Gå til innhold

Mel, sukker og andre bakeingredienser

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det har jeg aldri merket noe til.

Men smaken på eggene er det stor forskjell på, om du spiser et egg kjøpt rett fra en gård og et av de billigste eggene på butikken er smaken helt forskjellig. 

Anonymkode: d6a2b...616

Hvetemel er hvetemel uansett hvilket merke av de store. Kjøper du lokale merker så kan det være litt forskjell, men ikke veldig store. Kveldemel som vi har her, så er melet finere malt. Så det merkes litt om du bruker det på en oppskrift du bruker til vanlig mel, men ikke noe store forskjeller. Jeg syns ikke det er noe forskjell, min mor mener hun merker stor forskjell. Jeg syns deigen bare blir litt bløtere. 
Jeg er vant til å bare bruke det som er i skapet og baker brød, rundtstykker på slomp så ingen mål. Ettersom jeg har hatt glutenfritt mel i skapet innimellom som jeg har måtte bruke opp så er jeg vant til litt ulikt mel. Glutenfritt melsyns jeg gjør deigen bløtere når den hever så har jeg glutenfritt mel i må jeg ha den litt fastere enn jeg gjør med vanlig mel. 

Annet mel er vel ganske likt det også, men hvor mye malt og grovt det er kan nok variere litt. Det er det samme i posen, men det kan se litt ulikt ut siden det ikke er malt på samme maskin. 

Blandingsmel kan variere. Da er det ofte ulike sammensettninger. Så kjøper du grovblanding fra mølleren og regal, kan de inneholde ulike mengder mel. De er nok temmelig like, men ikke helt. 

Anonymkode: 39761...e5f

Tja, en kjenning av meg som er stor på å bake lemse (baker for salg) sverger til møllerens framfor regal. Har selv merket at det er en forskjell, men som den amatørbakeren jeg er har jeg ikke klart å konkludere med hvilket som er best (evt avhengig av hva som bakes)

Anonymkode: dcefd...3bf

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...