Gå til innhold

Hvor ofte teste for korona?

Anbefalte innlegg

Jeg ble forkjølet for et par uker siden.
Satte meg selv i karantene, og når det på slutten av uken ble verre tok jeg en test som var negativ.

Er framdeles småforkjølet, og har vært det siden, men nå i morges våknet jeg opp med vondt i halsen igjen.
Bør jeg ta en ny test?
Hva tenker dere?

(Skal ringe koronatelefonen når den åpner senere i dag)

Anonymkode: be85a...13b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414390-hvor-ofte-teste-for-korona/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er alltid snufsete gjennom vinteren og da jeg ble forkjølet i romjulen tok jeg en test. Jeg har vært forkjølet hele tiden frem til nå, men har jo vært på jobb og ute i samfunnet ellers. Hvis ikke måtte jeg tatt test på ukentlig basis og levd i karantene hele vinteren, og det går jo ikke an. 

Jeg bor på et sted med svært lavt/ingen smittetrykk, og hadde kanskje tenkt annerledes om jeg bodde i Oslo.  Men uansett kan jeg jo ikke være sykemeldt hele vinteren pga litt snue i nesen og noen hostekuler i døgnet. Så lenge jeg er feberfri og føler meg ok i form forholder jeg meg til restriksjonene ellers og holder litt ekstra avstand der jeg kan det. 

Anonymkode: e8c4b...580

Uff, det der er så vanskelig! Jeg har det slik som deg, blir litt forkjølet, så nesten bra etter noen uker, så litt verre, litt bedre osv. Slik går det av og på hele vinteren hvert år. Problemet nå er jo korona og at jeg er lærer og egentlig ikke har lov til å gå på jobb med nyoppståtte symptomer, men hvordan skille det når man går i en evig forkjølelsesgrøt hele vinteren? 🤷‍♀️ Jeg har testet meg fem ganger siden august.

Anonymkode: 64f02...b49

• Opprett ny...