Gå til innhold

Hvilke kaffekrus har dere?

Den perfekte mor, påan igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi liker best å drikke av krus, og trenger nye. Det finnes jo så mange fine, men de er så digre! Smale krus er de beste, men hvilke er finest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare noen billige fra rusta. De er fine nok. Og noen firmakopper. Skjønner meg ikke på de som på død og liv skal ha mummikopper. 

Anonymkode: cda1d...eb7

Skrevet

Vi bruker mummikopper til daglig. Til pent har vi kopper fra Hammershøy serien til Khäler

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Har bare noen billige fra rusta. De er fine nok. Og noen firmakopper. Skjønner meg ikke på de som på død og liv skal ha mummikopper. 

Mummikopper gjør meg glad :) Har også noen fra en lokal kunstner som heter Janne Rennemo 

image.thumb.png.4be97d41647dfc75f5b24d8ba4357248.png

http://janne-rennemo.squarespace.com/gallery

Hvis jeg skulle hatt noen andre ville jeg prøvd disse 

https://vaarbutikk.no/collections/keramikk/kopp#MainContent

image.png.5af2f6839583e0bdf89251a08edb2e4c.png

Anonymkode: 9cb92...1c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Har også noen fra en lokal kunstner som heter Janne Rennemo

Det er jo selvfølgelig noe helt annet. Den kjøper jeg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Vi har mummikopper på hytta og hjemme i tillegg, det er jeg som er så kjempeglad i Mummi, jeg er vokst opp med Mummiverden og bøkene til Tove Jansson. Vi har hver vår figur i familien og de koppene brukes sånn at vi slipper så mye oppvask. Alle vet at jeg er Mummimamma og Hemulen, min mann er Mummipappa og TooTikki. Ungene er lille My og Mymlen , Mummi og Snusmumrikken.  Og vi har med småkryp til gjester.

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Vi har mummie, fordi man får de når man er blodgiver ;)

Fin størrelse på dem da.

Anonymkode: 15f87...237

Skrevet
frk Nilsen skrev (3 timer siden):

Har mummikopper til kaffe. 

Vi også. Fin-fin størrelse på dem, altså😊 Begynner å få en hyggelig liten samling nå.

Skrevet
MammantilNurket skrev (36 minutter siden):

Vi også. Fin-fin størrelse på dem, altså😊 Begynner å få en hyggelig liten samling nå.

Når (i gamledager før Korona) vi har besøk får besøket velge motiv på koppen ;)

Skrevet
frk Nilsen skrev (21 minutter siden):

Når (i gamledager før Korona) vi har besøk får besøket velge motiv på koppen ;)

Vi også! Kjempegøy 😊😊 

Skrevet
MammantilNurket skrev (6 minutter siden):

Vi også! Kjempegøy 😊😊 

Ikke minst velge kopp ut i fra egen dagsform, noen ganger trenger man rett og slett kruttsterk kaffe fra Hufsa-koppen 😂

Skrevet

Le Creuset 2cl til svart kaffe

Bodum Pavina til Latte

iittala Taiika til te

Anonymkode: d15db...8b0

Skrevet (endret)

Mummi er nydelige, vi har hver vår, men for små kopper til annet enn kos - til kaffen må.man ha bøtte. Jeg har en kjempesjelden, gammel Stavangerflint-kopp til kaffe, den er stor og pen. 

Endret av sug lut
Skrevet
sug lut skrev (18 minutter siden):

Mummi er nydelige, vi har hver vår, men for små kopper til annet enn kos - til kaffen må.man ha bøtte. Jeg har en kjempesjelden, gammel Stavangerflint-kopp til kaffe, den er stor og pen. 

Elsker Stavangerflint!! Har du bilde? 😍

Anonymkode: 56c6a...ed3

Skrevet

En salig blanding, blant annet Børli og Mummi

Anonymkode: e494b...3b3

Skrevet

Til min manns store fortvilelse elsker jeg å ha bare forskjellige kopper😂 Jeg har kopper fra ferieturer, gamle arbeidsgivere, lokale kunstnere og gamle greier fra loppemarked osv. Tror ikke jeg har to like.

Anonymkode: 8e99a...11f

Skrevet

Trenger jeg store kopper bruker jeg Wik & Walsøe krusene, ellers bruker jeg mummi kopper. 

Til gjester har jeg Lucie Kaas. De er små og smekre. 

Skrevet

https://www.nordicnest.no/merkevarer/aida/raw-krus-30-cl/?variantId=28228-03&currency=NOK&countryCode=NO&utm_source=google&utm_medium=surfaces&gclid=Cj0KCQiApsiBBhCKARIsAN8o_4hEbgsEBYVNZQiTfNjiMqj8o7EvBDdqA6omZq-fhuTXg6PM_5i1IjsaAj0OEALw_wcB

Vi har disse i ulike farger, de tre fargene som har litt terrazzo-aktig mønster. De hører til serviset vårt, og jeg liker best kopper uten hank, så disse er mine favoritter.

Og så har vi diverse mummikopper som stammer fra blodgiving. De brukes gjerne i familieselskaper, fordi tanter, onkler og besteforeldre har en forkjærlighet for disse, og alle kjenner igjen sin egen kopp. 

Og til slutt har vi noen, alle i ulike farger, av disse fra le creuset, de er kjempestore, og vi har ikke noe annet servise de passer til, kun gryter. Vi bruker de til te, og til kakao med krem, da ungene vil ha plass til mye krem. 

https://www.nordicnest.no/merkevarer/le-creuset/le-creusett-jumbokopp-40-cl/?variantId=37129-11&currency=NOK&countryCode=NO&utm_source=google&utm_medium=surfaces&gclid=Cj0KCQiApsiBBhCKARIsAN8o_4g7LOM5hvVfFee2dzvknw-Y51M99kKN6WqfGnz9Hg8Ur8-xDuoj28saAjX4EALw_wcB

Anonymkode: 33657...d7b

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg har noen fra europris, hvite eller blå/grå og et par fra Nille. Rotekopp, tøysekopp, skravlekopp. Beste jeg har hatt 👌🏻 15-20 kr stk. 

Anonymkode: 6b9e1...9fd

Skrevet

Har fra Rosendahl grand cru. Og en haug med nerdekrus som Jurassic Park, Disney, PlayStation, Nintendo, Star Wars, My Little Pony og mange flere. Favoritten min er Lumière, perfekt størrelse og sitter perfekt i hånden min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...