Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #101 Skrevet 16. februar 2021 Østerdølen skrev (1 time siden): Har du blitt kastet på gaten av væpnet politi?Viss ikke,kanskje la vær å skrive slike smålige sutreinnlegg? Ellers fremstår du som en surmulende person som ikke unner andre mennesker noe godt i livet. Det kan jo ende med det. Men samtidig, så ville jeg kanskje ikke blitt i boligen til det gikk så galt dum som jeg er Anonymkode: 7ea54...605
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #102 Skrevet 16. februar 2021 20 hours ago, Anonym bruker said: https://www.tv2.no/nyheter/11953503/ Det er nå samlet inn over 1,5 millioner kroner til de. Jeg er sjokkert over at folk går fem på og gir penger til de. Anonymkode: 4304d...c4e hadde det vert norske hadde de ikke fått like mye hjelp Anonymkode: ad2af...183
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #103 Skrevet 16. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Dei var varsla om utkastelsen, dei kunne ordna seg noko anna om dei hadde gidda. No får dei seg billig hus resten av livet. Jippi. Anonymkode: e230c...d29 Ja, den delen ser jeg ble utelatt når de dekket saken. Det er mye frem og tilbake nå og saken forsvinner pussig langt ned i mediabildet. Nå slenger jeg meg heldigvis aldri på spleis av denne typen, for jeg mener et systematisk problem kun er løst ved gjennomgang av problemstillingen og ikke en alternativ løsning for enkeltmennesket. Sånn sett bra det ble oppmerksomhet rundt det, selv om jeg skal si meg enig i at den dessverre ble noe ensidig fremstilt. Men jeg må si, jeg misliker virkelig når folk skal analysere, Jasså, hun ble ufør da og har et barn som er så gammel. Jeg står fremdeles hundre prosent inne for å kritisere håndteringen. Som skrevet, uavhengig for og mot, man tropper ikke opp med fullt utrustet politi med barn tilstede, og så lar barn stå igjen ute i 10 minus midt i en pandemi. Det er aldri greit, uansett om foreldrene er hederlige folk eller rasshøl. Uansett, dette er uten tvil en sak man burde lære av. Ikke dømme for raskt (gjelder begge veier) og ikke gå rett i «truecrimebloggerfellen» ved å lage egne rare teorier og psykoanalyse av folk man aldri har møtt eller vet noe om. Anonymkode: 8532b...496
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #104 Skrevet 16. februar 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): hadde det vert norske hadde de ikke fått like mye hjelp Anonymkode: ad2af...183 Kjenner til ei som stadig støtt ber om hjelp på spleis, hu skylder på masse sykdommer og spiller mer syk enn hun er, og hun drar inn 100K-150K pr gang hun ber om støtte fordi folk syntes synd på hun. At hun drar til utlandet 6-8 ganger i året for å dra på konserter og bro på bra hoteller forteller hun lite om, og dette før hun har tatt med pengene på spleis. Sist gang valgte hun å dra på en dyr konsert to dager på rad med de beste bilettene fordi nå hadde hun jo fått penger til å bruke opp. Hun er forresten så norsk som det går ann å bli! Anonymkode: b7e55...237
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #105 Skrevet 16. februar 2021 Østerdølen skrev (2 timer siden): Har du blitt kastet på gaten av væpnet politi?Viss ikke,kanskje la vær å skrive slike smålige sutreinnlegg? Ellers fremstår du som en surmulende person som ikke unner andre mennesker noe godt i livet. De kastes ikke på gata av Væpnet politi! - Politiet har en generell bevæpning i disse dager. De er ikke bevæpnet spesielt for denne saken - familien har fått gjentatte tilbud om hjelp til å finne annen bolig. de har i følge kommunen avslått tilbudet om hjelp - flere av husstandsmedlemmene er voksne. Foreldrene har ikke et forsørgeransvar her, og kommunen har absolutt ingen plikt til å sørge for kommunal bolig til disse. - Tidspunktet for utkastelse har vært kjent lenge - saken er bevisst lekket til media. de visste at politi og namsmann kom - og naboen velger da å filme seansen med en umiddelbar avtale med TV2. Anonymkode: 1b9aa...f5f
