Gå til innhold

Drikke kremfløte, er det mulig å gjennomføre daglig? Tips til andre kaloribomber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt som er kaloririkt og enkelt å få i seg tas mot med takk. Helst ikke tilsatt sukker. 

Anonymkode: 1b8ff...efb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avokado og nøtter. Fet fisk. Seterrømme og helmelk. 

Anonymkode: e16cf...b46

Skrevet

Jeg laget kaloririke smoothier da jeg var undervektig. Brukte f.eks kokosmelk, avocado, banan, eggeplomme, olivenolje i forskjellige kombinasjoner for å få mye energi og ok smak.

Anonymkode: 15588...aca

Skrevet

Hadde ikke klart å drikke kremfløte.

På den andre side kan jeg sikkert spise en kilo krem uten noe problem. 

Anonymkode: 5e88f...985

Skrevet

Drikke fettkaffe: fløte, smør og MCT-olje mikset inn i kaffen. Sykt digg 🤩🤩

Anonymkode: 7c2df...580

Skrevet

Trenger du å øke vekten? Ville nok valgt nøtter i kombinasjon med frukt i stedet. Både fordi det faktisk smaker godt og du i tillegg tar vare på helsen selv om du øker kaloriinntaket. Eplebiter med peanøttsmør er skikkelig godt 👍🏻

Anonymkode: 5e5ba...bf6

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hadde ikke klart å drikke kremfløte.

På den andre side kan jeg sikkert spise en kilo krem uten noe problem. 

Og det er vi nok alle glade for å vite 🙄

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Og det er vi nok alle glade for å vite 🙄

:fnise: der var du, ja!

Evig stått opp med feil bein-holdning, og ingen planer om å tilsette sukker?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

:fnise: der var du, ja!

Evig stått opp med feil bein-holdning, og ingen planer om å tilsette sukker?

Hvem snakker du om? 

Anonymkode: 2f291...c3d

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvem snakker du om? 

Den eller de som kommer med slike utbrudd som det over her ^^ i nesten hver eneste tråd. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Den eller de som kommer med slike utbrudd som det over her ^^ i nesten hver eneste tråd. 

Typisk det, men hvorfor skreiv du det med å tilsette sukker? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Typisk det, men hvorfor skreiv du det med å tilsette sukker? 

Mente at sukker er søtt og at søtt er det motsatte av sur. Kunne like gjerne skrevet smile eller være blid. 

Skrevet

Min datter jobbr iherdig med å få vekta til å gå oppover. Rugsprø med avokado har hun fått tips om. Peanøttsmør er også noe hun har fått tips om. Hun varmer peanøttsmør såvidt i mikroen og dupper banan i det på dager hun er for langt unna kaloriinntaket hun vil ha. 

Anonymkode: e4673...628

Skrevet

Hvis du vanligvis spiser sunt, er det vel bedre å spise mer av det sunne du spiser, enn å drikke fløte og spise usunt. Smør på brødet, melk, frukt og grønt, kanskje klemme inn et ekstra måltid. Mulig du går opp i vekt med dårlig mat, men det er jo ikke bra for kroppen. Utover det har vel legen din sikkert noen gode råd.

Skrevet
16 minutes ago, prekæs said:

Hvis du vanligvis spiser sunt, er det vel bedre å spise mer av det sunne du spiser, enn å drikke fløte og spise usunt. Smør på brødet, melk, frukt og grønt, kanskje klemme inn et ekstra måltid. Mulig du går opp i vekt med dårlig mat, men det er jo ikke bra for kroppen. Utover det har vel legen din sikkert noen gode råd.

Jeg tenker at rask vektoppgang er bedre for kroppen min, og at det ikke spiller noen rolle om det er mye fett eller annet dritt. Det er for en periode. Er ikke ute etter kostholdsråd uansett, kun ute etter forslag til kaloribomber jeg ikke har tenkt på selv. 

Takk for alle tips. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Trenger du å øke vekten? Ville nok valgt nøtter i kombinasjon med frukt i stedet. Både fordi det faktisk smaker godt og du i tillegg tar vare på helsen selv om du øker kaloriinntaket. Eplebiter med peanøttsmør er skikkelig godt 👍🏻

Anonymkode: 5e5ba...bf6

Ikke nok kalorier i frukt. Men både avokado og peanøtter er bra. Ost. Majones, aioli eller pesto sammen med pålegg på brødskiven. 

Anonymkode: 306b1...25e

Skrevet

Jeg tenker at rask vektoppgang er bedre for kroppen min, og at det ikke spiller noen rolle om det er mye fett eller annet dritt. Det er for en periode. Er ikke ute etter kostholdsråd uansett, kun ute etter forslag til kaloribomber jeg ikke har tenkt på selv. 

Takk for alle tips. 

Det høres i prinsippet lurt ut, men husk at det kan gi galleproblemer. 

Skrevet

Ikke nok kalorier i frukt. Men både avokado og peanøtter er bra. Ost. Majones, aioli eller pesto sammen med pålegg på brødskiven. 

Anonymkode: 306b1...25e

Frukt og sukker er et godt alternativ til kun fett, hvis man vil raskt opp i vekt, og samtidig tenke på gallen. 

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Det høres i prinsippet lurt ut, men husk at det kan gi galleproblemer. 

Jo takk, men satser på at det går bra. Den er ikke akkurat overbelastet fra før. 😉

Skrevet

De har sånne smothier/energidrikker på apoteket med masse kalorier i, og de er riktig sammensatt også og ikke så usunne. Kjøpte de til sønnen min da han var langvarig syk og ble veldig tynn en periode.

Anonymkode: bdae5...d24

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jo takk, men satser på at det går bra. Den er ikke akkurat overbelastet fra før. 😉

Men akkurat derfor er det nok lurt å ikke pøse på med kjempefet mat sånn på en gang. 

Spist ofte og heller mindre, kjør på med kaloritett mat, men ikke såå mye fett med en gang. 

Hvor stor vektoppgang ser du for deg at du trenger?

Skrevet
9 minutes ago, Anonym bruker said:

Men akkurat derfor er det nok lurt å ikke pøse på med kjempefet mat sånn på en gang. 

Spist ofte og heller mindre, kjør på med kaloritett mat, men ikke såå mye fett med en gang. 

Hvor stor vektoppgang ser du for deg at du trenger?

Nei, det kan godt hende, men nå ser jeg ikke for meg at jeg skal drikke en liter kremfløte hver dag heller. 

Ønsker kun tips til kaloribomber, helst flytende. Jeg får ikke i meg stort mer mat enn jeg gjør i dag, med mindre det er flytende eller lite og kaloririkt. Bør nok legge på meg 8-10 kilo. 

Skrevet

Nei, det kan godt hende, men nå ser jeg ikke for meg at jeg skal drikke en liter kremfløte hver dag heller. 

Ønsker kun tips til kaloribomber, helst flytende. Jeg får ikke i meg stort mer mat enn jeg gjør i dag, med mindre det er flytende eller lite og kaloririkt. Bør nok legge på meg 8-10 kilo. 

Har du vurdert å få satt opp en matplan av en ernæringsfysiolog? 

Ellers er jo müslibarer noe du kan småspise på gjennom dagen? Ett bit her og ett bit der 🤪

Uansett får du ha lykke til. 

Skrevet

Kalorishaker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...