Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #26 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg må ned i vekt. Er på vektklubb. Fått mine kalorier. Logger ALT og jeg følger menyer og råd. I tillegg trener jeg litt. Likevel går jeg altså lite og ingenting ned. Snakk om 200 i uka og noen ganger står det stille. Holdt på siden januar. Gått ned 3 kg. Jeg er på bristepunktet nå. Og ikke foreslå lavkarbo og ketose. Får ikke lov av legen. Anonymkode: ad67b...2e0 Hvor mye kaloriunderskudd har du da? Dessuten 3 kilo er ikke lite. Finn frem 3 kilo smør, se på det, løft på det. Sakte nedgang er best sies det. Da ligger du tettest ved den måten du skal leve på etter kuren er over. Anonymkode: 3f3fb...d4a
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #27 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Er du klar over hvor hard og hvor lang treningsøkt du må ha for å forbrenne 1000 kalorier? Gå 2 timer og 13 min Løpe 1 time og 27 min Spinning 1 time og 30 min Langrenn 1 time og 15 min Styrketrening 2 timer og 33 min Er dette gjennomførbart? Anonymkode: 4edaf...739 Selvsagt. Jeg brenner mellom 800 til 1000 kalorier tre ganger i uka. Nå brenner jeg jo ekstra siden jeg er tyngre. Anonymkode: ad67b...2e0
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #28 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvor mye kaloriunderskudd har du da? Dessuten 3 kilo er ikke lite. Finn frem 3 kilo smør, se på det, løft på det. Sakte nedgang er best sies det. Da ligger du tettest ved den måten du skal leve på etter kuren er over. Anonymkode: 3f3fb...d4a Ligger på 1700 om dagen. Anonymkode: ad67b...2e0
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #29 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ligger på 1700 om dagen. Anonymkode: ad67b...2e0 Spiser du 1700 kalorier om dagen? Det er jo ganske mye om du ikke har en veldig aktiv livsstil, det er mer enn anbefalt på Grethe Roede kurs f.eks. Der anbefalt 14-1600 kalorier litt etter hvor aktiv du er. Når du spiser såpass mye kan du jo ikke forvente mer enn du faktisk går ned, det er en nedgang som sikkert er sunn og som du lett kan fortsette med i lang lang tid. Skal du ha en rask nedgang må du spise mye mindre. Anonymkode: ea034...778
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #30 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Spiser du 1700 kalorier om dagen? Det er jo ganske mye om du ikke har en veldig aktiv livsstil, det er mer enn anbefalt på Grethe Roede kurs f.eks. Der anbefalt 14-1600 kalorier litt etter hvor aktiv du er. Når du spiser såpass mye kan du jo ikke forvente mer enn du faktisk går ned, det er en nedgang som sikkert er sunn og som du lett kan fortsette med i lang lang tid. Skal du ha en rask nedgang må du spise mye mindre. Anonymkode: ea034...778 Som jeg sa. Jeg bruker vektklubb. Lagt inn høyde og vekt og ønsket nedgang. Jeg går 45 minutter hver dag (til og fra jobb) og nå trener jeg 1,5 time tre ganger i uka også. Håper å kunne øke treningen men må være litt forsiktig nå i starten pga tyngden. Anonymkode: ad67b...2e0
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #31 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Spiser du 1700 kalorier om dagen? Det er jo ganske mye om du ikke har en veldig aktiv livsstil, det er mer enn anbefalt på Grethe Roede kurs f.eks. Der anbefalt 14-1600 kalorier litt etter hvor aktiv du er. Når du spiser såpass mye kan du jo ikke forvente mer enn du faktisk går ned, det er en nedgang som sikkert er sunn og som du lett kan fortsette med i lang lang tid. Skal du ha en rask nedgang må du spise mye mindre. Anonymkode: ea034...778 For en merkelig komentar når du ikke vet hverken høyde eller vekt til hi, man skal jo ligge på forskjellige mengder kalorier, alt etter hva slags utgangspunkt man har. Jeg bruker og Grete Roede og skal ligge på 1600 kalorier, har ingen aktiv livsstil. Anonymkode: 28adf...fe1
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #32 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Spiser du 1700 kalorier om dagen? Det er jo ganske mye om du ikke har en veldig aktiv livsstil, det er mer enn anbefalt på Grethe Roede kurs f.eks. Der anbefalt 14-1600 kalorier litt etter hvor aktiv du er. Når du spiser såpass mye kan du jo ikke forvente mer enn du faktisk går ned, det er en nedgang som sikkert er sunn og som du lett kan fortsette med i lang lang tid. Skal du ha en rask nedgang må du spise mye mindre. Anonymkode: ea034...778 Ser du over her så har hun treningsøkter på nesten ett par timer minst tre dager i uken. Og mer nå. Så det vil jeg påstå er langt over snittet ift å være aktiv. Anonymkode: 4edaf...739