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #106 Skrevet 16. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så hvis jeg unner de alt godt (hvilket jeg gjør), så ville du støttet meg? Anonymkode: 7ea54...605 Nei Anonymkode: cb50b...8fa
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #107 Skrevet 16. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei Anonymkode: cb50b...8fa Nettopp Anonymkode: 7ea54...605
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #108 Skrevet 16. februar 2021 Jeg føler meg virkelig ikke verdt noe lenger i Norge sine øyner. Joda jeg jobber fult og betaler skatt, men det er ingen som har kommet og tilbudt meg hjelp når det var som mørkest. Når jeg prøvde å søke om kommunal bolig så fikk jeg beskjed om at det ikke var noen ledig og jeg skjønner jo det nå når folk nekter å flytte. Jeg hadde kun hatt behov for det i 2-3 år, men neida. Jeg fikk beskjed om at jeg fikk flytt til familien.... Bare litt dumt at moren min var død og faren min bodde i et annet land. Jeg endte opp med å få bo med ei venninne i 4-5 må der og da bodde vi 4 stykk på 30 kvm, men ikke faen om noen kom og gav meg en million av den grunn. Jeg har nå bestemt meg for å si opp Tv2 sumo, jeg synes de hadde gode nyheter før, men nå mistet de all sin troverdighet, dette var dårlig journalistikk. De har sittet så lenge og snakket om fake news og Trump også Levere de selv kun en side av en sak...fy skam seg. Anonymkode: 7cea3...b98
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #109 Skrevet 16. februar 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Nettopp Anonymkode: 7ea54...605 Og hva tenker du at mitt svar til deg beviser 😂 Jeg gir til mennesker og organisasjoner som jeg ønsker å støtte. Sutrete, egoistiske og korttenkte folk får klare seg selv. Anonymkode: cb50b...8fa
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #110 Skrevet 16. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg føler meg virkelig ikke verdt noe lenger i Norge sine øyner. Joda jeg jobber fult og betaler skatt, men det er ingen som har kommet og tilbudt meg hjelp når det var som mørkest. Når jeg prøvde å søke om kommunal bolig så fikk jeg beskjed om at det ikke var noen ledig og jeg skjønner jo det nå når folk nekter å flytte. Jeg hadde kun hatt behov for det i 2-3 år, men neida. Jeg fikk beskjed om at jeg fikk flytt til familien.... Bare litt dumt at moren min var død og faren min bodde i et annet land. Jeg endte opp med å få bo med ei venninne i 4-5 må der og da bodde vi 4 stykk på 30 kvm, men ikke faen om noen kom og gav meg en million av den grunn. Jeg har nå bestemt meg for å si opp Tv2 sumo, jeg synes de hadde gode nyheter før, men nå mistet de all sin troverdighet, dette var dårlig journalistikk. De har sittet så lenge og snakket om fake news og Trump også Levere de selv kun en side av en sak...fy skam seg. Anonymkode: 7cea3...b98 Tipper tv2 blir knust! Anonymkode: cb50b...8fa
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #111 Skrevet 17. februar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Og hva tenker du at mitt svar til deg beviser 😂 Jeg gir til mennesker og organisasjoner som jeg ønsker å støtte. Sutrete, egoistiske og korttenkte folk får klare seg selv. Anonymkode: cb50b...8fa Du beviser at du lett dømmer mennesker som noe annet enn de der. Familien som ble kastet ut, hadde blitt forsøkt hjulpet, men tok ikke imot hjelpen de kunne fått. De ville bo akkurat der de bodde mens andre familier står i kø for å få kommunal bolig. Sutrete, egoistiske og korttenkte folk er jo akkurat de som ikke trenger å klare seg selv. Det er de som gjør historien sin offentlig Anonymkode: 7ea54...605
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #112 Skrevet 17. februar 2021 https://www.vg.no/nyheter/i/39mQXM/facebook-post-om-toeyen-utkastelse-falsk-informasjon Sånn, da kan vi legge den død, eller? Greit å ha fakta på bordet, greit å kunne tenke litt lenger enn det en såkalt nabo skriver på Facebook (for ærlig talt, hadde det den personen skrev vært sant burde den vel gått til myndighetene, ikke spydd fra seg i et innlegg på SoMe). At noen er bitre fordi de ikke får like mye hjelp får så være, gå til lokalavisen, ring vg eller tv2 med saken din, plutselig får du hjelp også. Anonymkode: 28a77...7a5
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #113 Skrevet 17. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): https://www.vg.no/nyheter/i/39mQXM/facebook-post-om-toeyen-utkastelse-falsk-informasjon Sånn, da kan vi legge den død, eller? Greit å ha fakta på bordet, greit å kunne tenke litt lenger enn det en såkalt nabo skriver på Facebook (for ærlig talt, hadde det den personen skrev vært sant burde den vel gått til myndighetene, ikke spydd fra seg i et innlegg på SoMe). At noen er bitre fordi de ikke får like mye hjelp får så være, gå til lokalavisen, ring vg eller tv2 med saken din, plutselig får du hjelp også. Anonymkode: 28a77...7a5 Det er et viktig poeng her at det ikke er bare bare for barnerike innvandrerfamilier å få leid i det private leiemarkedet. Mange som vegrer seg, så at det finnes ledige leiligheter, trenger ikke å bety noe for denne familien. Anonymkode: f2d7c...983
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #114 Skrevet 17. februar 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det er et viktig poeng her at det ikke er bare bare for barnerike innvandrerfamilier å få leid i det private leiemarkedet. Mange som vegrer seg, så at det finnes ledige leiligheter, trenger ikke å bety noe for denne familien. Anonymkode: f2d7c...983 Problemet var vel det at de ikke ønsker å se utenfor Tøyen, men blir spennende å se hva som skjer i denne saken de har jo fortsatt ikke nok penger til å kjøpe på Tøyen....er det greit å flytte ut av sentrum nå? Anonymkode: 7cea3...b98
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #115 Skrevet 17. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): https://www.vg.no/nyheter/i/39mQXM/facebook-post-om-toeyen-utkastelse-falsk-informasjon Sånn, da kan vi legge den død, eller? Greit å ha fakta på bordet, greit å kunne tenke litt lenger enn det en såkalt nabo skriver på Facebook (for ærlig talt, hadde det den personen skrev vært sant burde den vel gått til myndighetene, ikke spydd fra seg i et innlegg på SoMe). At noen er bitre fordi de ikke får like mye hjelp får så være, gå til lokalavisen, ring vg eller tv2 med saken din, plutselig får du hjelp også. Anonymkode: 28a77...7a5 I denne artikkelen kommer det jo frem mye som TV2 valgte å ikke ta med og det er et av problemene. Anonymkode: 7cea3...b98
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #116 Skrevet 17. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/i/39mQXM/facebook-post-om-toeyen-utkastelse-falsk-informasjon Sånn, da kan vi legge den død, eller? Greit å ha fakta på bordet, greit å kunne tenke litt lenger enn det en såkalt nabo skriver på Facebook (for ærlig talt, hadde det den personen skrev vært sant burde den vel gått til myndighetene, ikke spydd fra seg i et innlegg på SoMe). At noen er bitre fordi de ikke får like mye hjelp får så være, gå til lokalavisen, ring vg eller tv2 med saken din, plutselig får du hjelp også. Anonymkode: 28a77...7a5 Men alle fakta er jo ikke på bordet, det er jo det som er greia. Anonymkode: 4304d...c4e
