Gå til innhold

Rart at folk er så redde for korona

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Du sliter med norsken, er det det som er unnskyldningen din i dag? Når du sier "breddeidrett for voksne har vært stengt i ett år" så er det generaliserende. Skal du snevre inn må du spesifisere - NOE av breddeidretten for voksne, osv osv osv. Jeg, derimot, har sagt at i min idrett har vi konkurrert fortløpende. For som sagt, det du sier er feil, men du velger feilen for å få det til å høres ut som at ABSOLUTT ALT går til helvete. Og så er det jo ikke slik. Og det vet du nok innerst inne, men du velger vulgærgeneralisering fordi du tydeligvis for lenge siden har passert grensa for etterrettelighet. At ditt liv går til helvete er ikke grunn god nok til å fortløpende falsifisere argumenter for å få det til å høres ut som om ALLES liv på ALLE fronter går til helvete.

Anonymkode: d4ce0...b1a

Du må gjerne forsøke å dysse ned at håndteringen har vært en katastrofe, og ekstremt mye mer ødeleggende enn viruset noengang kan bli. Det tror jeg de fleste som har vært for tiltakene gjør for å rettferdiggjøre overfor seg selv at det de har ment er riktig. Men det er et faktum at titusenvis gjennom et år er blitt nektet å drive idrett (selv om det ikke gjelder alle, som jeg aldri har skrevet). Jeg driver en lagidrett som har mange tusen medlemmer landet over, og dette gjelder flere liknende idretter. Jeg klarer meg fint og trener andre ting. Men har lagvenner som er nede i dype depresjoner nå. Det er selvsagt ikke bare fordi idretten er stengt (men har med koronatiltak å gjøre). Jeg er ganske overbevist om at idretten ville gjort at hverdagen var såpass normal til tross for korona at de hadde klart å holde hodet over vannet. 

Det er også et faktum at læringen på skolene i hele landet har vært så dårlig at de avlyser eksamen på videregående. Det er et faktum at spiseforstyrrelser blant unge har eksplodert, at psykriatiske avdelinger over hele landet er fulle, og at hjelpetelefoner for psykisk helse ringes ned. 

Det må åpne NÅ for alt som kan bidra til bedre psykisk og fysisk helse. 

Anonymkode: c3414...f4f

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Du må gjerne forsøke å dysse ned at håndteringen har vært en katastrofe, og ekstremt mye mer ødeleggende enn viruset noengang kan bli. Det tror jeg de fleste som har vært for tiltakene gjør for å rettferdiggjøre overfor seg selv at det de har ment er riktig. Men det er et faktum at titusenvis gjennom et år er blitt nektet å drive idrett (selv om det ikke gjelder alle, som jeg aldri har skrevet). Jeg driver en lagidrett som har mange tusen medlemmer landet over, og dette gjelder flere liknende idretter. Jeg klarer meg fint og trener andre ting. Men har lagvenner som er nede i dype depresjoner nå. Det er selvsagt ikke bare fordi idretten er stengt (men har med koronatiltak å gjøre). Jeg er ganske overbevist om at idretten ville gjort at hverdagen var såpass normal til tross for korona at de hadde klart å holde hodet over vannet. 

Det er også et faktum at læringen på skolene i hele landet har vært så dårlig at de avlyser eksamen på videregående. Det er et faktum at spiseforstyrrelser blant unge har eksplodert, at psykriatiske avdelinger over hele landet er fulle, og at hjelpetelefoner for psykisk helse ringes ned. 

Det må åpne NÅ for alt som kan bidra til bedre psykisk og fysisk helse. 

Det er for seint for deg. Så vi holder gjerne stengt lenger, takk.

Anonymkode: d4ce0...b1a

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Fordi du påstår at idrett i hele landet er stengt, det er det du tar feil med.

Anonymkode: 104ae...49e

Skjønner ikke hva  NIF snakker om, siden dette er et så lite problem...

https://www.vg.no/sport/i/nA4O4J/nif-ber-regjeringen-aapne-idretten

• Opprett ny...