Gå til innhold

Opp i vekt etter galleblæreoperasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer her? Hørt at man lett går opp og veldig vanskelig går ned i vekt etter galleblæren er fjernet? Livredd for å bli enda tykkere enn jeg alt er, har akkurat begynt å greie å gå ned. 

Anonymkode: 3946a...f84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg opererte bort min for 12 år siden, og veier 30 kg mindre en når jeg ble operert. 

Anonymkode: bccd6...7b0

Skrevet

Hmm, det har jeg aldri hørt om.

Sjefen min fjernet galleblæren for noen år siden, og hun er slankere nå enn da operasjonen ble tatt.

Anonymkode: 965b9...a84

Skrevet

Jeg har hørt det ja. At man går opp i vekt 

Anonymkode: ad929...a87

Skrevet

Det er bestandig enklere å gå opp enn ned, utenom ved noen sykdome, da kan det vært greit åha noe å skylde på.

Anonymkode: cd134...aef

Skrevet

Det er lett å gå opp etter galleblæreoperasjon, men jeg tror det kan skyldes at man igjen kan spise som normalt. For meg var det sånn. Etter mange vonde anfall og galleblærebetennelse, så raste jeg ned i vekt fordi jeg knapt torde å spise. Når man lever på en halv appelsin og to mariekjeks om dagen, så blir man jo tynnere. Etter operasjonen begynte jeg å spise igjen og gikk opp alle kiloene jeg hadde gått ned på ett og et halvt år. 

Anonymkode: 73f21...9e0

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Det er lett å gå opp etter galleblæreoperasjon, men jeg tror det kan skyldes at man igjen kan spise som normalt. For meg var det sånn. Etter mange vonde anfall og galleblærebetennelse, så raste jeg ned i vekt fordi jeg knapt torde å spise. Når man lever på en halv appelsin og to mariekjeks om dagen, så blir man jo tynnere. Etter operasjonen begynte jeg å spise igjen og gikk opp alle kiloene jeg hadde gått ned på ett og et halvt år. 

Anonymkode: 73f21...9e0

Jeg spiser helt som normalt, så får ikke spist mer usunt etterpå. Har ikke greid å spore anfall til noe annet enn å spise for lite eller for sunt, da får jeg anfall. Så veldig vanskelig å gå ned i vekt. Håper det ikke blir slik at jeg går opp ved å være sunn etterpå🥴

Anonymkode: 3946a...f84

Skrevet

Har ikkje gått opp i vekt nevneverdig. Gikk ned ein del før operasjonen pga eg ikkje kunne ete noko som helst uten å bli dårlig, så det la eg på meg igjen, men ellers ingen problem med vektoppgang. Er/ var normalvektig i utgangspunktet.

Anonymkode: 1f350...8dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...