Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #26 Del Skrevet 19. februar 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): På mitt legekontor får man ikke være på venterommet, men må vente i bilen eller ute til legen ringer. Man går da til inngangsdøren og blir hentet av legen. I tillegg får man ikke komme om man har luftveissymptomer, da skal man møte et annet sted, og legen møter i fullt smittevernsutstyr. Om pasienten ned korona faktisk er den med luftveissymptomer og pasienten ikke tilbakeholdt dette, bør legekontoret få en skrape. Om pasienten har ignorert beskjeder om å ikke møte med luftveissymptomer burde pasienten straffes, det er grenser for hvor dumt man kan handle uten å holdes ansvarlig. Uansett bør dette legekontoret se på venteromspolicyen sin. Det er fullstendig idiotisk å fortsatt bruke venterom under en pandemi. Anonymkode: fcfd0...4fb Hvor skal pasientene ellers vente? Ute i 20 minus i en time? Anonymkode: 90736...13a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414478-trodde-ikke-det-var-lov-%C3%A5-m%C3%B8te-opp-p%C3%A5-legesenter-n%C3%A5r-du-er-koronasyk-%F0%9F%98%A2%F0%9F%A4%AC/page/2/#findComment-149492639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #27 Del Skrevet 19. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg skreiv i hi at jeg håpet på bot. Men fikk til svar at jeg helt på bærtur og at jeg måtte tenke meg om mens jeg er i karantene 🙄🙄🧐 Anonymkode: 140c0...4c6 Dette forumet er ikke til å skjønne seg på. Skulle tro noen hadde spaltet personlighet 😅 Opplevde tilsvarende selv, tok kontakt med kommuneoverlege da en kunde av oss var innom arbeidsplassen vår mens vedkommende var i karantene. Jeg spurte vedkommende rett ut, så det var ikke «naboen som trodde det var en gjest for mye» situasjon. Vedkommende valgte å jobbe og i den jobben møter personen på en del i utsatte grupper. Da skulle jeg passe mine egne saker 🤔 Samtidig er det ikke måte på hvor strenger regler noen mener man skal følge bare for å være føre var, når noen spør om ett eller annet er innafor. Makes no sense. Anonymkode: dbcd8...38f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414478-trodde-ikke-det-var-lov-%C3%A5-m%C3%B8te-opp-p%C3%A5-legesenter-n%C3%A5r-du-er-koronasyk-%F0%9F%98%A2%F0%9F%A4%AC/page/2/#findComment-149492650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #28 Del Skrevet 19. februar 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jo, men da tar du ikke med tiden fra du merker noe ikke er helt på stell, tiden fra du bestiller time til timen. I tillegg når du får svar, så går det noe tid fra svar til teamet er i gang å spore. Så at personen satt hos legen i går og hun fikk telefon i dag. De fleste venter 1-2 døgn bare fra testen er tatt til svaret foreligger, så det høres utopisk ut at alt dette skjer på under ett døgn. Men, uansett, det er tatt en test og personen har møtt opp på venteværelset. Ganske enkelt for de som sitter med dette å se hva som kom først av høna og egget. Det kan fort bli en bot her om det viser seg å være opplagt feil rekkefølge. Anonymkode: dbcd8...38f Det skal nok litt til for at man rekker alt dette, men det er som sagt mulig. Et tilfelle jeg kjenner til våknet en person med vondt i halsen en morgen, ringte for time til test og fikk dette nesten umiddelbart (helt vanlig person, de hadde bare ledig time da). Testresultatet forelå etter ca 6 timer og før denne arbeidsdagen var slutt. Testresultatet var negativt, men om det var positivt hadde det fint vært mulig for smittesporer å ringe samme ettermiddag eller dagen etter (alt etter kapasitet). Uansett, pasienten i HIs tilfelle hadde testet seg eller ikke, burde nok symptomene vært tydelige nok sik at hun ikke gikk på legesenteret. Hadde hun allerede testet seg før hun dro til legen har hun brutt karantenen. Med symptomer og venting på test er man i karantene. Om så er tilfelle kan det lett vanke bot. Kommer man på legesentere med symptomer har man også brutt retningslinjer så mulighetene for bot er nok også her. Forstod det slik at dette er i Bergen og Bergen kommune har lagt seg på en linje der de sjelden gir bøter så vil tro at vedkommende ikke får bot uansett. Anonymkode: 5b4b6...43e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414478-trodde-ikke-det-var-lov-%C3%A5-m%C3%B8te-opp-p%C3%A5-legesenter-n%C3%A5r-du-er-koronasyk-%F0%9F%98%A2%F0%9F%A4%AC/page/2/#findComment-149492664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #29 Del Skrevet 19. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det skal nok litt til for at man rekker alt dette, men det er som sagt mulig. Et tilfelle jeg kjenner til våknet en person med vondt i halsen en morgen, ringte for time til test og fikk dette nesten umiddelbart (helt vanlig person, de hadde bare ledig time da). Testresultatet forelå etter ca 6 timer og før denne arbeidsdagen var slutt. Testresultatet var negativt, men om det var positivt hadde det fint vært mulig for smittesporer å ringe samme ettermiddag eller dagen etter (alt etter kapasitet). Uansett, pasienten i HIs tilfelle hadde testet seg eller ikke, burde nok symptomene vært tydelige nok sik at hun ikke gikk på legesenteret. Hadde hun allerede testet seg før hun dro til legen har hun brutt karantenen. Med symptomer og venting på test er man i karantene. Om så er tilfelle kan det lett vanke bot. Kommer man på legesentere med symptomer har man også brutt retningslinjer så mulighetene for bot er nok også her. Forstod det slik at dette er i Bergen og Bergen kommune har lagt seg på en linje der de sjelden gir bøter så vil tro at vedkommende ikke får bot uansett. Anonymkode: 5b4b6...43e Alt er mulig, som sagt er det ingenting som kan sies med hundre prosent sikkerhet, selv om en regner seg frem til hva som er sannsynlig ut fra normalen. Så var det også legekontoret og det er ikke her testene blir tatt. Det er egne testsenter som er lagt til rette med inngang/utgang uten kontakt med andre, de sitter ikke på venterommet med andre pasienter hos fastlegen. De som jobber med sporingen og da har alle detaljene, vil finne ut av dette. Her er det ikke så mye annet å gjøre en å stole på at de følger den opp om det er nødvendig og grunn til det. Krysser fingrene for at trådstarter går klar smitten, det er ikke hyggelig å bli satt i karantene og føle på den usikkerheten. Anonymkode: dbcd8...38f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414478-trodde-ikke-det-var-lov-%C3%A5-m%C3%B8te-opp-p%C3%A5-legesenter-n%C3%A5r-du-er-koronasyk-%F0%9F%98%A2%F0%9F%A4%AC/page/2/#findComment-149492669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #30 Del Skrevet 19. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Alt er mulig, som sagt er det ingenting som kan sies med hundre prosent sikkerhet, selv om en regner seg frem til hva som er sannsynlig ut fra normalen. Så var det også legekontoret og det er ikke her testene blir tatt. Det er egne testsenter som er lagt til rette med inngang/utgang uten kontakt med andre, de sitter ikke på venterommet med andre pasienter hos fastlegen. De som jobber med sporingen og da har alle detaljene, vil finne ut av dette. Her er det ikke så mye annet å gjøre en å stole på at de følger den opp om det er nødvendig og grunn til det. Krysser fingrene for at trådstarter går klar smitten, det er ikke hyggelig å bli satt i karantene og føle på den usikkerheten. Anonymkode: dbcd8...38f Tusen takk 💛 Det var veldig ubehagelig å sitte på samme venterom som en tydelig influensasyk person. Og enda enklere da smittesporing ringte dagen derpå og fortalte at denne personen hadde testet positivt. Anonymkode: 140c0...4c6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414478-trodde-ikke-det-var-lov-%C3%A5-m%C3%B8te-opp-p%C3%A5-legesenter-n%C3%A5r-du-er-koronasyk-%F0%9F%98%A2%F0%9F%A4%AC/page/2/#findComment-149492830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #31 Del Skrevet 19. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Dette forumet er ikke til å skjønne seg på. Skulle tro noen hadde spaltet personlighet 😅 Opplevde tilsvarende selv, tok kontakt med kommuneoverlege da en kunde av oss var innom arbeidsplassen vår mens vedkommende var i karantene. Jeg spurte vedkommende rett ut, så det var ikke «naboen som trodde det var en gjest for mye» situasjon. Vedkommende valgte å jobbe og i den jobben møter personen på en del i utsatte grupper. Da skulle jeg passe mine egne saker 🤔 Samtidig er det ikke måte på hvor strenger regler noen mener man skal følge bare for å være føre var, når noen spør om ett eller annet er innafor. Makes no sense. Anonymkode: dbcd8...38f Jeg snakker ikke en gang om noen som var i karantene men en tydelig influensa syk person Anonymkode: 140c0...4c6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414478-trodde-ikke-det-var-lov-%C3%A5-m%C3%B8te-opp-p%C3%A5-legesenter-n%C3%A5r-du-er-koronasyk-%F0%9F%98%A2%F0%9F%A4%AC/page/2/#findComment-149492832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #32 Del Skrevet 19. februar 2021 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Ja. Heter det i Bergen Anonymkode: 140c0...4c6 Nei, det gjør ikke det! hilsen bergenser. Anonymkode: 3853e...da2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414478-trodde-ikke-det-var-lov-%C3%A5-m%C3%B8te-opp-p%C3%A5-legesenter-n%C3%A5r-du-er-koronasyk-%F0%9F%98%A2%F0%9F%A4%AC/page/2/#findComment-149492863 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #33 Del Skrevet 19. februar 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Dette forumet er ikke til å skjønne seg på. Skulle tro noen hadde spaltet personlighet 😅 Eller at det rett og slett er forskjellige folk som svarer.... Anonymkode: d7c59...122 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414478-trodde-ikke-det-var-lov-%C3%A5-m%C3%B8te-opp-p%C3%A5-legesenter-n%C3%A5r-du-er-koronasyk-%F0%9F%98%A2%F0%9F%A4%AC/page/2/#findComment-149492915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #34 Del Skrevet 19. februar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Eller at det rett og slett er forskjellige folk som svarer.... Anonymkode: d7c59...122 Da er det noen som har hacket seg inn på enkelte Nick i så fall... Anonymkode: dbcd8...38f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414478-trodde-ikke-det-var-lov-%C3%A5-m%C3%B8te-opp-p%C3%A5-legesenter-n%C3%A5r-du-er-koronasyk-%F0%9F%98%A2%F0%9F%A4%AC/page/2/#findComment-149492921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2021 #35 Del Skrevet 19. februar 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Da er det noen som har hacket seg inn på enkelte Nick i så fall... Anonymkode: dbcd8...38f Og dette kom du frem til fra de 2 svarene som er kommet her med nick.... Anonymkode: d7c59...122 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414478-trodde-ikke-det-var-lov-%C3%A5-m%C3%B8te-opp-p%C3%A5-legesenter-n%C3%A5r-du-er-koronasyk-%F0%9F%98%A2%F0%9F%A4%AC/page/2/#findComment-149492937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg