Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #1 Skrevet 23. februar 2021 Ser på Grete Rode sin. Er den god? Kalorier er viktig men ikke på bekostning av smak. Har du link til en god suppe? Anonymkode: 3817d...983
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #2 Skrevet 23. februar 2021 Hvis du skal ha ordentlig god fiskesuppe må du ha god fiskekraft og mye fløte. Anonymkode: 90395...eb2
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #3 Skrevet 23. februar 2021 Kjøp en pose reker, pell dem og ta vare på skallet. Fres litt hvitløk og sjalottløk i smør i en gryte, tilsette rekeskallene og la dem frese 2 min. Ha i 2-3 dl hvitvin som du koker inn før du tilsetter et par liter vann. La småboble i 30 min, sil og ta vare på. Ha smør i en kjele og tilsett hakka løk, gulrot, fennikel og stangselleri i biter. Fres i et par min før du tilsetter krafta du kokte. Når grønnsakene nærmer seg møre har du i fisk i biter og rekene. Jeg bruker gjerne både torsk og laks. La fisken trekke til den er ferdig, ha i et par dl fløte og finhakket fersk dill, salt og pepper etter smak, server. Snadder! Du kan selvsagt bruke de grønnsakene og fisken du liker, dette er bare hva jeg liker å bruke Anonymkode: 307be...352
TøffiTrynet☠ Skrevet 23. februar 2021 #4 Skrevet 23. februar 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Kjøp en pose reker, pell dem og ta vare på skallet. Fres litt hvitløk og sjalottløk i smør i en gryte, tilsette rekeskallene og la dem frese 2 min. Ha i 2-3 dl hvitvin som du koker inn før du tilsetter et par liter vann. La småboble i 30 min, sil og ta vare på. Ha smør i en kjele og tilsett hakka løk, gulrot, fennikel og stangselleri i biter. Fres i et par min før du tilsetter krafta du kokte. Når grønnsakene nærmer seg møre har du i fisk i biter og rekene. Jeg bruker gjerne både torsk og laks. La fisken trekke til den er ferdig, ha i et par dl fløte og finhakket fersk dill, salt og pepper etter smak, server. Snadder! Du kan selvsagt bruke de grønnsakene og fisken du liker, dette er bare hva jeg liker å bruke Anonymkode: 307be...352 Denne oppskrifta her hørtes så god ut, så den tok jeg vare på. Takk! 😊 (Ikke HI)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå