Gå til innhold

Noen som har tatt AstraZeneca vaksinen? Bivirkninger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 sykepleiere var borte fra oss, og de må ha vært dårlige for de skal være skikkelig syke før de ikke dukker opp... men 2 andre merket ingenting. og de 4 som fikk pfizer sin i går hadde og ulike grader av bivirkninger de og...

Anonymkode: a804a...99f

Annonse

Jeg tok den i går - var ganske klein i går kveld med kraftig hodepine,smerter i rygg og ben og feber. Har følt meg nesten bra i dag,kun med noen hetetokter og lett hodepine. Tok den sammen med en haug av kollegaer, og ALLE jeg har snakket med har blitt dårlige i større eller mindre grad. Noen bare med hodepine, men de aller fleste med høy feber, kraftige frostrier og muskelsmerter. Veldig mange måtte holde seg hjemme fra jobb i dag 😖 

Håper du slipper billig unna 🤞

Annonse

Fire kollegaer fikk AstraZeneca-vaksinen i går, to ble skikkelig dårlige/slakke og måtte være hjemme, en var litt småtufs, kom på jobb, men gikk tidlig hjem, en merket ingenting. 

Anonymkode: 3e998...64e

Her var vi 10 som fikk AstraZeneca vaksinen på tirsdag. Alle 10 fikk bivirkninger, høy feber, skikkelige influensasymptomer osv og alle var hjemme fra jobb onsdag. 3 var tilbake på jobb på torsdag, 5 tilbake på jobb idag. Jeg er dritt dårlig, lagt i sengen siden onsdag, 40 i feber, hodepine, verker i alle ledd, svimmel, ingen matlyst, kvalm, frostrier. Samme med de fire andre kollegane mine som ikke var på jobb idag også..

Anonymkode: d7b39...b08

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Her var vi 10 som fikk AstraZeneca vaksinen på tirsdag. Alle 10 fikk bivirkninger, høy feber, skikkelige influensasymptomer osv og alle var hjemme fra jobb onsdag. 3 var tilbake på jobb på torsdag, 5 tilbake på jobb idag. Jeg er dritt dårlig, lagt i sengen siden onsdag, 40 i feber, hodepine, verker i alle ledd, svimmel, ingen matlyst, kvalm, frostrier. Samme med de fire andre kollegane mine som ikke var på jobb idag også..

Anonymkode: d7b39...b08

Å, herregud. Jeg gruer meg da. Blir jo nesten som å få Corona dette. 😱

Anonymkode: d3e6b...488

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Eh. Nei. Langt derfra.

Anonymkode: edd84...6bc

Jeg testet positivt for corona i november. Hostet i tre, fire dager, ellers ingenting. Så jo, jeg tror nok mange opplever bivirkningene som langt verre. 

Anonymkode: 23be7...839

Nå er jeg på jobb sammen med en annen kollega av meg som tok vaksinen i går. Hun fortalte (og jeg vet) at hun blir veldig lett syk, og har reagert med influensasymptomer på influensavaksine tidligere. Hun tok Paracet og Ibux hver fjerde time (annenhver gang) gjennom hele dagen i går og i natt, og har ikke kjent på noen bivirkninger. Det kan selvfølgelig være tilfeldig, men mulig det har fungert bra forebyggende :)

Lillesofie skrev (5 minutter siden):

Nå er jeg på jobb sammen med en annen kollega av meg som tok vaksinen i går. Hun fortalte (og jeg vet) at hun blir veldig lett syk, og har reagert med influensasymptomer på influensavaksine tidligere. Hun tok Paracet og Ibux hver fjerde time (annenhver gang) gjennom hele dagen i går og i natt, og har ikke kjent på noen bivirkninger. Det kan selvfølgelig være tilfeldig, men mulig det har fungert bra forebyggende :)

Ja, da skal jeg kanskje prøve det. Takk. Skal du ta vaksinen? 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Å, herregud. Jeg gruer meg da. Blir jo nesten som å få Corona dette. 😱

Det er nesten som ein todagars corona, for enkelte.  Eg slapp ganske lett (pfizer) men ein god del har feber, hovudpine og leddsmerter etter 2. Pfizer eller 1.AZ.  Du bør ikkje legge store planar for neste dag.  Var mange vekke frå jobb hjå oss. Det er tøffaste vaksina eg har vore borti, men sjukdomen er jo svært mykje tøffare og langvarig for mange.

• Opprett ny...