Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 https://www.tv2.no/nyheter/11953503/ Det er nå samlet inn over 1,5 millioner kroner til de. Jeg er sjokkert over at folk går fem på og gir penger til de. Anonymkode: 4304d...c4e
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Jeg syns det er tragisk at systemet er så firkantet. De tjente 15 000,- for mye i året til å få fortsette å bo i leiligheten de hadde bodd i i ti år! Litt over 1000kr mnd. Det er ikke akkurat noe å leve et luksusliv av akkurat?! De fikk også avslag på startlån fra kommunen til å kjøpe seg egen bolig fordi de tjente for lite!! De har jo ikke sjans til å leve et normalt liv når de står mellom barken og veden. Bare tragisk. Og så å bli satt på gaten i - 10 grader, nei vet du hva. Det er bare hjerterått. Jeg har støttet dem med litt penger. Jeg håper de kan bruke pengene til egenkapital så de får kjøpt seg egen bolig. Anonymkode: 43e4a...d4d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg syns det er tragisk at systemet er så firkantet. De tjente 15 000,- for mye i året til å få fortsette å bo i leiligheten de hadde bodd i i ti år! Litt over 1000kr mnd. Det er ikke akkurat noe å leve et luksusliv av akkurat?! De fikk også avslag på startlån fra kommunen til å kjøpe seg egen bolig fordi de tjente for lite!! De har jo ikke sjans til å leve et normalt liv når de står mellom barken og veden. Bare tragisk. Og så å bli satt på gaten i - 10 grader, nei vet du hva. Det er bare hjerterått. Jeg har støttet dem med litt penger. Jeg håper de kan bruke pengene til egenkapital så de får kjøpt seg egen bolig. Anonymkode: 43e4a...d4d Men har du mer informasjon? Jobber moren i huset feks? Alle har i utgangspunktet plikt til å forsørge seg selv. Anonymkode: 9ca05...ea5
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men har du mer informasjon? Jobber moren i huset feks? Alle har i utgangspunktet plikt til å forsørge seg selv. Anonymkode: 9ca05...ea5 Har stått flere steder at hun er ufør etter å ha blitt påkjørt av en trailer. Godt nok for deg? Anonymkode: 7a22a...228
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg syns det er tragisk at systemet er så firkantet. De tjente 15 000,- for mye i året til å få fortsette å bo i leiligheten de hadde bodd i i ti år! Litt over 1000kr mnd. Det er ikke akkurat noe å leve et luksusliv av akkurat?! De fikk også avslag på startlån fra kommunen til å kjøpe seg egen bolig fordi de tjente for lite!! De har jo ikke sjans til å leve et normalt liv når de står mellom barken og veden. Bare tragisk. Og så å bli satt på gaten i - 10 grader, nei vet du hva. Det er bare hjerterått. Jeg har støttet dem med litt penger. Jeg håper de kan bruke pengene til egenkapital så de får kjøpt seg egen bolig. Anonymkode: 43e4a...d4d Støtter du de som er virkelig fattige og? Anonymkode: 4304d...c4e
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Støtter du de som er virkelig fattige og? Anonymkode: 4304d...c4e Alle mener du? Nei. Men jeg støtter Redd Barna, Blindeforbundet, Røde kors, WWF, en gatehundorganisasjon og et par små private initiativ. Er det greit eller? Anonymkode: 43e4a...d4d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #7 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Har stått flere steder at hun er ufør etter å ha blitt påkjørt av en trailer. Godt nok for deg? Anonymkode: 7a22a...228 Tja. Det står også at de har bodd i kommunal leilighet i ti år, og at yngste sønnen er ni år. Det betyr enten at de bodde i kommunal leilighet også FØR hun ble ufør (i så fall hvorfor?) eller at hun har fått barn etter at hun ble ufør. I tillegg: To av "barna" er i 20-årene. Familien har ikke forsørgerplikt for disse. Skal skattebetalerne betale husrom for dem også? Anonymkode: 9ca05...ea5
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #8 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tja. Det står også at de har bodd i kommunal leilighet i ti år, og at yngste sønnen er ni år. Det betyr enten at de bodde i kommunal leilighet også FØR hun ble ufør (i så fall hvorfor?) eller at hun har fått barn etter at hun ble ufør. I tillegg: To av "barna" er i 20-årene. Familien har ikke forsørgerplikt for disse. Skal skattebetalerne betale husrom for dem også? Anonymkode: 9ca05...ea5 Hva er det med deg egentlig? Tror du de bor i en 5 roms på 150 m2 eller? Om de velger å bo trangt så har du vel ingenting med det å gjøre? Ingen forsørger de vokse barna. Anonymkode: 43e4a...d4d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #9 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva er det med deg egentlig? Tror du de bor i en 5 roms på 150 m2 eller? Om de velger å bo trangt så har du vel ingenting med det å gjøre? Ingen forsørger de vokse barna. Anonymkode: 43e4a...d4d Det står at de kastet ut en familie med fem barn, altså bor "barna" i 20-årene der også. Med mindre de betaler full kost og losji, blir de forsørget av familien. Familien bruker da penger på voksne barn som de heller kunne brukt på husleie. Anonymkode: 9ca05...ea5
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #10 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Tja. Det står også at de har bodd i kommunal leilighet i ti år, og at yngste sønnen er ni år. Det betyr enten at de bodde i kommunal leilighet også FØR hun ble ufør (i så fall hvorfor?) eller at hun har fått barn etter at hun ble ufør. I tillegg: To av "barna" er i 20-årene. Familien har ikke forsørgerplikt for disse. Skal skattebetalerne betale husrom for dem også? Anonymkode: 9ca05...ea5 Voldsom trang etter å finne noe å kritisere de for her. Den forstår jeg virkelig ikke. Nå viste det seg ved gjennomgang av saken at det var kritikkverdig. Det er drøyt å sende fullt utrustet politi og kaste en familie med barn på gaten i 10 minus. Midt i en pandemi. Anonymkode: 8532b...496
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #11 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Voldsom trang etter å finne noe å kritisere de for her. Den forstår jeg virkelig ikke. Nå viste det seg ved gjennomgang av saken at det var kritikkverdig. Det er drøyt å sende fullt utrustet politi og kaste en familie med barn på gaten i 10 minus. Midt i en pandemi. Anonymkode: 8532b...496 Man må ikke være så naiv. Jeg ville aldri betalt penger til noe slikt uten at jeg visste historien bak! Det kan godt hende at denne familien bør ha rett på kommunal bolig. Det vet ikke jeg, og det vet ikke du. Hva jeg iallefall vet er at det ikke er en menneskerett å få flere barn enn man selv kan forsørge. Anonymkode: 9ca05...ea5
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #12 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Man må ikke være så naiv. Jeg ville aldri betalt penger til noe slikt uten at jeg visste historien bak! Det kan godt hende at denne familien bør ha rett på kommunal bolig. Det vet ikke jeg, og det vet ikke du. Hva jeg iallefall vet er at det ikke er en menneskerett å få flere barn enn man selv kan forsørge. Anonymkode: 9ca05...ea5 Vel, noen ganger så kan man la folk få oppleve litt «ufortjent» lykke uten å måtte vite alle detaljer også. Så vant de i Lotto da. Håper de benytter denne muligheten til noe godt. Hvis ikke så er det deres valg. Ikke noe jeg tar meg personlig nær av, eller føler jeg har noe med . Du høres smålig og misunnelig ut. Trist for deg. Anonymkode: 43e4a...d4d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #14 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vel, noen ganger så kan man la folk få oppleve litt «ufortjent» lykke uten å måtte vite alle detaljer også. Så vant de i Lotto da. Håper de benytter denne muligheten til noe godt. Hvis ikke så er det deres valg. Ikke noe jeg tar meg personlig nær av, eller føler jeg har noe med . Du høres smålig og misunnelig ut. Trist for deg. Anonymkode: 43e4a...d4d Jeg er ikke smålig og misunnelig, men vi må beskytte velferdssamfunnet vårt så det ikke blir utnyttet. Hvis du har lest den siste perspektivmeldingen ser du at det er mørke skyer i horisonten. Anonymkode: 9ca05...ea5
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #15 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke smålig og misunnelig, men vi må beskytte velferdssamfunnet vårt så det ikke blir utnyttet. Hvis du har lest den siste perspektivmeldingen ser du at det er mørke skyer i horisonten. Anonymkode: 9ca05...ea5 Ja selvfølgelig er det det! Vi er (blir) for mange mennesker til å kunne fortsette på denne måten, det vet vi allerede. Som helsearbeider vet jeg det, jeg ser at tjenestene endrer seg. Det betyr vel ikke at vi skal slutte å vise medmenneskelighet og empati? Velferdsstaten lider ikke av at disse menneskene får et eget sted å bo, snarere tvert i mot. Anonymkode: 43e4a...d4d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #16 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Anonymkode: b92e4...d0f Hvorfor er ikke familiefaren lenger i jobb? Hva var begrunnelsen for at de ble kastet ut mens klagen var til behandling? Hvorfor skal denne familien har rett til å bo på Tøyen når andre får beskjed om at det ikke er en menneskerett å bo i Oslo sentrum? Anonymkode: 9ca05...ea5
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #17 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja selvfølgelig er det det! Vi er (blir) for mange mennesker til å kunne fortsette på denne måten, det vet vi allerede. Som helsearbeider vet jeg det, jeg ser at tjenestene endrer seg. Det betyr vel ikke at vi skal slutte å vise medmenneskelighet og empati? Velferdsstaten lider ikke av at disse menneskene får et eget sted å bo, snarere tvert i mot. Anonymkode: 43e4a...d4d Velferdsstaten vil være tjent med at folk flest ikke ser det som en løsning å hvile på det offentlige hvis det ikke er helt strengt nødvendig. Da vil det være mer penger igjen til kreftbehandling, eldreomsorg og pensjon. Altfor mange mener at de kan ha stor familie og bare en forsørger, og likevel leve et materielt godt liv. Anonymkode: 9ca05...ea5
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #18 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Anonymkode: b92e4...d0f https://forum.kvinneguiden.no/topic/1451486-utkastelse-av-kommunal-bolig-etter-10-år-somalisk-familie/page/4/#comments Innlegg nr 67 https://disqus.com/by/charlotte_br_ndum_finnesand/ Anonymkode: 4304d...c4e
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #19 Skrevet 16. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Støtter du de som er virkelig fattige og? Anonymkode: 4304d...c4e En familie på 7 er virkelig fattige med en inntekt under 600 000 samlet. Anonymkode: eec6e...962
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #20 Skrevet 16. februar 2021 Altså det er ikke fattigdom med over 605000 i året. Og en leilighet i sentrum er ingen menneskerett. Ikke i Oslo i det hele tatt. Og husleie på 17500 er jo mer enn det vil koste med lån til leilighet. Anonymkode: 3fd5b...71f
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #21 Skrevet 16. februar 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Altså det er ikke fattigdom med over 605000 i året. Og en leilighet i sentrum er ingen menneskerett. Ikke i Oslo i det hele tatt. Og husleie på 17500 er jo mer enn det vil koste med lån til leilighet. Anonymkode: 3fd5b...71f De fikk ikke bo i kommunal leilighet fordi de tjente litt mer enn de hadde lov til ett år. De fikk ikke lån fordi de tjente for lite til å betjene det. Syns du det høres rimelig ut? Hva plager det hva andre velger å støtte økonomisk? Man kan hevde at det ikke er misunnelse til man blåner, men det er kun det som er en plausibel forklaring. Hvorfor skulle man ellers har vondt av at andre får hjelp? Anonymkode: cb50b...8fa
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. februar 2021 #22 Skrevet 16. februar 2021 (endret) Har selvsagt støttet familien og at det er så mange som slår ring rundt familien et bare helt nydelig. Heia Tøyen ♥️ Endret 16. februar 2021 av mamma til adhd gutt<3
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #23 Skrevet 16. februar 2021 Her var det mye sure mennesker. HVORFOR irritere seg over at private givere har gitt penger til de? Det plager da ingen? Eneste grunnene jeg kan komme opp med er misunnelse eller rasisme. Ingen av delene er gode egenskaper. Anonymkode: 35ea0...67d
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #24 Skrevet 16. februar 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Her var det mye sure mennesker. HVORFOR irritere seg over at private givere har gitt penger til de? Det plager da ingen? Eneste grunnene jeg kan komme opp med er misunnelse eller rasisme. Ingen av delene er gode egenskaper. Anonymkode: 35ea0...67d At du har så svak forestillingsevne er jo en helt annen sak. Anonymkode: 3fd5b...71f
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #25 Skrevet 16. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): At du har så svak forestillingsevne er jo en helt annen sak. Anonymkode: 3fd5b...71f Men hvorfor irriterer det deg da? Hva slags negative konsekvenser tenker du at denne historien har? Anonymkode: cb50b...8fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå