Gå til innhold

Dere som har valp/ har hatt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, vi brukte det i starten. Der var veldig praktisk spesielt når valpen var alene hjemme et par timer etter hvert. Så slapp vi å være redd for at den skulle gnage på ledninger eller skade seg selv. Jeg er i mot å ha valper i bur, så grind med mye større plass føltes bedre.

Anonymkode: 4c3c5...b2b

Vi hadde bur frem til hun var litt over året. Stort bur da, så god plass til å stå, sitte, snu seg. Hadde en fastmontert vannskål også. 

Faset det gradvis ut etterhvert og bruker ikke bur nå lenger.

Anonymkode: 99210...358

Annonse

Ja, sånn sekskantet grind som vel egentlig er til kanin. Første ukene var han der mens jeg dusjet, gikk på do e.l. også sov han der om natta. Hadde seng, leker, kladd og vann i grinden.

Etterhvert satte jeg bare grinden foran døra så jeg stengte han i noen rom så han ikke løp i hele huset når han var alene.

Fjernet grinden når han var 5-6 mnd gammel, etter det har vi ikke brukt hverken bur eller grind.

Anonymkode: e14c1...829

Vi kjøpte noen pakker med kompostbinge på Plantasjen (firkantede gjerdebiter som kan settes sammen). Disse var geniale i valpetiden. Vi brukte dem til alt mulig, f.eks. til å sette foran trappen da valpen var for liten til å gå alene i trappa, foran bokhylla ,skohylla etc for å unngå tygging på ting. Når valpen skulle øve på å være alene laget vi en lekegrind av disse gjerdene slik at valpen hadde en trygg, avgrenset plass å være på. Frem til valpen ble stueren satte vi to gjerdebiter slik at den ikke kom frem til stueteppet når vi ikke var tilstede og plasset på hvor den tisset. De var også praktiske om sommeren da vi satte en foran døra slik at valpen ikke løp ut når døra sto åpen. I blant var de greie å ha for å dele opp stuen litt, f.eks. mellom legobyggende barn og valp med raptus og spisse valpetenner. Anbefaler virkelig disse, de gjør det lettere å passe på valpen, beskytte inventaret, mindre styr og mas. 

Anonymkode: a517a...7f4

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...