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #117 Skrevet 17. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er et viktig poeng her at det ikke er bare bare for barnerike innvandrerfamilier å få leid i det private leiemarkedet. Mange som vegrer seg, så at det finnes ledige leiligheter, trenger ikke å bety noe for denne familien. Anonymkode: f2d7c...983 Men de er jo ikke en barnerik familie, barna, 2 av de er tross alt voksne. De har 1 barn, 2 tenåringer og 2 voksne barn. Anonymkode: 4304d...c4e
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #118 Skrevet 17. februar 2021 Jeg tenker at du skal være ressurssterk og ha et bra nettverk for å få slike saker på tv. Og jeg tenker at det er veldig om å gjøre å bruke trumfkortet antirasisme her. I tillegg tenker jeg at det norske trygdesystemet står for fall og får frem det verste i folk, og tiltrekker seg de verste folkene. Det er alt for mange som er eksperter på hvilke regler som gjelder, og utnytter disse. Først og fremst nordmenn, men andre lærer også. Det norske trygdesystemet er verdenskjent. Et støtteapparat må vi ha, men slik det er i dag legger det mer opp til en snyltende livsstil, enn hjelp til et nytt og bedre liv. Anonymkode: 75269...ef4
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #119 Skrevet 17. februar 2021 ...forts.. norske ungdommer lærer allerede etter militærtjenesten hvor lett det er å få seg klekkelig betalt av NAV. Vi dyrker en ukultur i dette landet. Anonymkode: 75269...ef4
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #120 Skrevet 17. februar 2021 Hele saken gjør meg så sinnsykt forbanna, og bidrar til kun en ting: økende rasisme! Dette har vært ukas snakkis, og samtlige er RASENDE på at denne flyktningefamilien tok seg til rette, ga f*n i pålegg og attpåtil får kastet 1,5 millioner etter seg! Jeg mener pengene burde blitt inndratt av f eks overformynderiet og fordelt til andre trengende. Ikke søren om disse burde fått tak i pengene! Det ville også lære naive nordmenn at det lønner seg å vite LITT mer om en sak enn det TV2 viser. Inntekt på 600 000 uten å jobbe, ja det er det vel kun flyktninger som får til! Dette bidrar i tillegg til økt rasisme, at velgere flykter til Siv Jensen! Anonymkode: b6d96...a52
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #121 Skrevet 17. februar 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Hele saken gjør meg så sinnsykt forbanna, og bidrar til kun en ting: økende rasisme! Dette har vært ukas snakkis, og samtlige er RASENDE på at denne flyktningefamilien tok seg til rette, ga f*n i pålegg og attpåtil får kastet 1,5 millioner etter seg! Jeg mener pengene burde blitt inndratt av f eks overformynderiet og fordelt til andre trengende. Ikke søren om disse burde fått tak i pengene! Det ville også lære naive nordmenn at det lønner seg å vite LITT mer om en sak enn det TV2 viser. Inntekt på 600 000 uten å jobbe, ja det er det vel kun flyktninger som får til! Dette bidrar i tillegg til økt rasisme, at velgere flykter til Siv Jensen! Anonymkode: b6d96...a52 Inntekt på 600.000 er jo bare 300.000 pr voksen da. Såvidt jeg forsto har de tre hjemmeboende barn (de to eldste har flyttet ut) og da får de barnetillegg for dem. Er vel en helt gjennomsnittlig uføretrygd de får da? Anonymkode: 023f6...331
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #122 Skrevet 17. februar 2021 Jeg er glad jeg bor på landet og slipper så dyre husleier. Jeg er ufør alenemor og får rundt 300 000 inn i året. Leier kommunal leilighet til kr 9000 pr mnd og det er faktisk ikke billig her jeg bor. Kunne fått leie til 8000 hos private, men var barnevernet som ville vi skulle leie hos kommunen. Nå er BV ute av saken vår, men leier nå helt til jeg får beskjed om å ut da vi trives her. Forstår kommunen har regler for hvem som får leie, så jeg kommer jo selvsagt til å flytte om det skjer. Søkte om kommunalt boliglån da jeg mente jeg var i riktig kategori for det, men fikk avslag siden noen tusenlapper av inntekten min er stønader som forsvinner når ungen min fyller 18 om 5 år. Så er ikke bare bare. Anonymkode: aaf1d...847
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #123 Skrevet 17. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hele saken gjør meg så sinnsykt forbanna, og bidrar til kun en ting: økende rasisme! Dette har vært ukas snakkis, og samtlige er RASENDE på at denne flyktningefamilien tok seg til rette, ga f*n i pålegg og attpåtil får kastet 1,5 millioner etter seg! Jeg mener pengene burde blitt inndratt av f eks overformynderiet og fordelt til andre trengende. Ikke søren om disse burde fått tak i pengene! Det ville også lære naive nordmenn at det lønner seg å vite LITT mer om en sak enn det TV2 viser. Inntekt på 600 000 uten å jobbe, ja det er det vel kun flyktninger som får til! Dette bidrar i tillegg til økt rasisme, at velgere flykter til Siv Jensen! Anonymkode: b6d96...a52 Nå er jo ikke 600 000, 1 inntekt fra Nav da Anonymkode: 4304d...c4e
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #124 Skrevet 17. februar 2021 Kommunale boliger er ment som midlertidig bopel. Med et mindreårige barn, en snart voksen og 4 voksne bør de evne å selv finne egnet bopel. En inntekt på omlag 600000 er LANGT mer enn andre i boligkøen har. De har bodd i kommunal leilighet i 10år, fått flere tilbud om hjelp til annen bopel og de får 1,5millioner for å nekte å flytte ut så neste familie i køen kan få bopel. Det er så frekt at jeg har ikke ord!! Anonymkode: b3d1c...f5d
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2021 #125 Skrevet 17. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hele saken gjør meg så sinnsykt forbanna, og bidrar til kun en ting: økende rasisme! Dette har vært ukas snakkis, og samtlige er RASENDE på at denne flyktningefamilien tok seg til rette, ga f*n i pålegg og attpåtil får kastet 1,5 millioner etter seg! Jeg mener pengene burde blitt inndratt av f eks overformynderiet og fordelt til andre trengende. Ikke søren om disse burde fått tak i pengene! Det ville også lære naive nordmenn at det lønner seg å vite LITT mer om en sak enn det TV2 viser. Inntekt på 600 000 uten å jobbe, ja det er det vel kun flyktninger som får til! Dette bidrar i tillegg til økt rasisme, at velgere flykter til Siv Jensen! Anonymkode: b6d96...a52 Jeg er så utrolig enig med deg! Jeg hadde tenkt å stemme Sp i år, men nå ender jeg på Frp, de har i alle fall ærlig regnskap om innvandring. Dette er det som står i VG: "Samlet inntekt var i fjor beregnet til 605.000 kroner og året før 650.000 kroner. Familien lever hovedsakelig av uføretrygd og arbeidsavklaringspenger." Her står det ikke noe om eventuelle stipend fra Lånekassen eller barnetrygd så vet jo ikke om det også skulle vært mer. Jeg har bidratt altfor mye via skatten jeg betaler til denne familien også kaster nordmenn 1,5 mill etter de også....er det mulig? Hva med å heller gi penger til de som ligger for døden slik at de slipper å dø alene, at man kan betale for tiden familie og eventuelle pleiere må være i karantene? Hva med å gi penger til eldre ektepar som blir ufrivillig skilt fordi kommunen ikke har råd til å betale for felles bosted? Eller småbarnsfamilier som ikke har noe sted å bo i det hele tatt. Anonymkode: 7cea3...b98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå