Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Kjøpte nytt spisebord for ca.3år siden. Er i heltre...limt. Solide greier. Men, nå er det begynt å sprekke opp flere steder. Kun tørket over med fuktig klut. Reklamere? Bør vel ikke sprekke opp? Anonymkode: c5a53...734
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Tre kan sprekke opp om det utsettes for for mye tørr luft. Hør med butikken dere kjøpte det av. Ev. kan dere også ringe Forbrukerrådet og høre hva som gjelder i et slikt tilfelle. Anonymkode: 371a5...b1d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Tre kan sprekke opp om det utsettes for for mye tørr luft. Hør med butikken dere kjøpte det av. Ev. kan dere også ringe Forbrukerrådet og høre hva som gjelder i et slikt tilfelle. Anonymkode: 371a5...b1d Tenker det bør tåle å stå i stuen. Litt temperatur svingninger blir det jo, men likevel.. Anonymkode: c5a53...734
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 Tre er et levende materiale som påvirkes av varme/kulde fuktig og tørr luft. Blir det for tørr luft vil tre kunne sprekke. Nå har det vært veldig kaldt og tørr over store deler av landet, og luften har dermed blitt veldig tørr. Dette vil i ytterste konsekvens kunne få tre til å sprekke. Om det er mulig å reklamere på må du nesten høre med forbrukerrådet evt butikken dere kjøpte bordet i. Anonymkode: 6202e...2d2
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Tenker det bør tåle å stå i stuen. Litt temperatur svingninger blir det jo, men likevel.. Anonymkode: c5a53...734 Jeg er jo egentlig helt enig med deg, men tenkte nevne det. Mye som spiller inn, kvaliteten på det, om det er klimatisert før dere fikk det osv. Og så har vi et problem i Norge på vinteren med at det ofte blir altfor tørt innendørs pga. all fyring. Men jeg er enig i at et bord som er i heltre og bare tre år gammelt ikke bør sprekke opp. Om dere kommer noen vei, det vet jeg ikke, for tre er jo også et levende materiale. Derfor jeg tror det kan være lurt å ta en telefon til Forbrukerrådet først, for å sjekke hva som faktisk gjelder før dere kontakter butikken dere kjøpte bordet. Har opplevd på andre ting at selger ikke har kjent (og også valgt å ignorere) kjøpsloven, så greit å vite hva loven sier på dette feltet før dere ev. reklamerer. Anonymkode: 371a5...b1d
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #6 Skrevet 16. februar 2021 Noe tre skal behandles og vedlikeholdes, så sjekk om dette skulle vært behandlet og vedlikeholdt innimellom. Min søster fikk vite dette ved en tilfeldighet, en gjest som kommenterte at du burde behandle det snart før det gikk sprekker i det. Flaks for hun så hadde hun ikke kastet bruksanvisningen, noe hun alltid pleier å gjøre. To ganger i året skal det settes inn med noe. Bordet er fortsatt like fint, men som hun sier så er det endel jobb med det. Anonymkode: df573...cb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå