Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg tar tilskudd med D-vitamin året rundt. Gjør jeg ikke det får jeg for lave verdier. Ser ut fra dette at det jeg en stund har følt på stemmer, jeg bør ta enda litt mer enn jeg gjør nå.

Med tanke på hvor stor effekt dette har vist seg å ha på utvikling av alvorlig covid-19-sykdom (og andre sykdommer) så er det viktig at folk sørger for å få i seg nok!

Anonymkode: 6887c...a45

Annonse

Tar tilskudd 8-9 mnd i året, mest høyeste dose som selges uten resept. Tar jeg ikke det så får jeg mangler. Vi nordmenn får sjelden nok d-vitamin fra sola på vinteren, de fleste trenger tilskudd. 

Anonymkode: a0ad1...3cb

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Tar tilskudd 8-9 mnd i året, mest høyeste dose som selges uten resept. Tar jeg ikke det så får jeg mangler. Vi nordmenn får sjelden nok d-vitamin fra sola på vinteren, de fleste trenger tilskudd. 

Anonymkode: a0ad1...3cb

Hvilken tar du?

Anonymkode: fa639...7b0

Tar vanlig dose tran hver dag, spiser fisk tre ganger i uka og er ute minst ti timer hver uke året rundt(sol gir d vitamin). Tror jeg får i meg nok, men kjenner folk med tilsvarende livsstil som har mangel. Føler meg frisk da.

Ikke målt det på mange år, men tar tilskudd gjennom hele vinteren. Alle i familien min har mangler. Studier viser også at det er uheldig med lave verdier ved covid, så jeg ser ingen grunn til å ikke fylle på når sola er utenfor rekkevidde. 

Anonymkode: ae05c...9f9

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan tar dere d-vitamin utover tran eller tranpiller?

Anonymkode: 68395...8b4

Jeg kjøper d-vit tabletter på apoteket. Selv med ganske kraftig dose hver dag, ligger jeg i nedre sjiktet av hva kroppen trenger. 
HI

Anonymkode: abd5d...58f

Annonse

Anonym bruker skrev (På 16.2.2021 den 21.15):

Hvordan tar dere d-vitamin utover tran eller tranpiller?

Anonymkode: 68395...8b4

De har på apoteket i ulike doser. Her tar hele familien høye doser fra november til mars og lav dose om sommeren med mindre det er mye fint vær (sjeldent her i Bergen). 

Anonymkode: c6b41...8f3

• Opprett ny...