Gå til innhold

Flere som har hatt gutter i 8-9. klasse som er umotivert/ukonsentrert for å lese fagtekst? Noen ungdomsskolelærere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg tipper at du ikke bare leste "Karens jul", men analyserte den? Og det å bli vant til å analysere er nyttig for alle, uansett.  😊

Anonymkode: 985cb...a98

Husker bare jeg fant noen sitater rundt omkring som jeg gulpet opp og bytta om noen ord 😅 utrolig nok fikk jeg gode karakterer. 

Men husket fint lite når ungdommen her skulle øve til heldagsprøve og fikk samme tekstene da. Et dukkehjem, karens jul og en haug andre i samme gate. Det å dra en med lesevansker gjennom de tekstene, tror jeg ville møtt mer entusiasme om jeg solgte sand i Sahara 😒

Anonymkode: 615f9...6af

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Husker bare jeg fant noen sitater rundt omkring som jeg gulpet opp og bytta om noen ord 😅 utrolig nok fikk jeg gode karakterer. 

Men husket fint lite når ungdommen her skulle øve til heldagsprøve og fikk samme tekstene da. Et dukkehjem, karens jul og en haug andre i samme gate. Det å dra en med lesevansker gjennom de tekstene, tror jeg ville møtt mer entusiasme om jeg solgte sand i Sahara 😒

Lydfiler! 

Har eleven påviste lesevansker, så har han/hun krav på å få tekster opplest. Er greit hjelpemiddel for mange, også uten lesevansker. 

Anonymkode: 231e6...7f4

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Lydfiler! 

Har eleven påviste lesevansker, så har han/hun krav på å få tekster opplest. Er greit hjelpemiddel for mange, også uten lesevansker. 

Anonymkode: 231e6...7f4

Ja, det ble vi informert om i starten og det er i grunnen et godt tiltak. Dessverre litt begrenset hva som lå der. Stadig ramlet den ut pga tilganger og lisenser ved oppdateringer, manglet noe som var en del av pensum etc. I mangel av tid før heldagsprøve, ble jeg lydfilen 😅 Jeg kommer ikke til å søke jobb i den kategorien for å si det sånn, men far i huset gjorde en anstendig innsats på liksomdansk 😂😂 

men absolutt et godt verktøy, når det funker 👌🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...