Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #1 Del Skrevet 16. februar 2021 I over ett år nå så har jeg hatt håravfall og jeg orker snart ikke mer. Det slutter jo aldri å falle av og jeg blir tynnere og tynnere i håret. Dette går så inn på meg, jeg klarer ikke å slappe av og roe meg ned. Før noen nevner vitaminer og lege. Har tatt blodprøve i april for vitaminer, jeg nevnte for legen at jeg mister mye hår så han tok de prøvene som var nødvendige. Mangler ingenting. Har prøvd med hårvitaminer, Priorin, har tatt priorin i snart et halvt år, ingen forskjell. Har prøvd shampo mot håravfall, hjelper ikke, føler jeg. Har vært hos hudlege og han sa at jeg har genetisk håravfall. Jeg ble helt fortapt Jeg har alltid gått rundt å håpet på at han har tatt feil, men jeg tviler nå... Jeg trenger ikke se meg i speilet, jeg føler at jeg har mindre hår. Dette går så inn på meg at jeg finner det slitsomt å leve. Jeg er klar over det at det finnes verre ting i livet, folk som sliter med verre ting, men jeg klarer ikke å se noe positivt, håret tar stor del av livet mitt. Jeg har siden midten av desember brukt Nisim sjampo, fulgte anvisningen til punkt og prikke og det har hjulpet litt på håravfallet, det minsket. Men nå føler jeg at den ikke hjelper noe mer, det faller av mye igjen. Dette går så inn på meg at jeg også har begynt å drømme om håret. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette og leve som normalt, jeg klarer det bare ikke.Føler også at de siste tre mnd har håret blitt mye verre og forstår ikke hvorfor. Vær så snill ikke kom med spydige komentarer, det trenger jeg ikke. Virkelig! Om noen har noen råd eller hva som helst, hjelp? Anonymkode: a7da5...2ad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #2 Del Skrevet 16. februar 2021 Det er ikke så mye mer du kan gjøre, så det neste nå er å jobbe med psyken. Ja, det er fælt å miste håret, har selv en kamerat som pga en sykdom har flekkvis håravfall, og det er jo noe alle legger merke til, når han får flekker i hodet som blir helt skallet. Så jeg forstår frustrasjonen. Å si at det finnes verre ting hjelper ikke, for man står i sine problemer og føler ikke på alle andres. Men likevel må man finne en vei videre. Det er mye som kan ramme oss, og vi må bare ta det, og lære Lene med det Kanskje du skulle hatt noen å snakke med? Legen? Anonymkode: 6df69...54b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149490898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #3 Del Skrevet 16. februar 2021 Kan du ta kontroll ved å klippe deg kort og style det annerledes? Er parykk et alternativ? Forstår nok ikke fullt ut hva du går gjennom psykisk, men forstår det oppleves som et traume. Hår er identitet, samme hva folk sier. Etter en skamklipp vokser det ut igjen og man er preget en periode, men dette er noe annet. Jeg håper du finner en løsning du kan falle til ro med, men jeg ville jobbet med hvordan du selv kan ta kontroll og eie situasjonen. Anonymkode: 1a9f5...f68 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149490925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #4 Del Skrevet 16. februar 2021 Føler så med deg! Slet med det samme i mange, mange år og hadde begynt å se på parykker fordi jeg tenkte at det ikke var lenge igjen før jeg trengte det. Manglet ingenting ifølge lege og hudlegen sa at jeg måtte leve med det. Så leste jeg på et utenlandsk hårforum at ferritin må ligge over 70 ved håravfall. Mitt nivå lå alltid på 20-tallet. Jeg begynte med jerntabletter og fikk nivået opp i rundt 60 og har stort sett klart å holde det på 50-60 med å ta jerntilskudd daglig i mange år. Mesteparten av håret mitt har kommet tilbake igjen. Vikene er så godt som borte, det er ikke så synlig tynt på toppen, og hårfestet mitt har trukket seg ned mot pannen igjen. Med en gang ferritin kommer under 50 hos meg, raser håret av i store mengder. Jeg bruker forøvrig også nisim shampo. Hør med legen hva ferritinnivået ditt er på, det må nemlig være langt over grenseverdiene hvis det er lite jern som er årsak til håravfallet. Lykke til! Anonymkode: 3744b...5e7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149491110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #5 Del Skrevet 16. februar 2021 Hårtransplantasjon? Det er jo endel menn som tar det... Anonymkode: a0179...943 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149491161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elina Skrevet 16. februar 2021 #6 Del Skrevet 16. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Føler så med deg! Slet med det samme i mange, mange år og hadde begynt å se på parykker fordi jeg tenkte at det ikke var lenge igjen før jeg trengte det. Manglet ingenting ifølge lege og hudlegen sa at jeg måtte leve med det. Så leste jeg på et utenlandsk hårforum at ferritin må ligge over 70 ved håravfall. Mitt nivå lå alltid på 20-tallet. Jeg begynte med jerntabletter og fikk nivået opp i rundt 60 og har stort sett klart å holde det på 50-60 med å ta jerntilskudd daglig i mange år. Mesteparten av håret mitt har kommet tilbake igjen. Vikene er så godt som borte, det er ikke så synlig tynt på toppen, og hårfestet mitt har trukket seg ned mot pannen igjen. Med en gang ferritin kommer under 50 hos meg, raser håret av i store mengder. Jeg bruker forøvrig også nisim shampo. Hør med legen hva ferritinnivået ditt er på, det må nemlig være langt over grenseverdiene hvis det er lite jern som er årsak til håravfallet. Lykke til! Anonymkode: 3744b...5e7 Dette! Helt enig med denne, legen sa til meg at alle prøver så fine ut. Min Ferritin var da 21, etter jeg hadde tatt jern i en periode så sluttet håret å falle av. Leger kan mange ganger veldig lite om kosthold og mangler. Så lenge du er innenfor normalen så er det greit for dem, men for noen så er det kanskje for lavt å være rett over grensa til mangel men enda innenfor "normalen". Dette gjelder faktisk gangske mange vitamner og mineraler. Desverre, for mange som har problemer med hår som ryr av trenger bare litt jerntilskudd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149491384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #7 Del Skrevet 16. februar 2021 Du er helt sikker på at du er sjekket for folat? Jeg var helt i manko på folat og følte meg nærmest hårløs, men etter tilskudd snudde det. Lykke til :-)! Anonymkode: 31477...549 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149491387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #8 Del Skrevet 17. februar 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Føler så med deg! Slet med det samme i mange, mange år og hadde begynt å se på parykker fordi jeg tenkte at det ikke var lenge igjen før jeg trengte det. Manglet ingenting ifølge lege og hudlegen sa at jeg måtte leve med det. Så leste jeg på et utenlandsk hårforum at ferritin må ligge over 70 ved håravfall. Mitt nivå lå alltid på 20-tallet. Jeg begynte med jerntabletter og fikk nivået opp i rundt 60 og har stort sett klart å holde det på 50-60 med å ta jerntilskudd daglig i mange år. Mesteparten av håret mitt har kommet tilbake igjen. Vikene er så godt som borte, det er ikke så synlig tynt på toppen, og hårfestet mitt har trukket seg ned mot pannen igjen. Med en gang ferritin kommer under 50 hos meg, raser håret av i store mengder. Jeg bruker forøvrig også nisim shampo. Hør med legen hva ferritinnivået ditt er på, det må nemlig være langt over grenseverdiene hvis det er lite jern som er årsak til håravfallet. Lykke til! Anonymkode: 3744b...5e7 Tusen hjertelig takk for et så utfyllende svar og dine råd. Jeg har ikke vært hos lege og tatt blodprøver siden april i fjor, så skal ringe i dag og få meg time. Jeg har ikke så mye greie på jern og ferittin og har liksom alltid hørt på legen, som sa at verdiene er normale. Men de siste gangene jeg har vasket håret så har det rast av i mengder, og det synes jeg er rart fordi siden jeg begynte med Nisim sjampo så har det hjulpet. Hadde mens for en uke siden, og blødde mye.. Føler meg slapp, trøtt vil bare sove, dårlig matlyst og svimmel. Må jo være noe jeg mangler. Legger ved bilde av blodprøvene fra i fjor. Kanskje du er klokere på dette enn meg. Anonymkode: a7da5...2ad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149491435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #9 Del Skrevet 17. februar 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Tusen hjertelig takk for et så utfyllende svar og dine råd. Jeg har ikke vært hos lege og tatt blodprøver siden april i fjor, så skal ringe i dag og få meg time. Jeg har ikke så mye greie på jern og ferittin og har liksom alltid hørt på legen, som sa at verdiene er normale. Men de siste gangene jeg har vasket håret så har det rast av i mengder, og det synes jeg er rart fordi siden jeg begynte med Nisim sjampo så har det hjulpet. Hadde mens for en uke siden, og blødde mye.. Føler meg slapp, trøtt vil bare sove, dårlig matlyst og svimmel. Må jo være noe jeg mangler. Legger ved bilde av blodprøvene fra i fjor. Kanskje du er klokere på dette enn meg. Anonymkode: a7da5...2ad Jernlageret ditt i nedre normalområdet, så du kan trygt prøve jerntilskudd. Anonymkode: 4d6e4...ed7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149491460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #10 Del Skrevet 17. februar 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Tusen hjertelig takk for et så utfyllende svar og dine råd. Jeg har ikke vært hos lege og tatt blodprøver siden april i fjor, så skal ringe i dag og få meg time. Jeg har ikke så mye greie på jern og ferittin og har liksom alltid hørt på legen, som sa at verdiene er normale. Men de siste gangene jeg har vasket håret så har det rast av i mengder, og det synes jeg er rart fordi siden jeg begynte med Nisim sjampo så har det hjulpet. Hadde mens for en uke siden, og blødde mye.. Føler meg slapp, trøtt vil bare sove, dårlig matlyst og svimmel. Må jo være noe jeg mangler. Legger ved bilde av blodprøvene fra i fjor. Kanskje du er klokere på dette enn meg. Anonymkode: a7da5...2ad Du har samme jernnivå som jeg har når håret raser av. Det heter s-ferritin og bør være over 70 ved håravfall. Jeg får det aldri over 70, men når jeg bikker 50, begynner håret å komme tilbake. Jeg har tatt tre hemofertabletter om dagen i mange år nå for å holde det på rundt 50-60. Det fungerer fint for meg. Hvis du begynner med jerntabletter, må du kontrollere nivået av og til, for det er skadelig om det blir for høyt. For meg tar det en del måneder med jerntilskudd før jeg ser det på håret. Gi det et halvt år i hvert fall. Tror nok jeg begynte å se ny hårvekst etter kanskje tre mnd. Lykke til! Anonymkode: 3744b...5e7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149491463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #11 Del Skrevet 17. februar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Du har samme jernnivå som jeg har når håret raser av. Det heter s-ferritin og bør være over 70 ved håravfall. Jeg får det aldri over 70, men når jeg bikker 50, begynner håret å komme tilbake. Jeg har tatt tre hemofertabletter om dagen i mange år nå for å holde det på rundt 50-60. Det fungerer fint for meg. Hvis du begynner med jerntabletter, må du kontrollere nivået av og til, for det er skadelig om det blir for høyt. For meg tar det en del måneder med jerntilskudd før jeg ser det på håret. Gi det et halvt år i hvert fall. Tror nok jeg begynte å se ny hårvekst etter kanskje tre mnd. Lykke til! Anonymkode: 3744b...5e7 Men etter at legen sa at verdiene dine er normale og hudlegen sa at du må leve med det, hva gjorde du da? Begynte du med jerntabletter på din egen hånd eller hva? Beklager om jeg maser for mye. Anonymkode: a7da5...2ad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149491471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #12 Del Skrevet 17. februar 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Men etter at legen sa at verdiene dine er normale og hudlegen sa at du må leve med det, hva gjorde du da? Begynte du med jerntabletter på din egen hånd eller hva? Beklager om jeg maser for mye. Anonymkode: a7da5...2ad Jeg gikk tilbake til legen, sa at jeg hadde lest at håravfall kunne oppstå hvis ferritin var lavere enn 70 og lurte på om jeg kunne ta jerntilskudd. Legen sa at jeg kunne ta tre hemofertabletter om dagen og komme og kontrollere ferritin etter noen måneder. Jeg har fortsatt med jern på egenhånd etterpå siden jeg har merket at håret faller av noen måneder etter at jeg har sluttet/slurvet med det. Ber om sjekk av ferritin når jeg ellers er hos legen, og jeg har aldri fått det høyere enn 60. Anonymkode: 3744b...5e7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149491484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #13 Del Skrevet 17. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg gikk tilbake til legen, sa at jeg hadde lest at håravfall kunne oppstå hvis ferritin var lavere enn 70 og lurte på om jeg kunne ta jerntilskudd. Legen sa at jeg kunne ta tre hemofertabletter om dagen og komme og kontrollere ferritin etter noen måneder. Jeg har fortsatt med jern på egenhånd etterpå siden jeg har merket at håret faller av noen måneder etter at jeg har sluttet/slurvet med det. Ber om sjekk av ferritin når jeg ellers er hos legen, og jeg har aldri fått det høyere enn 60. Anonymkode: 3744b...5e7 Har du sjekket deg for cøliaki? Det må jo være en grunn til at kroppen ikke klarer å ta opp nok jern ved tilskudd. Anonymkode: 4d6e4...ed7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149491551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #14 Del Skrevet 17. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Har du sjekket deg for cøliaki? Det må jo være en grunn til at kroppen ikke klarer å ta opp nok jern ved tilskudd. Anonymkode: 4d6e4...ed7 Jeg er sjekket for cøliaki. Ved tilskudd kommer jeg opp i ferritin på 50-60, men det faller igjen når jeg slutter. Anonymkode: 3744b...5e7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149491552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #15 Del Skrevet 17. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg gikk tilbake til legen, sa at jeg hadde lest at håravfall kunne oppstå hvis ferritin var lavere enn 70 og lurte på om jeg kunne ta jerntilskudd. Legen sa at jeg kunne ta tre hemofertabletter om dagen og komme og kontrollere ferritin etter noen måneder. Jeg har fortsatt med jern på egenhånd etterpå siden jeg har merket at håret faller av noen måneder etter at jeg har sluttet/slurvet med det. Ber om sjekk av ferritin når jeg ellers er hos legen, og jeg har aldri fått det høyere enn 60. Anonymkode: 3744b...5e7 Takk igjen 🌸 Har bestilt meg time his legen nå på fredag, så skal jeg si ifra angående Ferritin og spørre om jeg kan ta jern. Fordi jeg føler meg sløv dagen lang, vil bare sove og blir svimmel innimellom. Min ferritin har alltid ligget på 20 tallet, men har ikke peiling på blodprøve svar. Anonymkode: a7da5...2ad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149491581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #16 Del Skrevet 17. februar 2021 Jeg har PCOS og dermed mister jeg endel hår, er bedre nå da. Leste på en utenlandsk side at veldig mange drikker spearmint te (4 kopper daglig) mot håravfall, senker testosteron nivå i kroppen. Jeg tenkte å bestille og teste ut. Anonymkode: a3713...5ac Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149491608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #17 Del Skrevet 24. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 17.2.2021 den 9.17): Du har samme jernnivå som jeg har når håret raser av. Det heter s-ferritin og bør være over 70 ved håravfall. Jeg får det aldri over 70, men når jeg bikker 50, begynner håret å komme tilbake. Jeg har tatt tre hemofertabletter om dagen i mange år nå for å holde det på rundt 50-60. Det fungerer fint for meg. Hvis du begynner med jerntabletter, må du kontrollere nivået av og til, for det er skadelig om det blir for høyt. For meg tar det en del måneder med jerntilskudd før jeg ser det på håret. Gi det et halvt år i hvert fall. Tror nok jeg begynte å se ny hårvekst etter kanskje tre mnd. Lykke til! Anonymkode: 3744b...5e7 Hei 🌸 Har vært hos lege og tatt blodprøver for vitaminer. Men fikk beskjed med en gang om å gå innom helsekost og kjøpe meg Aminojern, d-vitamin og B kompleks. Har tatt aminojern siden fredag, 2 tabletter om dagen. Fikk blodprøvesvar fra legen i dag, jern er på 14, så det er lavt og skrev at jeg enten kan ta Duroferon eller Hemofer(som er snillere for magen) i 3 mnd. Og at det skal tas med appelsinjuice. Jeg får ikke noe kontakt med legen for hun er gått ut i permisjon, så aner ikke om jeg skal starte på enten Duroferon eller Hemofer, eller fortsette på disse Aminojern. Pluss at jeg gruer meg til jerntabletter etter mye lesing på forumet. 🤦♀️😞 Anonymkode: a7da5...2ad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149495864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #18 Del Skrevet 24. februar 2021 Jeg synes hemofer er bedre for magen enn aminojern. Jeg fikk først løs mage av dem, noen år senere litt hard mage, men ikke verre enn at det løser seg med litt svisker. Lykke til, håper håret ditt kommer tilbake igjen! Anonymkode: 3744b...5e7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149495869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #19 Del Skrevet 24. februar 2021 Når du spiser jern så pass på å få i deg nok fiber. Og ikke bli skremt av at bæsjen blir sort. Anonymkode: 0c2e3...4d8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149495898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #20 Del Skrevet 24. februar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Når du spiser jern så pass på å få i deg nok fiber. Og ikke bli skremt av at bæsjen blir sort. Anonymkode: 0c2e3...4d8 Jeg har tatt aminojern siden fredag og ikke merket annet enn at bæsjen er sort. Anonymkode: a7da5...2ad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149495909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #21 Del Skrevet 24. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg synes hemofer er bedre for magen enn aminojern. Jeg fikk først løs mage av dem, noen år senere litt hard mage, men ikke verre enn at det løser seg med litt svisker. Lykke til, håper håret ditt kommer tilbake igjen! Anonymkode: 3744b...5e7 Da burde jeg kanskje gå for hemofer🧐 Tusen takk, håper jeg også at håret kommer tilbake 😞 Anonymkode: a7da5...2ad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149495911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2021 #22 Del Skrevet 24. februar 2021 Anbefaler denne veldig. Det er en kur, som skal tas i 30 dager. Den gjør underverker for magen, og også opptaket av vitaminer. Ikke ta den samtidig som jern og andre vitaminer, men ta f.eks vitaminene sammen med frokost og denne sammen med middag. Var legen min som anbefalte den en gang jeg måtte ta tre forskjellige typer antibiotika samtidig og egentlig var dømt til å bli dårlig i magen, men jeg gjorde ikke det. Magen min har aldri fungert bedre enn disse ukene. Jeg har derfor tatt denne kuren en gang i året for å passe på bakteriefloraen i tarmen, det er veldig vanlig å ha ubalanser der. Ingen fare å ta disse, det kan bare gjøre godt. https://sunkost.no/udo-s-choice-melkesyrebakterier-super-8?gclid=Cj0KCQiAj9iBBhCJARIsAE9qRtDocvssNF3o9BZOgvVsy-wrQH2qrBDnskPb5Z5sbSSDp9oqQIWnox4aAlduEALw_wcB Anonymkode: 6df69...54b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149495951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2021 #23 Del Skrevet 25. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 16.2.2021 den 9.32): I over ett år nå så har jeg hatt håravfall og jeg orker snart ikke mer. Det slutter jo aldri å falle av og jeg blir tynnere og tynnere i håret. Dette går så inn på meg, jeg klarer ikke å slappe av og roe meg ned. Før noen nevner vitaminer og lege. Har tatt blodprøve i april for vitaminer, jeg nevnte for legen at jeg mister mye hår så han tok de prøvene som var nødvendige. Mangler ingenting. Har prøvd med hårvitaminer, Priorin, har tatt priorin i snart et halvt år, ingen forskjell. Har prøvd shampo mot håravfall, hjelper ikke, føler jeg. Har vært hos hudlege og han sa at jeg har genetisk håravfall. Jeg ble helt fortapt Jeg har alltid gått rundt å håpet på at han har tatt feil, men jeg tviler nå... Jeg trenger ikke se meg i speilet, jeg føler at jeg har mindre hår. Dette går så inn på meg at jeg finner det slitsomt å leve. Jeg er klar over det at det finnes verre ting i livet, folk som sliter med verre ting, men jeg klarer ikke å se noe positivt, håret tar stor del av livet mitt. Jeg har siden midten av desember brukt Nisim sjampo, fulgte anvisningen til punkt og prikke og det har hjulpet litt på håravfallet, det minsket. Men nå føler jeg at den ikke hjelper noe mer, det faller av mye igjen. Dette går så inn på meg at jeg også har begynt å drømme om håret. Vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette og leve som normalt, jeg klarer det bare ikke.Føler også at de siste tre mnd har håret blitt mye verre og forstår ikke hvorfor. Vær så snill ikke kom med spydige komentarer, det trenger jeg ikke. Virkelig! Om noen har noen råd eller hva som helst, hjelp? Anonymkode: a7da5...2ad Har det på helt samme måten. Er 41 år og har mistet hår i over ett år nå. Alltid hatt langt hår og har nå måttet klippet det kraftig ned for å ikke virke tynt og pistrete. Folk prøver å trøste meg med at det er en fase og det kommer til å vokse ut igjen...men det begynner å se mørkt ut (evt grått ut😳). Ikke minst er det slitsomt og stadig plukke opp, støvsuge og tørke bort hår etter meg overalt i huset. Slukene tettes og robotstøvsugeren går i stykker av alle hårene som surrer seg fast🙈 Hårene sitter igjen i klærne til ungene (og naboungene som er på besøk tar dem meg hjem til seg🙈). Har jo ingen råd å komme med selv dessverre, men jeg vet altså hvordan du har det og støtter deg følger innlegget her❤️ Anonymkode: f2010...965 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149496094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #24 Del Skrevet 23. november 2021 Hei, HI her Vel, hvor skal jeg starte. Ingenting har forandret seg med tanke på håret, det er ikke blitt bedre men verre. Sist gang jeg skrev her, føler jeg at jeg hadde mer hår enn jeg har nå, og jeg angrer så sinnsykt at jeg gikk rundt å bekymret meg for noe som ikke så ille ut, men i mine øyne gjorde det det. Håret er blitt mye tynnere og volumet her forsvunnet. Jeg har prøvd Nisim shampo, men den var grusom, tørket ut håret mitt noe sinnsykt. Har prøvd Priorin kapsler i 6 mnd, ingen forskjell. Har gitt opp alt og ser bare at håret faller av. På venstre side hadde jeg mye hår, ettersom skillen min delte seg der. Nå er det blitt mye tynnere der også og begynner å se ut som på høyre side, tynt. Jeg har alltid vært fornøyd den dagen jeg vasker det, det lå så fint, men ikke nå lenger. Sliter med å få det fint. Også vanskelig å sette det opp, da det er så tynt. Det er verst foran og på sidene, bare noen tuster som står ut. Snart så tør jeg ikke vise meg ute blant folk. Siste gangen jeg stripet mitt hår og klipte det litt var i oktober i fjor, siden da har jeg ikke turt å gjøre noen ting med det. Jeg tør ikke gå til frisør å klippe det, da jeg føler at det er så tynt og grusomt Vasker håret mitt med shampo kun og ingenting mer. Tar jeg kur i det klapper det sammen og ser enda tynnere ut, pluss at jeg mister enormt med hår. Det eneste jeg tar for tiden er B kompleks, men tror det er penger ut av vinduet. I tillegg går jeg på jern, har gått på det i litt over en mnd, og ser ingen forskjell. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, håret mitt blir tynnere og tynnere. Det verste er den følelsen, jeg føler at jeg nesten ikke har noe hår, vanskelig å forklare. Hodet føles så lett. Og spesielt nå, når denne kulden kommer, så får jeg følelsen av at jeg fryser på hodet Vet ikke hvorfor jeg skriver dette her, men ville bare oppdatere fordi mange av dere har gitt meg råd og tips, og selv om det ikke har hjulpet noe, så er jeg takknemlig. Anonymkode: a7da5...2ad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149644108 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #25 Del Skrevet 23. november 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Hei, HI her Vel, hvor skal jeg starte. Ingenting har forandret seg med tanke på håret, det er ikke blitt bedre men verre. Sist gang jeg skrev her, føler jeg at jeg hadde mer hår enn jeg har nå, og jeg angrer så sinnsykt at jeg gikk rundt å bekymret meg for noe som ikke så ille ut, men i mine øyne gjorde det det. Håret er blitt mye tynnere og volumet her forsvunnet. Jeg har prøvd Nisim shampo, men den var grusom, tørket ut håret mitt noe sinnsykt. Har prøvd Priorin kapsler i 6 mnd, ingen forskjell. Har gitt opp alt og ser bare at håret faller av. På venstre side hadde jeg mye hår, ettersom skillen min delte seg der. Nå er det blitt mye tynnere der også og begynner å se ut som på høyre side, tynt. Jeg har alltid vært fornøyd den dagen jeg vasker det, det lå så fint, men ikke nå lenger. Sliter med å få det fint. Også vanskelig å sette det opp, da det er så tynt. Det er verst foran og på sidene, bare noen tuster som står ut. Snart så tør jeg ikke vise meg ute blant folk. Siste gangen jeg stripet mitt hår og klipte det litt var i oktober i fjor, siden da har jeg ikke turt å gjøre noen ting med det. Jeg tør ikke gå til frisør å klippe det, da jeg føler at det er så tynt og grusomt Vasker håret mitt med shampo kun og ingenting mer. Tar jeg kur i det klapper det sammen og ser enda tynnere ut, pluss at jeg mister enormt med hår. Det eneste jeg tar for tiden er B kompleks, men tror det er penger ut av vinduet. I tillegg går jeg på jern, har gått på det i litt over en mnd, og ser ingen forskjell. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, håret mitt blir tynnere og tynnere. Det verste er den følelsen, jeg føler at jeg nesten ikke har noe hår, vanskelig å forklare. Hodet føles så lett. Og spesielt nå, når denne kulden kommer, så får jeg følelsen av at jeg fryser på hodet Vet ikke hvorfor jeg skriver dette her, men ville bare oppdatere fordi mange av dere har gitt meg råd og tips, og selv om det ikke har hjulpet noe, så er jeg takknemlig. Anonymkode: a7da5...2ad En stor klem! Jeg har det helt likt, hårtap begynte for et år siden og det virker som det bare blir verre uansett hva jeg prøver. Frisøren sa at noen kvinner får det ille i begynnelsen av overgangsalder (jeg er 49) så det kan ha sammenheng. Jeg husker jeg slet enormt med hårtap etter ungene ble født men forskjellen at jeg hadde det tetteste og sunneste hår mens jeg var gravid. Anonymkode: c40af...e65 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414392-mister-s%C3%A5-mye-h%C3%A5r-og-det-slutter-ikke-%C3%A5-falle-av%F0%9F%98%9E%F0%9F%98%9E/#findComment-149644138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå