Gå til innhold

Fiskesuppe. Jeg skal lage. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på Grete Rode sin. Er den god? Kalorier er viktig men ikke på bekostning av smak. Har du link til en god suppe?

Anonymkode: 3817d...983

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal ha ordentlig god fiskesuppe må du ha god fiskekraft og mye fløte. 

Anonymkode: 90395...eb2

Skrevet

Kjøp en pose reker, pell dem og ta vare på skallet. Fres litt hvitløk og sjalottløk i smør i en gryte, tilsette rekeskallene og la dem frese 2 min. Ha i 2-3 dl hvitvin som du koker inn før du tilsetter et par liter vann. La småboble i 30 min, sil og ta vare på. Ha smør i en kjele og tilsett hakka løk, gulrot, fennikel og stangselleri i biter. Fres i et par min før du tilsetter krafta du kokte. Når grønnsakene nærmer seg møre har du i fisk i biter og rekene. Jeg bruker gjerne både torsk og laks. La fisken trekke til den er ferdig, ha i et par dl fløte og finhakket fersk dill, salt og pepper etter smak, server. Snadder! Du kan selvsagt bruke de grønnsakene og fisken du liker, dette er bare hva jeg liker å bruke :) 

Anonymkode: 307be...352

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Kjøp en pose reker, pell dem og ta vare på skallet. Fres litt hvitløk og sjalottløk i smør i en gryte, tilsette rekeskallene og la dem frese 2 min. Ha i 2-3 dl hvitvin som du koker inn før du tilsetter et par liter vann. La småboble i 30 min, sil og ta vare på. Ha smør i en kjele og tilsett hakka løk, gulrot, fennikel og stangselleri i biter. Fres i et par min før du tilsetter krafta du kokte. Når grønnsakene nærmer seg møre har du i fisk i biter og rekene. Jeg bruker gjerne både torsk og laks. La fisken trekke til den er ferdig, ha i et par dl fløte og finhakket fersk dill, salt og pepper etter smak, server. Snadder! Du kan selvsagt bruke de grønnsakene og fisken du liker, dette er bare hva jeg liker å bruke :) 

Anonymkode: 307be...352

Denne oppskrifta her hørtes så god ut, så den tok jeg vare på. Takk! 😊

(Ikke HI)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...