Gå til innhold

Nytt kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Slik er gulvet. Har hvite MDF plater ved siden av kjøkkeninnredningen og inn mot ei forstue. (Åpen løsning). Usikker på farge på benkeplate og fliser. Legger ved bilder slik det er nå. 

IMG_20210216_130619.jpg

IMG_20210216_130737.jpg

Anonymkode: 6b5cc...568

Evt. beholde flisene slik de er. Eller ha mørk grå plate og lys grå fliser. (eller motsatt )?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

De bildene der var ikke mye spreke. Det ene bildet luktet 70 tall....

Anonymkode: 554ce...51e

Hvorfor tror du vi skal ta bort Eiken og få det lysere ?🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor tror du vi skal ta bort Eiken og få det lysere ?🙈

Den kommentaren var jo ikke til deg. Men til hun som tydeligvis jobber med kjøkken. Jeg personlig har byttet benkeplate på eikekjøkkenet mitt. Malt veggen bak og gjort det skikkelig sprekt. Spart haugevis med kroner og jeg elsker det altså! Så det går jo an. Tenker litt sånn at dere ikke ønsker bytte av fliser osv. da blir det for meg helt bortkastet å bytte til noe så dyrt som ett ferdig laget kjøkken. Hver også obs på at de kjøkkenene du for fra Norema tilsvarer absolutt ikke i kvalitet slik som ett ekte eikekjøkken

Anonymkode: c4d12...b99

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Den kommentaren var jo ikke til deg. Men til hun som tydeligvis jobber med kjøkken. Jeg personlig har byttet benkeplate på eikekjøkkenet mitt. Malt veggen bak og gjort det skikkelig sprekt. Spart haugevis med kroner og jeg elsker det altså! Så det går jo an. Tenker litt sånn at dere ikke ønsker bytte av fliser osv. da blir det for meg helt bortkastet å bytte til noe så dyrt som ett ferdig laget kjøkken. Hver også obs på at de kjøkkenene du for fra Norema tilsvarer absolutt ikke i kvalitet slik som ett ekte eikekjøkken

Dette er og Norema kjøkken og er ikke fornøyd med utnyttelse av skapplass. Treng nytt kjøleskap og ny oppvaskmaskin som er integrert. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Åja😂 HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hva slags farge skal dere ha på vegg og gulv? For all del ikke mal gamle fliser til nytt kjøkken, det ødelegger jo hele følelsen av nytt kjøkken. Ville heller valgt ei kul sprutplate enn fliser. Benkeplate bør ha kontrastfarge til resten av innredning. Og med hvitt kjøkken må dere ha farge på vegger. 

Er vel få som setter inn nytt hvitt kjøkken nå.... det er jo fryktelig trist uten farge. 

Få som velger hvitt kjøkken nå? Hvor har du det fra? Hvitt kjøkken er tidløst. Vi har nytt hvitt kjøkken med hvit benkeplate, men vi har noen åpne eikehyller og noen skuffefronter i eik. Veggene er malt i Jotun sin Treasure så jeg synes absolutt ikke kjøkkenet vårt er trist. Det er lettere og billigere å bytte veggfarge når vi ønsker forandring enn å bytte kjøkkenet, ev. male det.

Anonymkode: daa27...e2e

Skrevet

Få som velger hvitt kjøkken nå? Hvor har du det fra? Hvitt kjøkken er tidløst. Vi har nytt hvitt kjøkken med hvit benkeplate, men vi har noen åpne eikehyller og noen skuffefronter i eik. Veggene er malt i Jotun sin Treasure så jeg synes absolutt ikke kjøkkenet vårt er trist. Det er lettere og billigere å bytte veggfarge når vi ønsker forandring enn å bytte kjøkkenet, ev. male det.

Jeg har det fra alt jeg ser av hva som er in/trendy av kjøkken for tida og hva folk nå velger. Eldre litt kjedelige folk velger sikkert hvitt for det er jo "tidløst", viktigere det enn fint... eik er hvertfall ut...

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har det fra alt jeg ser av hva som er in/trendy av kjøkken for tida og hva folk nå velger. Eldre litt kjedelige folk velger sikkert hvitt for det er jo "tidløst", viktigere det enn fint... eik er hvertfall ut...

Eik er ut? Naturelementer og jordfarger er jo virkelig i vinden! Du får gi beskjed til alle som har fått seg spilevegger at de er gamle, kjedelige og umoderne. 😄

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Haha, eldre og litt kjedelige folk ;)

Hva som faktisk selger og hva du ser i et interiørmagasin er ikke nødvendigvis det samme altså...

Greit at det er in/trendy med fargede fronter nå, men hvitt er likevel bestselgeren.

Anonymkode: 9e69a...f3b

Skrevet

Eik er ut? Naturelementer og jordfarger er jo virkelig i vinden! Du får gi beskjed til alle som har fått seg spilevegger at de er gamle, kjedelige og umoderne. 😄

De er jo ikke eikefarget da, de beises jo.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

De er jo ikke eikefarget da, de beises jo.

Åja, beklager. Jeg visste ikke at jeg måtte presisere at eiken hos meg er hvitlasert. Er jeg trendy nok for deg da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Åja, beklager. Jeg visste ikke at jeg måtte presisere at eiken hos meg er hvitlasert. Er jeg trendy nok for deg da?

Var det ikke farger vi diskuterte da? Da er vel fargen relevant, eller? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Var det ikke farger vi diskuterte da? Da er vel fargen relevant, eller? 

Det var du som skrev at eik var helt ut (uten å nevne farge), noe som altså ikke stemmer. Eik er et naturmateriale og en tresort. Hvis du mener noen typer behandlinger av eik er trendy og andre ut, må du jo presisere det hvis det er så relevant.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Gud hjelpe...

Nå er det slik at de aller fleste ikke skifter kjøkken i takt med trender. Det er det ikke så veldig mange som har råd til. Derfor har mange hvitt kjøkken og heller farger på vegger o.l. Ergo: ro deg ned! 

Anonymkode: 6f610...a73

Skrevet

Ville også byttet ut flisene. Vi har byttet kjøkken to ganger de siste årene, og valgte å fjerne flisene begge steder! 

Hjemme har vi hvitt kjøkken med hvit marmorplate, jeg personlig synes det er fineste med samme farge på benkeplate som kjøkken. Fliser er hvite glaserte. 

I leiligheten valgte vi sort kjøkken med sort benkeplate, og hexagonfliser i beige. 

Skrevet

Vil råde deg til å sjekke røropplegg og det elektriske anlegget. Skal du for eksempel ha induksjonstopp, krever det muligens en oppgradering av anlegget. Her ender vi opp med å totalrenovere kjøkkenet fra gulv til tak med nytt elektrisk anlegg og røropplegg. Huset er 20 år gammelt.

Anonymkode: 6b2e3...846

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Men har noen sett slik lys spettete benkeplate på hvitt kjøkken? Evt må vi gå på en helt annen farge, f.eks grå. HI

Vi har hvit spettet benkeplate i corian. Den er tre år gammel. Hvis du ser nøye etter i sollyset er det småriper, men ingen flekker. Med corian kan man også bestille pussing/polering om det skulle være nødvendig. Vi har svarte fronter og er veldig fornøyd med kjøkkenet.

Corian vil jeg virkelig anbefale! Jeg synes stein blir for hardt og tre for mye jobb.

Anonymkode: 9adef...8c4

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Slik er gulvet. Har hvite MDF plater ved siden av kjøkkeninnredningen og inn mot ei forstue. (Åpen løsning). Usikker på farge på benkeplate og fliser. Legger ved bilder slik det er nå. 

IMG_20210216_130619.jpg

IMG_20210216_130737.jpg

Ut fra bildene har dere nesten nytt kjøkken fra før. Hvorfor bytte det? Tenk så mye annet dere kan gjøre for de pengene!

Hvis dere skal pusse opp så tenk dere i hvertfall veldig godt om. Et kjøkken bør holde i over 30 år, helst nærmere 50. Da er det viktig å velge noe som fungeer og som dere ikke blir lei av.

Anonymkode: 9c9e0...69d

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Ut fra bildene har dere nesten nytt kjøkken fra før. Hvorfor bytte det? Tenk så mye annet dere kan gjøre for de pengene!

Hvis dere skal pusse opp så tenk dere i hvertfall veldig godt om. Et kjøkken bør holde i over 30 år, helst nærmere 50. Da er det viktig å velge noe som fungeer og som dere ikke blir lei av.

Kjøkkenet er 10 år. Ikke veldig gammelt, men er riper og sprekk i treverket. Oppvaskmaskinen fungerer ikke, har vitrineskap som vi vil ha bort, nytt kjøleskap uten frysedel i. Har fryseboks i naborommet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Kjøkkenet er 10 år. Ikke veldig gammelt, men er riper og sprekk i treverket. Oppvaskmaskinen fungerer ikke, har vitrineskap som vi vil ha bort, nytt kjøleskap uten frysedel i. Har fryseboks i naborommet.

Du trenger ikke bytte hele kjøkkenet for å fikse det, men svaret dott gjør rådet mitt om å tenke dere veldig godt om når det gjelder hvordan dere virkelig vil ha kjøkkenet enda mer aktuelt.

Hvitevarer kan repareres eller skiftes uten å ta hele kjøkkenet og riper kan fikses med sandpapir og maling eller lakk. Å bytte et helt kjøkken etter bare 10 år er ganske vilt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du er klar over at oppvaskmaskin selvsagt kan byttes uten å bytte kjøkkenet??

Skrevet

Enig med de over. La ikke merke til bildene dine i tråden før nå. Med et så pass nytt og pent kjøkken, ville jeg heller gjort noen rimeligere oppgraderinger som å male skapdørene, bytte ut ødelagte hvitevarer, male fliser og ev. byttet benkeplate og også ev. servant og armatur.

Med disse grepene vil kjøkkenet fremstå som nesten nytt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg ville absolutt ikke byttet hele kjøkkenet pga disse tingene altså.

Oppvaskmaskin og kjøleskap kan du bytte uten å bytte hele kjøkkenet.

Det er litt jobb å male dørene, men selv om du setter vekk den jobben er det jo mye billigere enn å bytte hele kjøkkenet. Du kan skru av dørene og levere de til en lakkerer og få de lakket f.eks.

Vitrinekapet kan du også få vekk uten å bytte hele kjøkkenet. Bytt til dører uten glass, eller mal glasset på baksiden, eller sett på folie i glassene. 

Hundre prosent sikker på at du kan få et kult kjøkken uten å bytte hele innredningen, så kan dere spare de pengene til noe annet.

Anonymkode: 9e69a...f3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...