Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har en arbeidskollega som er fra Afrika. Nå har kona og barna vært i Afrika i 2 måneder. Når de kommer hjem må de i karantene. Og det veit de og det er greit. Og de får være i karantene hjemme. Men dette liker ikke noen av mine arbeidskollegaer. De er redd for at de er smittet av korona og at mannen blir smittet og tar det med seg på jobb. De sier at han bør bruke egenmelding og være hjemme. Er ikke dette litt hysterisk? 

Anonymkode: c228b...b67

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414440-litt-hysterisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

ikke greit.

kan være folk i risikogrupppen der

Anonymkode: ae641...b8d

Selvfølgelig er det greit, det bryter ikke med noen retningslinjer, med mindre de har strengere for det i den kommunen.

Anonymkode: 511b9...3c0

Annonse

Nei, jeg mener han må holde seg hjemme. Hvis kona og barna har det, har han det og. Er jo ingen vits i at de skal sitte i karantene hvis mannen går på jobb. Med mindre kona og barna holder seg i en annen del av huset og ikke har direkte kontakt med mannen, da er det greit at han går på jobb. 

Pobie skrev (13 minutter siden):

Nei, jeg mener han må holde seg hjemme. Hvis kona og barna har det, har han det og. Er jo ingen vits i at de skal sitte i karantene hvis mannen går på jobb. Med mindre kona og barna holder seg i en annen del av huset og ikke har direkte kontakt med mannen, da er det greit at han går på jobb. 

Hvis kone eller barn får symptomer eller tester positivt må de i isolasjon og han også i karantene, men han gar da sansynlig vis ikke rukket å smitte flere før de får symptomer. Det skal derfor værectrygt nok, men jeg liker det ikke jeg heller.

Det er veldig mange ekstra som må i karantene om alle mærlontakter til nærkontakter må i karantene.

Anonymkode: 85e3e...6b7

• Opprett ny...