Gå til innhold

Hvorfor alt dette snakket om vinterferie..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke mulighet å gi fri hele uka. Min er på SFO og hun har det supert. De er så få barn så de har det så gøy. Det er hinderløyper i gymsalen, skattejakt på skolen, de får være med å lage sin egen mat. De skal på kino (kommunen sponser kino, popcorn og juice) De skal på bondegård besøk og så kommer datteren til en av de ansatte og ansiktsmaler. Datteren min er helt euforisk over alt de skal. Og det gjør godt når vi må jobbe. Vi har fri fredag da, da reiser vi på hytta. 

Anonymkode: 8bc1e...9d5

Skrevet

Jeg har alltid fri jul, vinterferie, påskeferie, høstferie, forlenget pinse og tre uker på sommeren. Det fortjener jeg og det fortjener ungene. Det gjelder å ordne seg her i livet. Jobb er aldri viktigere enn fritid, men jobb må man ha og da helst en som også er meningsfull og gir gode kår for utvikling av intellekt og horisont. Jeg har drømmejobben.

Anonymkode: 30625...ddb

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Med tanke på hvor mange barn som er i barnehage og på SFO disse ukene, er det vel ikke så mange som har ferie.

Anonymkode: 550ec...04d

I Finnmark har ungene ferie på fredag og mandag. Jeg har ikke de minste ungene på disse to dagene, da de er hos faren (vi har 50/50). Ser ikke poenget med å ta ut feriedag for å være hjemme og se 15-åringen game med kompiser. Hvis han i det hele tatt gidder å være hjemme :D 

Anonymkode: 570f3...1d1

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har alltid fri jul, vinterferie, påskeferie, høstferie, forlenget pinse og tre uker på sommeren. Det fortjener jeg og det fortjener ungene. Det gjelder å ordne seg her i livet. Jobb er aldri viktigere enn fritid, men jobb må man ha og da helst en som også er meningsfull og gir gode kår for utvikling av intellekt og horisont. Jeg har drømmejobben.

Anonymkode: 30625...ddb

For et arrogant svar. 

Anonymkode: 8bc1e...9d5

Skrevet

Jeg har fleksitid, og legger alltid opp til å ta fri i høstferie, vinterferie, påske og jul. Bruker noe fleksitid og noen feriedager. Blir så bra så. Tror jeg kanskje jeg skal gjøre også når jeg ikke lenger har små barn. 

Anonymkode: 27167...749

Skrevet

Siden jeg er lærer har jeg fri i alle skoleferier, men ofte må jeg jobbe litt likevel. Denne gangen har begge ungene fri, i jula var de det loen dager. Ellers kommer jeg ikke i mål rett og slett. I år har det vært helt vilt, har jobbet 130% stilling i snitt siden slutten av oktober pga korona. 

Skrevet

Etter eldste barnet begynte på skolen har vi prioritert å tatt noen dager med ferie i vinter- og høstferien. Dette er fordi det er da vi kan reise bort noen dager og ha fri sammen med barnet. SFO har et supert tilbud, og han ville nok nesten helst ha vært på Sfo med alt det gøyale de gjør der. Har kun 5 uker ferie, som folk flest, så må dele opp dette, for å få litt fri i de forskjellige skolefrie ukene. Da begge barna gikk i bhg, så hadde vi heller ferie på andre tidspunkt enn da skuleruta har ferie. Men man blir jo veldig låst så fort barnet begynner på skolen. 

Anonymkode: d4bce...356

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...