som vil gjelde. Jeg har aldri lest om noen som sier at de er villige til å bryte reglene her inne. Er landet stengt så er landet stengt og motsatt. Man kan jo mene hva man vil men dersom det åpnes for reiser så er det hverken juks eller tøying av regler. Vi er nødt til å klare å skille på råd og regler 

Ok, så ikke noe problem å gå i mot rådene for å få seg en ferie så lenge de ikke er regler?

Anonymkode: 7aff7...f74

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ok, så ikke noe problem å gå i mot rådene for å få seg en ferie så lenge de ikke er regler?

Anonymkode: 7aff7...f74

Dersom utlands reiser frarådes så reiser i hvertfall ikke jeg men dersom det åpnes for reiser så drar jeg. I fjor åpnet det for enkelte land og da synes jeg det er innafor. Vi må fortsatt skille på forbud og frarådning. Det er ikke juks og tøying av REGLER dersom man gjør egne vurderinger etter et råd. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nå kan man ikke sperre norske borgere ute av landet og nekte dem adgang til riket, det er grunnlovsstridig. Og tenk, mange av oss har den nærmeste familien i utlandet. Det har ingenting med etikk å gjøre at vi reiser for å besøke dem.

For øvrig, er det ingen REGLER som sier det er FORBUDT å dra og besøke familien sin i utlandet. Man må virkelig etter ett år med restriksjoner begynne å skille på regler og anbefalinger.

Anonym bruker skrev (På 23.2.2021 den 20.00):

Ikke regn med det. Det er ingen som MÅ reise til utlandet, så det er jo bare å holde seg hjemme. 

Anonymkode: d007e...6e3

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ikke regn med det. Det er ingen som MÅ reise til utlandet, så det er jo bare å holde seg hjemme. 

Anonymkode: d007e...6e3

Men noen av oss har familie i utlandet, f.eks. gamle foreldre/svigerforeldre/besteforeldre som vi ikke har sett på over ett år. 

vi kommer til å reise hvis det åpnes for det! Og så tar vi en karantene når vi kommer hjem hvis det er et krav! 

Anonymkode: 6da1a...28f

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jo, noen av oss MÅ.

Ingen må. Ikke fraskrive deg ansvaret for egne handlinger. Dør du av å ikke reise? Dør noen andre FORDI du ikke reiser? Neppe.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ingen må. Ikke fraskrive deg ansvaret for egne handlinger. Dør du av å ikke reise? Dør noen andre FORDI du ikke reiser? Neppe.

Herregud så vanvittig usjarmerende det på noen måte er mulig å være. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Barn må ha samvær med foreldrene sine for å utvikle seg normalt. Så de dør ikke bokstavelig talt, men familien blir ødelagt. Min far synger på siste verset, og det er sannsynlig at han dør i løpet av 2021. Jeg blir da nødt til å dra i begravelsen hans. Så jo, noen MÅ. 

Når grensene åpnes og det blir lovlig å reise, da reiser jeg. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg har lyst. Dere som mener det er teit, kan selvsagt være hjemme. Ingen som tvinger noen til å reise. 

Anonymkode: 0c828...487

• Opprett ny...