GÃ¥ til innhold

Vektnedgang etter overgangsalder. 🤬🤬🤬

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ned i vekt. Er på vektklubb. Fått mine kalorier. Logger ALT og jeg følger menyer og råd. I tillegg trener jeg litt. Likevel går jeg altså lite og ingenting ned. Snakk om 200 i uka og noen ganger står det stille. Holdt på siden januar. Gått ned 3 kg. Jeg er på bristepunktet nå. 
Og ikke foreslå lavkarbo og ketose. Får ikke lov av legen.

Anonymkode: ad67b...2e0

Skrevet

Det er visst en myte at man ikke går ned. Du trener sikkert ikke nok. Få nok søvn. Drikk masse vann. 

Anonymkode: c7c8f...2a2

Skrevet

Jeg har gått med 7 kg siden 4. januar, også på vektklubb. Sikker på at du veier og registrerer absolutt alt?

Anonymkode: e6aa0...c82

Skrevet

Du spiser for mye eller feil. 

Man får litt lavere forbrenning etter overgangen, men det er ikke umulig å gå ned.

Anonymkode: ea034...778

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har gått med 7 kg siden 4. januar, også på vektklubb. Sikker på at du veier og registrerer absolutt alt?

Ja 100%. Logger ALT. Derfor tror jeg antall kalorier jeg skal spise er for høy. Vurderer å redusere antallet og ligge i underskudd for å se hva som skjer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du spiser for mye eller feil. 

Man får litt lavere forbrenning etter overgangen, men det er ikke umulig å gå ned.

Jeg følger menyer til punkt og prikke som er satt opp av eksperter da. Kjøpt vekt og veier alt liksom. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Jeg må ned i vekt. Er på vektklubb. Fått mine kalorier. Logger ALT og jeg følger menyer og råd. I tillegg trener jeg litt. Likevel går jeg altså lite og ingenting ned. Snakk om 200 i uka og noen ganger står det stille. Holdt på siden januar. Gått ned 3 kg. Jeg er på bristepunktet nå. 
Og ikke foreslå lavkarbo og ketose. Får ikke lov av legen.

Du skriver jo at du har gått ned 3 kilo, og det er jo en grei vektnedgang..

Anonymkode: 73b24...8fe

Skrevet

Det er mer motiverende hvis man går ned litt raskere i begynnelsen, og det skal ikke så mye til. Reduser med 100-200 kalorier per dag og se om det hjelper. 300 gram per uke er imidlertid en helt grei vektnedgang og noe du kan vedlikeholde over tid. Du burde ikke gå ned mer enn 500 gram per uke. Det kan du vedlikeholde noen få uker, men så vil du sprekke og da er du like langt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du skriver jo at du har gått ned 3 kilo, og det er jo en grei vektnedgang..

Anonymkode: 73b24...8fe

I forhold til hva jeg har lagt meg på så er det mye mindre men jo da, jeg HAR gått ned, jeg følger bare ikke planen. 

Skrevet

Ifølge damene på jobb så er det å gå ned etter overgangsalderen praktisk talt umulig. de sliter seg halvt ihjel for noen skarve kilo. Hvorfor får du ikke lov av legen å bruke lavkarbo? Det er det eneste som funker for hu ene kollegaen min, selvom det og går trått jo eldre hun blir

Anonymkode: 850c3...32e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ifølge damene på jobb så er det å gå ned etter overgangsalderen praktisk talt umulig. de sliter seg halvt ihjel for noen skarve kilo. Hvorfor får du ikke lov av legen å bruke lavkarbo? Det er det eneste som funker for hu ene kollegaen min, selvom det og går trått jo eldre hun blir

Fordi jeg ble veldig syk av det en gang jeg forsøkte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Fordi jeg ble veldig syk av det en gang jeg forsøkte. 

Åh, det var leit å høre. Det har fryktelig god effekt på meg (som ikke klarer å gå ned av å telle kalorier). Men da kan du jo prøve å gå enda mer ned på kaloriene om du får til det... Jeg blir så ufattelig sulten og sur! :)

Skrevet

Jeg har gått ned etter overgangsalder, klart det er mulig, også uten å gå på lavkarbo

Skrevet

Spis 2 måltider om dagen, fordelt på 6 timer. Da får du 18 timers faste som vil kunne gjøre susen! 

Anonymkode: 28e25...e78

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er bare unnskyldninger. Det er bare å gjøre det - akkurat som før overgangen, det er vanskelig men overkommelig.

Anonymkode: 81cb8...c1d

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Det er bare unnskyldninger. Det er bare å gjøre det - akkurat som før overgangen, det er vanskelig men overkommelig.

Anonymkode: 81cb8...c1d

Hun ene trener 6 dager i uka så tror ikke det står på det. Hun løper maraton og er i generelt sabla god form, men hun er fortsatt litt overvektig og sliter med å gå ned. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hun ene trener 6 dager i uka så tror ikke det står på det. Hun løper maraton og er i generelt sabla god form, men hun er fortsatt litt overvektig og sliter med å gå ned. 

Kosthold er kilo og trening er gram, 

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Spiller ingen rolle hvor god form du er om du spiser for mye....

Man trenger litt færre kalorier etter overgangen, så du kan ikke spise like mye som da du var 20, men det går helt fint å gå ned i vekt om du spiser mindre enn du forbrenner.

Problemet for mange er jo at de ikke tilpasser inntaket etter alderen, du må rett og slett gå ned i inntak altså.

Skrevet

Jeg er ikke i overgangsalderen ennå, men lever på 1000 kalorier om dagen. Og går da ned 1 kg på 4 uker. Nå trener jeg lite da jeg er syk, går en kort tur noen dager i uken. Jeg lever på lavkarbo, men jeg spiser ca 100 g karbohydrater om dagen. Lavkarbo er alt fra 0-150 g karbohydrater. Jeg blir og syk av lavkarbo hvor man skal være i ketose. Men lavkarbo sånn som jeg gjør det, kjenner jeg er bra for kroppen. Jeg spiser veldig grovt brød, spiser grønnsaker og frukt, jeg spiser ikke ris, potet eller pasta. 

Anonymkode: ee2b4...428

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det kan jeg skrive under på.. Før kunne jeg spise alt jeg ville, men ikke nå lenger...

Anonymkode: 26192...5a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Spis 2 måltider om dagen, fordelt på 6 timer. Da får du 18 timers faste som vil kunne gjøre susen! 

Anonymkode: 28e25...e78

Jeg har lest litt om det nå og har faktisk vurdert å prøve dette. Med faste, kan jeg da feks drikke en slanke shake?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke i overgangsalderen ennå, men lever på 1000 kalorier om dagen. Og går da ned 1 kg på 4 uker. Nå trener jeg lite da jeg er syk, går en kort tur noen dager i uken. Jeg lever på lavkarbo, men jeg spiser ca 100 g karbohydrater om dagen. Lavkarbo er alt fra 0-150 g karbohydrater. Jeg blir og syk av lavkarbo hvor man skal være i ketose. Men lavkarbo sånn som jeg gjør det, kjenner jeg er bra for kroppen. Jeg spiser veldig grovt brød, spiser grønnsaker og frukt, jeg spiser ikke ris, potet eller pasta. 

Anonymkode: ee2b4...428

Jeg lever på grovkarbo. Det funker fint. Ingen raffinerte matvarer. Lavkarbo med for lite karbohydrater blir jeg dårlige av. Blodtrykksfall, svimmel, kvalm. Jeg besvimte og slo hodet kraftig så har forbud mot ketose og lavkarbo nå. 

Skrevet

Kosthold er kilo og trening er gram, 

Sannhet med modifikasjoner altså. Om man forbrenner 800-1000 kalorier på trening hver dag så gir ikke dette bare utslag i gram altså. Men enig i at nøkkelen ligger i kostholdet. Og jeg forsøker nå å gjøre livsstilsendring, ikke bare en kur. Det skal være levelig, resten av livet, satt på spissen. Jeg må forsøke å implementere gode nye rutiner i livet. Som er gjennomførbart. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Sånne kollegaer har jeg også - de er superspreke. Maraton og trening hver dag. 

Jeg har lenge trodd at det som gjør at kiloene sitter fast er alkohol. Mye kalorier og damene vil ikke godta at det er sak :)

Anonymkode: 731a6...dc1

Skrevet

Sannhet med modifikasjoner altså. Om man forbrenner 800-1000 kalorier på trening hver dag så gir ikke dette bare utslag i gram altså. Men enig i at nøkkelen ligger i kostholdet. Og jeg forsøker nå å gjøre livsstilsendring, ikke bare en kur. Det skal være levelig, resten av livet, satt på spissen. Jeg må forsøke å implementere gode nye rutiner i livet. Som er gjennomførbart. 

Er du klar over hvor hard og hvor lang treningsøkt du må ha for å forbrenne 1000 kalorier? 

Gå 2 timer og 13 min 

Løpe 1 time og 27 min

Spinning 1 time og 30 min

Langrenn 1 time og 15 min

Styrketrening 2 timer og 33 min

Er dette gjennomførbart? 

Anonymkode: 4edaf...739

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...