Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 6. Klassingen treng nytt. Hva er lurest å kjøpe. Skallbukse eller regnbukse? Anonymkode: 138f8...2b0
Superdolly Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Hvor mye nedbør (regn) må buksa tåle? Svaret avhenger jo av værforholdene der dere bor og bruken av buksa.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Superdolly skrev (10 minutter siden): Hvor mye nedbør (regn) må buksa tåle? Svaret avhenger jo av værforholdene der dere bor og bruken av buksa. Bor på vestlandet. Er ikke slik som bader i sølepytter og leker ikke lenger. Anonymkode: 138f8...2b0
Mammaen til knøttene Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 Se på vannsøylene. Den sier ikke kun noe kom hvor mye regn, men også hvor lenge. En tynn regnbukse har beste passform gjerne, men tåler ikke mye regn lenge. En tykk regnbukse har dårligere passform, men er omtrent helt vanntett. Den puster da ikke så godt og er ikke så god som turbukse. Skallbukse kommer i mange varianter/ kvaliteter så her er det viktig å se på vannsøylen. I perioder var jeg ute lenge om gangen i øsende regnvær. De gangene det blåste veldig i tillegg var det bare tykk regnbukse som holdt selv om allværsbuksen hadde god vannsøylen. Den ble tilslutt mettet og vinden presset vannet igjennom. Jeg har kjøpt medium tynne regnbukser til mine i sjette klasse. Har valgt en med vannsøyle som passet deres bruk. Med mindre man finner noe på tilbud synes jeg dette gir mest verdi for pengene. Om vinteren har de skibulser. Når de blir eldre går vi nok over til helårs skallbukse i stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå