Gå til innhold

Pyrolyse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg ovn med pyrolyse og skal nå teste det. Bruksanvisningen sier "fjern alt tilbehør", så jeg har fjernet de stigene på sidene. Må jeg også fjerne lokket over lyspærene og lyspærene? En kollega påsto det, men det står ikke nevnt i den noe kortfatta bruksanvisningen, så nå ble jeg i tvil. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fjerner verken rillene på siden eller lokket over lyspærene. 

Anonymkode: ebb54...c6b

Skrevet

Du fjerner bare de to rillene på sidene og den du steker på, så setter du på pyrolyse. Du må følge bruksanvisningen.

Anonymkode: ea46a...474

Skrevet
1 hour ago, Himmel og hav said:

Jeg har fått meg ovn med pyrolyse og skal nå teste det. Bruksanvisningen sier "fjern alt tilbehør", så jeg har fjernet de stigene på sidene. Må jeg også fjerne lokket over lyspærene og lyspærene? En kollega påsto det, men det står ikke nevnt i den noe kortfatta bruksanvisningen, så nå ble jeg i tvil. 

Jeg tviler sterkt på at lokk og lyspære må fjernes, det har jeg aldri hørt noen gjøre. Har en ovn i hus der man ikke trenger å fjerne noe som helst, men så har jeg en annen der det står at siderillene skal fjernes. Har aldri giddet å gjøre det, da, jeg er lat, men da risikerer man jo at metallet oksiderer og får litt grønnskjær. 

Skrevet

Takk for svar, alle sammen. Da er pyrolysen i gang og det eneste vi fjerna var siderillene. Lukter snodig, men det skal det vel. Godt å ha et allvitende forum å spørre :).

Skrevet
Himmel og hav skrev (40 minutter siden):

Takk for svar, alle sammen. Da er pyrolysen i gang og det eneste vi fjerna var siderillene. Lukter snodig, men det skal det vel. Godt å ha et allvitende forum å spørre :).

Ja, det gjør det. Ble litt stressa første gangen, men jeg lover: det føles som en revolusjon. 

Anonymkode: ebb54...c6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...