Gå til innhold

Matkasse

mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er litt matleie om dagen og føler vi veldig ofte ender med de samme rettene og nå vurderer vi matkasse. Dere som bruker dette.. Hvilken leverandør har dere og dersom dere har prøvd flere : hvilken er dere mest fornøyd med? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Vi er litt matleie om dagen og føler vi veldig ofte ender med de samme rettene og nå vurderer vi matkasse. Dere som bruker dette.. Hvilken leverandør har dere og dersom dere har prøvd flere : hvilken er dere mest fornøyd med? 

Du kan sette sammen egen på kolonial.no. De har mange oppskrifter, trykker du på disse får du råvarer og utskrift av oppskrift på handlellista. Da kan du også luke ut de råvarene du allerede har i skapet, eller legge til "basisvarer" om du trenger det. 

Skrevet
frk Nilsen skrev (14 minutter siden):

Du kan sette sammen egen på kolonial.no. De har mange oppskrifter, trykker du på disse får du råvarer og utskrift av oppskrift på handlellista. Da kan du også luke ut de råvarene du allerede har i skapet, eller legge til "basisvarer" om du trenger det. 

Takk for tips 😊

Skrevet

Adams matkasse bruker vi, veldig fornøyd :)

Anonymkode: 18a91...135

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Adams matkasse bruker vi, veldig fornøyd :)

Godt å høre 😊. Er det mye forskjellige retter fra uke til uke? 

Skrevet

Vi hadde matkasse fra Godt levert i en 6 måneders tid. Var veldig fornøyd i starten, da vi plutselig fikk masse nytt vi aldri hadde spist før + at det var deilig å slippe og skulle bestemme seg for hva man skulle ha til middag hele tiden 😅 men etterhvert ble jeg mindre og mindre fornøyd. På mange måter ble det mye det samme. Var masse poteter til mange av måltidene hver uke. Veldig mye grovknuste poteter eller poteter i ovnen. Og generelt litt lite varierte grønnsaker. Men var greit i en 6 måneders tid, så begynte de samme rettene å komme på nytt, og jeg var dødelig lei kokt og stekt potet. Vi hadde det som het favorittkassen. Men de hadde mange andre å velge i også, så kan ikke si noe om dem. 

Skrevet
Holly Golightly skrev (Akkurat nå):

Kokkeløren😊

https://kokkeloren.no

Glemte å svare at vi også har testet Adams og Godt Levert. Kokkeløren var klart best. 

Skrevet

Vi hadde Adams frem til vi ikke orket mer fiskekaker og råkostsalat.

Skrevet

Tusen takk for deling av erfaring 😊😊😊

Skrevet

Kjekt i perioder for å få inspirasjon og nye oppskrifter men vi går lei etter et par uker og tar pause i noen uker/måneder til det kommer noe som frister oss igjen. Har hatt både Adams og godt levert. Ingen stor forskjell. 

Anonymkode: babc6...06a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kjekt i perioder for å få inspirasjon og nye oppskrifter men vi går lei etter et par uker og tar pause i noen uker/måneder til det kommer noe som frister oss igjen. Har hatt både Adams og godt levert. Ingen stor forskjell. 

Anonymkode: babc6...06a

Jeg tenker at det vi trenger er en pause fra å planlegge. Får vi en pause ett par mnd så kanskje vi gjenfinne inspirasjonen 😊

Skrevet

Vi har prøvd både godt levert og Adams. Liker sistnevnte best. Pleier å sette sammen egen kasse, så er jeg sikker på at vi faktisk spiser alle middagene. Ville tatt 3 retter i uka eller annenhver, for blir fort litt mye med 5 dager hver uke. 

Anonymkode: f6f65...c7b

Skrevet
HeiteH skrev (3 timer siden):

Vi hadde Adams frem til vi ikke orket mer fiskekaker og råkostsalat.

Det høres jo litt stusselig ut, var det ofte det samme?

Anonymkode: 8890f...f24

Skrevet

Vi har prøvd alle, tror jeg😅 Den eneste som virkelig skiller seg ut, er Kokkeløren. Helt fantastisk!

Anonymkode: 2355d...737

Skrevet

Har flere venner som er fornøyd med Kokkeløren.

Anonymkode: a6d0e...87e

Skrevet

Vi har forsøkt flere leverandører, men ikke vært spesielt imponert av noen av dem. Det er for få valgmuligheter, typer mat vi ikke tåler, og tilpasninger.

Nå bestiller vi mat levert på døra fra Meny hver uke. På nettsiden (ikke appen) kan man trykke på Oppskrifter, finne retter vi har lyst på, og så legge ingrediensene samlet rett i handlekurven. Er det noe vi har fra før bare sletter jeg det igjen. 

I tillegg får vi alt det andre vi trengerhele ukeshandlingen, brød, frokostblanding, pålegg, ingredienser til baking, melk, frukt, brus osv osv, slik at vi slipper å gå i matbutikken i det hele tatt. Da vi testet matkasser måtte vi jo uansett i butikken. Nå slipper vi det. 

Anonymkode: 3beda...e42

Skrevet
22 hours ago, mamma til adhd gutt<3 said:

Godt å høre 😊. Er det mye forskjellige retter fra uke til uke? 

Ja jeg synes de er veldig flinke til og variere, hadde godt levert før, synes ikke de var like flinke

Skrevet

Jeg testet ut matkasse fra GodtLevert for noen år siden. Men med to litt kresne unger var det mye som ikke falt i smak. F.eks nøttestekt sei og rare grønnskaskombinasjoner. Jeg synes jeg måtte hakke og kutte mye i en halvtime før maten kunne tilberedes og det ble mye til overs av sære ting. Koriander i potte, som ingen liker mye av, selleri etc.

Så jeg gav opp. Kjøper alt mulig fra kolonial.no nå, finner inspirasjon til retter der og skriver ned i notater ulike retter vi har hatt, så henter det frem når det står stille på idefronten

Anonymkode: aa7d1...4b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...