mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Varm sjokolade? Det er turdag med skolen og junior vil ha ordentlig varm sjokolade. Har du en knallgod oppskrift? Ville ha krem også. Da lurer jeg på om det er best å sende med krem på flaske eller å piske krem? Noen tips?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Kommer an på temperaturen. Jeg hadde ikke sendt med en sprayboks ut i 20 minus. Anonymkode: 3bb7a...428
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Sjokoladen blir vel varm hvis han har den i lomma. Eller er det kakao du tenker på? Anonymkode: 884b8...b0b
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 Ekte varm sjokolade trekkes med melk og god kokesjokolade, ekte vaniljestang, sukker og fløte. Krem av ekte fløte er mye bedre til enn fra sprayfløte. Ekte sjokolade med krem egner seg imidlertid ikke på tur. Da er det greiere med posekakao som nlandes med varmt vann og litt marsmelows. Anonymkode: 1c87d...461
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. februar 2021 Forfatter #5 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ekte varm sjokolade trekkes med melk og god kokesjokolade, ekte vaniljestang, sukker og fløte. Krem av ekte fløte er mye bedre til enn fra sprayfløte. Ekte sjokolade med krem egner seg imidlertid ikke på tur. Da er det greiere med posekakao som nlandes med varmt vann og litt marsmelows. Anonymkode: 1c87d...461 Takk for rådet. Jeg har aldri lagt det til å ta med på tur men hvorfor egner det seg ikke på tur? Altså sjokoladen?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Sjokoladen blir vel varm hvis han har den i lomma. Eller er det kakao du tenker på? Anonymkode: 884b8...b0b Det er forskjell på hvordan man lager varm sjokolade og kakao, andelen kakaosmør og kakao mtp bitterheten o.l. Jeg liker denne, men uten kanel da. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/varm-sjokolade-med-kanel-og-vanilje Anonymkode: 0798b...728
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #7 Skrevet 15. februar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (44 minutter siden): Takk for rådet. Jeg har aldri lagt det til å ta med på tur men hvorfor egner det seg ikke på tur? Altså sjokoladen? Det er ingen grunn til at det ikke skulle egne seg på tur. Jeg har kakaomaskin som jeg ikke har brukt på lenge, men nå fikk jeg lyst på skikkelig god kakao jeg og, tror jeg må børste støv av den igjen 😍 Hvis han liker det, så kan jeg anbefale mini marshmellows på toppen, det er litt enklere enn krem tror jeg. Anonymkode: d150e...7a5
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #8 Skrevet 15. februar 2021 Freia Dronningsjokolade! Ca to rader per kopp tror jeg at jeg pleier å bruke. Helmelk er sikkert best Anonymkode: e7e36...8f4
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #9 Skrevet 15. februar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Takk for rådet. Jeg har aldri lagt det til å ta med på tur men hvorfor egner det seg ikke på tur? Altså sjokoladen? Virkelig god varm sjokolade med fløte pisket inn faller sammen og mister litt av det som gjør den spesiel når du oppbevarer den på termos. Pisket krem i boks når det er kuldegrader fungerer heller ikke. I tillegg er det krise å glemme kakao i termosen. Den blir skikkelig ekkel om du ikke får vasket dem med en gang. Det diste er at det er en dårlig tørsteslukker. Det er nesten nødvendig å ha med annen drikke i tillegg. Da blir det mye å dra på. Anonymkode: 1c87d...461
Superdolly Skrevet 15. februar 2021 #10 Skrevet 15. februar 2021 Jeg har alltid laget varm sjokolade og sendt med mine barn på turdager. De liker det bedre enn kakao. Jeg gjør det ikke så avansert da, med å piske inn fløte og sånn. Men mine barn har vært fornøyd. De har i tillegg hatt med en flaske med kald drikke i sekken. Det går så fint atte.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. februar 2021 Forfatter #11 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Virkelig god varm sjokolade med fløte pisket inn faller sammen og mister litt av det som gjør den spesiel når du oppbevarer den på termos. Pisket krem i boks når det er kuldegrader fungerer heller ikke. I tillegg er det krise å glemme kakao i termosen. Den blir skikkelig ekkel om du ikke får vasket dem med en gang. Det diste er at det er en dårlig tørsteslukker. Det er nesten nødvendig å ha med annen drikke i tillegg. Da blir det mye å dra på. Anonymkode: 1c87d...461 Ok😊. De skal ha med både kald og varm drikke.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #12 Skrevet 15. februar 2021 Vi pleier bare og koke opp denne. Ungene syns den er kjempe god. Du kan eventuelt ta mer sjokolade i hvis du vil. Anonymkode: 481a0...251