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #33 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): For en merkelig komentar når du ikke vet hverken høyde eller vekt til hi, man skal jo ligge på forskjellige mengder kalorier, alt etter hva slags utgangspunkt man har. Jeg bruker og Grete Roede og skal ligge på 1600 kalorier, har ingen aktiv livsstil. Anonymkode: 28adf...fe1 Jeg tok ikke kommentaren ille opp. Man angir ønsket vektnedgang og hvor mye man ønsker å gå ned i uka og jeg har valgt 0,5 i uka. Jeg er 172 og veier 82. 1700 var det jeg fikk angitt. Men jeg vurderer å legge meg på 1500 i 14 dager bare for å se. Anonymkode: ad67b...2e0
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #34 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ser du over her så har hun treningsøkter på nesten ett par timer minst tre dager i uken. Og mer nå. Så det vil jeg påstå er langt over snittet ift å være aktiv. Anonymkode: 4edaf...739 Jeg er en aktiv person ja. Går mye både i jobb og til og fra. Så sikkert derfor inntak skal være såpass høyt. Med tanke på at jeg har klint til med noe som er mye trening for meg så hadde jeg forventet å klare 0,5 i uka men ligger på 0,2 nå. Synes det er rart og litt demotiverende. Jeg gir ikke opp da. 👍 Anonymkode: ad67b...2e0
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #35 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har lest litt om det nå og har faktisk vurdert å prøve dette. Med faste, kan jeg da feks drikke en slanke shake? Anonymkode: ad67b...2e0 Ikke i fasteperioden. Kun vann, te og kaffe. Altså null kalorier. Anonymkode: 28e25...e78
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #36 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ikke i fasteperioden. Kun vann, te og kaffe. Altså null kalorier. Anonymkode: 28e25...e78 Ok. Jeg leste om det her om dagen på en eller annen nettavis og tenkte det kunne være noe. En venninne gikk på 5:2 og da kunne hun drikke inntil 500 kalorier på fastedagen. Men det er kanskje ikke det samme? Anonymkode: ad67b...2e0
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #37 Skrevet 22. februar 2021 Det kommer helt an på utgangspunktet. Er du 30 kilo overvektig går det lettere enn om du er 1.5 kilo overvektig. Anonymkode: db9ba...fcf
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #38 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ligger på 1700 om dagen. Anonymkode: ad67b...2e0 1700 kcal er jo relativt mye. Hvis jeg skal ned i vekt må jeg ligge på 1000-1200kcal. Siden du ikke går ned i vekt må du jo ligge lavere uansett hva vektklubb sier. Når jeg gikk på Grete Roede fikk jeg anbefalt 1600 i forhold til høyde osv. Funket ikke i det hele tatt. Gikk ned i vekt først på maks 1200. Anonymkode: d7f96...931
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #39 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg er en aktiv person ja. Går mye både i jobb og til og fra. Så sikkert derfor inntak skal være såpass høyt. Med tanke på at jeg har klint til med noe som er mye trening for meg så hadde jeg forventet å klare 0,5 i uka men ligger på 0,2 nå. Synes det er rart og litt demotiverende. Jeg gir ikke opp da. 👍 Anonymkode: ad67b...2e0 Jeg veide slanke 58, gikk opp til tykke nesten 80, og gikk ned til muskuløse 68. Så helt klart best ut med litt muskler, selv om jeg veide litt mer. Hvis du har klint til med mye trening, så kan det være muskelmasse. Det holder også en del vann, særlig i oppbyggingsfasen. Så se det an over tid. Kvinner ser jevnt over bedre ut med mer muskler. Skal mye til før bein, rompe og rygg ser for definert ut. Beste tipset jeg kan komme med er å drikke masse vann og sove mye. Anonymkode: db9ba...fcf
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2021 #40 Skrevet 22. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ok. Jeg leste om det her om dagen på en eller annen nettavis og tenkte det kunne være noe. En venninne gikk på 5:2 og da kunne hun drikke inntil 500 kalorier på fastedagen. Men det er kanskje ikke det samme? Anonymkode: ad67b...2e0 Ja, på 5:2 diett faster du ikke sånn som faste er egentlig, så uttrykket brukes litt feil der. På 5:2 skal du innta max 500 kalorier på 2 av ukens dager. Det kan være både mat og drikke, eller shake. Anonymkode: 6482c...d19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå