Gå til innhold

Hvor mange personer beregner dere per pose ris boil in bag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi bruker 1 pose til oss i familien, 2 voksne og 1 barn. 2 poser hvis vi har 1-2 gjester. Er det flere vurderer vi litt etter hvor mye gjestene spiser, for der er det store forskjeller. 😛

Anonymkode: e56ac...85e

Annonse

Vi kjøper ikke boil-in-bag da det er svinedyrt, men trenger 1,5 dl ris til to voksne og to barn. Det blir vel ca en pose. Men samme flokken trenger 2 dl couscous. Ene barnet rører knapt både ris og couscous, andre spiser ytterst moderat med ris men elsker couscous. 

Anonymkode: 2b8c3...1d7

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Vi pleier bare å ha én hvis vi skal ha det ved siden av lasagne feks. Men til tandori eller noe annet kylling, tar vi to. Vi er 2 voksne og 2 barn. 

Anonymkode: 432e4...37f

Ris ved siden av lasagne har jeg aldri hørt om. Er det vanlig? 

Anonymkode: d4253...b4a

Vi bruker 3 dl ris til vår familie på fem, pappa og to av barna trener mye og spiser mye. Vi bruker en ris som heter indian gate. Den er langkornet og god på smak og konsistens. 
Aldri smakt boil in bag-ris som smaker godt, finnes det? I tilfelle hva heter den? Kunne jo vært greit å ha i bakhånd til travle hverdager. 

Anonymkode: e8d7b...044

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ris ved siden av lasagne har jeg aldri hørt om. Er det vanlig? 

Anonymkode: d4253...b4a

Kan det umulig være. Ris og pasta liksom. Hvor mye stivelse og karbohydrater trenger man...

Anonymkode: 12f08...58e

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Vi bruker 3 dl ris til vår familie på fem, pappa og to av barna trener mye og spiser mye. Vi bruker en ris som heter indian gate. Den er langkornet og god på smak og konsistens. 
Aldri smakt boil in bag-ris som smaker godt, finnes det? I tilfelle hva heter den? Kunne jo vært greit å ha i bakhånd til travle hverdager. 

Anonymkode: e8d7b...044

Det er jo vanlig ris, bare den er ferdig posjonert i pose

Anonymkode: e4091...45d

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Kan det umulig være. Ris og pasta liksom. Hvor mye stivelse og karbohydrater trenger man...

Anonymkode: 12f08...58e

Det blir vel det samme som at mange har baguetter til lasagne

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det blir vel det samme som at mange har baguetter til lasagne

Å spise brød til middagsmat har enormt lange tradisjoner i de fleste kulturer, så jeg synes ikke helt det kan sammenlignes med å ha ris ved siden av. Ernæringsmessig er det sikkert mer likt, men ikke i forhold til vanlig/uvanlig. 

Anonymkode: 28d6a...f5f

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Å spise brød til middagsmat har enormt lange tradisjoner i de fleste kulturer, så jeg synes ikke helt det kan sammenlignes med å ha ris ved siden av. Ernæringsmessig er det sikkert mer likt, men ikke i forhold til vanlig/uvanlig. 

Anonymkode: 28d6a...f5f

Jeg tenkte mer på kommentaren til hun jeg siterte om hvor mye karbohydrater og stivelse trenger man.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...