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #13 Skrevet 15. februar 2021 Jeg lagde varm sjokolade fra kokesjokolade i helgen og ble ganske skuffet. Jeg hadde forventet at det skulle smake mye mer som følgende sjokolade. Jeg pleier å lage av kakaopulver (vanlig bakekakao) og sukker etter oppskriften på pakka og jeg syns det smaker minst like godt. Krem blir nok ikke bra på tur, så jeg hadde heller sendt med små mashmellows som en annen foreslår. Anonymkode: 10e81...a38
frk Nilsen Skrevet 15. februar 2021 #14 Skrevet 15. februar 2021 1 plate selskapsjokolade eller dronning kokesjokolade pr.liter helmelk. Skal ikke koke, men like før. Dropp krem, send med marshmallows i stede.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #15 Skrevet 15. februar 2021 Skulle jeg lagd til meg selv ville jeg hatt kremfløten i et syltetøyglass og ristet krem når jeg skulle drikke. Ungene mine hadde syntes det var flaut å sitte og riste glasset et par minutter, men det er mulig dine gutter er litt mindre flaue på sånt? Da får man i hvert fall fersk krem av god kvalitet. Anonymkode: 8b7d1...f63
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #16 Skrevet 15. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Pisket krem i boks når det er kuldegrader fungerer heller ikke. Da blir det iskrem. Anonymkode: 3bb7a...428
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #17 Skrevet 15. februar 2021 Jeg kjøper lys eldorado kokesjokolade til 9,90 og smelter hele i ca 6-7 dl melk. Den blir sååå god. Nok til mine to som har barnetermoser. Ikke noe dilldall med fløte, vanilje eller kanel. Anonymkode: 734f6...5ff
Førstemann Skrevet 16. februar 2021 #18 Skrevet 16. februar 2021 Jeg bruker Lys kokesjokolade, 1 plate og 7 dl melk ca. Gjerne H-melk, men fungerer bra med lettmelk også. Ungene mine elsker den, de får alltid "ekte" kakao som vi kaller det når de skal på tur. Det er jo enkelt med vann og pulver, men smaker ikke i nærheten like godt. Og kremen tror jeg som andre her at jeg ville droppet og heller fristet han med marsmellows, ja. Godt det også
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #19 Skrevet 16. februar 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Sjokoladen blir vel varm hvis han har den i lomma. Eller er det kakao du tenker på? Anonymkode: 884b8...b0b Det er så søtt når man prøver å ta hi på noe, og så ender man opp med å drite seg ut selv. Kjenner du litt på det? Anonymkode: c66c7...c56
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #20 Skrevet 16. februar 2021 Vi lager heller ikke varm sjokolade med fløte og masse andre ting i. Vi bruker kun kokesjokolade og melk og kanskje litt vaniljesukker om vi får lyst. Ikke noe problem å ha det med på termos, det gjør vi ofte. Piska krem der i mot, har vi aldri hatt med på tur, så hvordan det kan gjøres best, vet jeg ikke. Viss det ikke er veldig mange kuldegrader tror jeg at jeg ville prøvd med boks. Er ikke sikker på om ferdig piska krem vil være så godt. Anonymkode: 8052a...b7b
Syngensang Skrevet 16. februar 2021 #21 Skrevet 16. februar 2021 Anonym bruker skrev (22 timer siden): Sjokoladen blir vel varm hvis han har den i lomma. Eller er det kakao du tenker på? Anonymkode: 884b8...b0b Varm sjokolade er vel kokesjokolade smelta i varm mjølk. Veldig godt!! Eg brukar å prøve meg fram med sjokolade og mjølk til det blir godt. Men det finst sikkert oppskrift òg 😉
Leverpostei Skrevet 17. februar 2021 #22 Skrevet 17. februar 2021 Nå er vel turen vel overstått, men sånn til en annen gang kan jeg anbefale sjokolade i biter som du rører ut i varm melk fra termos. Da slipper du at sjokoladen legger seg i bunn. Husk at melk på termos IKKE kan stå gjennom ettermiddagen på benken, da risikerer du melk i taket 😅😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå