Gå til innhold

Jeg trodde barn ikke ble syke av korona?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det viser vel at du kanskje skal ta en revurdering på hva du "tror" om Corona?

Anonymkode: ba3ce...4ee

Helt klart! Selvfølgelig. Jeg trodde det ikke var så nøye med barna, det er jo det inntrykket FHI har gitt oss. Men det er tydelig farlig for barna også.

Anonymkode: bf6f4...734

Barn flest (rundt 90 prosent) får enten milde eller ingen symptomer. Men et lite antall barn blir dårlige. Men det blir de av alt mulig annet rart - influensa, mononukleose, lungebetennelse, rotavirus, norovirus og andre virus. 

Anonymkode: c38ce...e5d

Annonse

Det er en infeksjon og kroppene våre reagerer forskjellig. Men statistisk sett, blir få barn og unge alvorlig syke, sammenlignet med andre grupper. Blant 1000 barn og 1000 over 85, så vil de over 85 ha en langt større andel som får alvorlig sykdom. 

Det utelukker ikke at noen kan bli alvorlig syke, selv om det ikke er definert som sannsynlig statistisk sett. Som e5d skriver, gjelder det også veldig mye annet. 

Anonymkode: 1ea04...021

Leser du ikke nyheter? Var jo en 12 år gammel gutt som døde av corona å fikk ikke lov å foreldrene til stedet engang :( Tenk så redd den gutten må ha vært,også får ikke han ha foreldrene der engang. Utrolig skremmende å lese om!

Anonymkode: e1353...ca5

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Leser du ikke nyheter? Var jo en 12 år gammel gutt som døde av corona å fikk ikke lov å foreldrene til stedet engang :( Tenk så redd den gutten må ha vært,også får ikke han ha foreldrene der engang. Utrolig skremmende å lese om!

I Norge?

Anonymkode: d65e1...d7c

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

I Norge?

Anonymkode: d65e1...d7c

Nei. Tror det var England kanskje eller noe sånt. I Norge hadde de nok ikke nektet ett så sykt barn å få ha foreldrene til stedet. Håper jeg hvertfall.

• Opprett ny...