Gå til innhold

Rart at folk er så redde for korona

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Rart at folk er så redde for korona når man må testes for å finne ut av om man har viruset.

Så dødelig, så farlig. Veldig.

Anonymkode: 61e2d...282

Man må testes for å finne ut om man har HIV også. Er kanskje ikke så farlig det heller?

Anonymkode: ad004...0ef

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Man må testes for å finne ut om man har HIV også. Er kanskje ikke så farlig det heller?

Anonymkode: ad004...0ef

👏🏻👏🏻👏🏻Fantastisk svar👍🏼Hadde det bare gått inn! 

Anonymkode: b2557...884

👏🏻👏🏻👏🏻Fantastisk svar👍🏼Hadde det bare gått inn! 

? Hiv uten behandling= dødelig.

Korona uten symptomer, men med påvist smitte= mest sannsynlig ingenting.

Anonymkode: fa0d2...b9b

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

? Hiv uten behandling= dødelig.

Korona uten symptomer, men med påvist smitte= mest sannsynlig ingenting.

Krona uten symptomer = smittsomt = potensielt dødelig/invalidiserende for mottaker  

Men det trenger vi ikke snakke om? 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Studiesteder har vært stengt nesten 1 år sammenhengende (med et lite opphold). Folk i langt flere kommuner enn Oslo og Bergen har blitt nektet og blir fremdeles nektet å gå på jobb. Idrett er stengt i hele landet. Og om det så bare hadde vært Oslo og Bergen (hvilket det ikke er), så bor det ca 1 million mennesker i de byene. Men de er kanskje ikke så viktige? Ikke så lenge du ikke bor der selv? Ikke så farlig med bølge av spiseforstyrrelser og selvmordstanker blant unge? Vet du i det hele tatt hvor alvorlig sykdom spiseforstyrrelser er? Ikke så farlig om videregående elever i hele landet har fått så dårlig undervisning at de ikke får ta eksamen? Ikke så farlig at småbedrifter går konkurs? Ikke så farlig at 200 000 mennesker er permittert?

Jeg lurer oppriktig på hva slags mennesker som heier på denne nedstengningen. 

Anonymkode: c3414...f4f

Idrett er ikke stengt i hele landet nei.

Anonymkode: 104ae...49e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Krona uten symptomer = smittsomt = potensielt dødelig/invalidiserende for mottaker  

Men det trenger vi ikke snakke om? 

Korona selv etter vaksinering = kan være smittsomt. Hva skal vi gjøre? Bure oss inne for evig og alltid?

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hva snakker du om? WHO har jo gått ut og advart mot nedstengning i koronahåndteringen? Det skal kun brukes i korte perioder om du må kjøpe deg tid til omstrukturering ol. Mener du 1 år i Norge er en kort periode? Og mener du Norge er på randen av kollaps? 

Norge har da virkelig ikke vært nedstengt i et år, hvor i all verden får du det i fra? 

Anonymkode: c49a4...5ae

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Korona selv etter vaksinering = kan være smittsomt. Hva skal vi gjøre? Bure oss inne for evig og alltid?

Vaksine min venn 😊

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vaksine min venn 😊

Oj, den for avgårde litt for kjapt! Det jeg mente å si var at når folk vaksinerer seg, så blir forhåpentligvis ikke folk i risikogruppen syke heller, så da er det kanskje ikke så farlig lenger?

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Breddeidrett for voksne over 20 år er stengt jo. 

Men det var ikke det du sa, så nei, idrett er ikke stengt i hele landet.

Er ikke spesielt hyggelig å dra på seg noe som er potensielt dødelig, selv om sannsynligheten ikke er enorm for unge mennesker. Frykten ligger nok mer i å forårsake smitte ubevisst til noen som ikke tåler det. 

Jeg er langt mer engstelig for kreft eller hjerte - og karsykdom, for med stor sannsynlighet vil det ramme noen nære i fremtiden. Men her er det en viktig forskjell. Jeg kan ikke potensielt være årsaken om noen får kreft, men et virus, da kjenner man plutselig på et ansvar hvis det skulle treffe så uheldig. 

Anonymkode: 38ad5...bac

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Enig, man hører om smitte, smitte, smitte. Men ingenting om alvorlig sykdom og død. Det er 75 stk innlagt på sykehus i hele landet. Det er ingenting!

Jeg har også hatt korona, var litt forkjølet i tre dager. Kjenner og vet vet om mange andre, nærmere 50 stk nå tror jeg. INGEN har vært sengeliggende engang. 

Rart. Det må vel vere ein gjeng med barn og ungdomar du veit om? Eg kjenner ein del som har hatt corona. Nokre merka det nesten ikkje, men eg kjenner og ganske mange som har hatt ein stri tørn, med feber og tungpust. Det har gått veker og månader for enkelte. Men desse er frå 35 og oppover i alder.

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Studiesteder har vært stengt nesten 1 år sammenhengende (med et lite opphold). Folk i langt flere kommuner enn Oslo og Bergen har blitt nektet og blir fremdeles nektet å gå på jobb. Idrett er stengt i hele landet. Og om det så bare hadde vært Oslo og Bergen (hvilket det ikke er), så bor det ca 1 million mennesker i de byene. Men de er kanskje ikke så viktige? Ikke så lenge du ikke bor der selv? Ikke så farlig med bølge av spiseforstyrrelser og selvmordstanker blant unge? Vet du i det hele tatt hvor alvorlig sykdom spiseforstyrrelser er? Ikke så farlig om videregående elever i hele landet har fått så dårlig undervisning at de ikke får ta eksamen? Ikke så farlig at småbedrifter går konkurs? Ikke så farlig at 200 000 mennesker er permittert?

Jeg lurer oppriktig på hva slags mennesker som heier på denne nedstengningen. 

For en evig solstråle du er. Lutter smil og glede overalt hvor du ferdes. Ikke rart du forgudes.

Anonymkode: d4ce0...b1a

Men det var ikke det du sa, så nei, idrett er ikke stengt i hele landet.

?? Idrett for unge er stengt flere steder og har vært det i mange runder. For voksne har det vært stengt et helt år, så hva er det for et latterlig svar? Så Jo, idrett er da stengt i hele landet! Hvor vanskelig er det egentlig å innrømme at disse tiltakene er hinsides all fornuft?? Hundretusener nektes å drive med idrett? Som er noe av det beste du kan gjøre for helsa di!?

Har du i det hele tatt peiling på hvor mange mennesker i Norge som er medlem av en form for idrettsklubb?

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg heier selvsagt ikke på nedstengningen i og for seg, men jeg skjønner behovet og jeg skjønner at avgjørelsene blir gjort for å beskytte befolkningen og ikke for å plage dem. 

Jeg har tatt et valg om å ikke gjøre denne perioden verre for meg selv ved å mistro, klage og sutre over ting jeg ikke har noen innvirkning på. At jeg sitter på nett og klager over alt som burde vært gjort annerledes hjelper hverken mitt barn på grunnskolen, mitt barn som studerer ved Oslo Met eller min gamle mor som ikke får klemme noen. 

Jeg blir mer sliten og oppgitt over alle som skal ‘tenke selv’ og dominerer en hver diskusjon med negativiteten og konspirasjonene sine. 

Hva blir du egentlig så sliten av? Er det du som sitter alene i en leilighet med en spiseforstyrrelse ute av kontroll? Jeg forstår mindre av alle de som gjentatte ganger skal proklamere hvor oppgitt de blir når noen tar opp faktiske problemstillinger under denne pandemien. Det er ingen konspirasjonsteori i dette innlegget, hvorfor drar du det frem? 

Anonymkode: 38ad5...bac

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

?? Idrett for unge er stengt flere steder og har vært det i mange runder. For voksne har det vært stengt et helt år, så hva er det for et latterlig svar? Så Jo, idrett er da stengt i hele landet! Hvor vanskelig er det egentlig å innrømme at disse tiltakene er hinsides all fornuft?? Hundretusener nektes å drive med idrett? Som er noe av det beste du kan gjøre for helsa di!?

Har du i det hele tatt peiling på hvor mange mennesker i Norge som er medlem av en form for idrettsklubb?

Jeg har aldri sagt at tiltakene er fornuftig, men det hjelper ikke å overdrive og påstå ting som ikke stemmer for å fremme saken din, det får deg bare til å høres ut som om du har tippa over kanten. Og igjen, nei all trening er ikke stengt i hele landet, og nei idrett for voksne har ikke vært stengt et helt år i hele landet.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har aldri sagt at tiltakene er fornuftig, men det hjelper ikke å overdrive og påstå ting som ikke stemmer for å fremme saken din, det får deg bare til å høres ut som om du har tippa over kanten. Og igjen, nei all trening er ikke stengt i hele landet, og nei idrett for voksne har ikke vært stengt et helt år i hele landet.

Du leser jo ting som du selv vil: jeg skrev idrett er stengt - ikke all idrett er stengt. Og jo breddeidrett for voksne har vært stengt i ett år. Jeg driver selv breddeidrett og vi har ikke på noe tidspunkt fått lov til å åpne igjen. Og jeg bor ikke i Oslo eller Bergen. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du leser jo ting som du selv vil: jeg skrev idrett er stengt - ikke all idrett er stengt. Og jo breddeidrett for voksne har vært stengt i ett år. Jeg driver selv breddeidrett og vi har ikke på noe tidspunkt fått lov til å åpne igjen. Og jeg bor ikke i Oslo eller Bergen. 

Det er bare tull. Du er så blond av har at du konstruerer en virkelighet. Vi har konkurrert hele året, dog under litt andre betingelser og med mye sprit. Og det har vært små uformelle arrangementer, med egen tidtaking og digital backup, men også relativt store vanlige  konkurranser, men med tak på antall deltakere og mindre av det sosiale rundt selve konkurransen. Men kom ikke og påstå at alt har vært stengt i et år. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare tull. Du er så blond av har at du konstruerer en virkelighet. Vi har konkurrert hele året, dog under litt andre betingelser og med mye sprit. Og det har vært små uformelle arrangementer, med egen tidtaking og digital backup, men også relativt store vanlige  konkurranser, men med tak på antall deltakere og mindre av det sosiale rundt selve konkurransen. Men kom ikke og påstå at alt har vært stengt i et år. 

*Blind av hat*

Så fordi din idrett har fått holde åpent så nekter du altså å tro på at min har vært stengt hele tiden..? Kanskje konkurrerer du også på et høyere nivå enn meg? Hvorfor skal jeg påstå at min idrett har vært stengt hele året om det ikke var sant? Jeg orker ikke å finne linker langt tilbake i tid, men det har vært en salig røre av regler for hvem som har fått åpne. Om du husker litt tilbake så måtte NIF selv lage en prioriteringsliste. Min idrett har enda ikke kommet dit at den er blitt prioritert. Skjønner ikke hvorfor du på død og liv skal påstå at jeg tar feil.. 

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Alle helsearbeiderne jeg kjenner (både leger og sykepleiere) synes håndteringen er et ødeleggende hysteri. De syntes det var ok i starten for å få litt mer kunnskap om et nytt virus. Men virus muterer, og det er ganske åpenbart at dette har mutert til et mer smittsomt, men mildere variant. Nå gjør håndteringen enorme ødeleggelser, og det for et virus som gjør folk forkjølet. 

Du har bare ikke skjønt det du. 

Anonymkode: 85f36...790

Du har bare ikke skjønt det du. 

Anonymkode: 85f36...790

Ikke jeg og ikke leger og sykepleiere jeg kjenner da tydeligvis. Er det ikke deilig å bare lire av seg sånn dritt som du skriver? Være så sikker på at du har helt rett? 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Så fordi din idrett har fått holde åpent så nekter du altså å tro på at min har vært stengt hele tiden..? Kanskje konkurrerer du også på et høyere nivå enn meg? Hvorfor skal jeg påstå at min idrett har vært stengt hele året om det ikke var sant? Jeg orker ikke å finne linker langt tilbake i tid, men det har vært en salig røre av regler for hvem som har fått åpne. Om du husker litt tilbake så måtte NIF selv lage en prioriteringsliste. Min idrett har enda ikke kommet dit at den er blitt prioritert. Skjønner ikke hvorfor du på død og liv skal påstå at jeg tar feil.. 

Fordi du påstår at idrett i hele landet er stengt, det er det du tar feil med.

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

idrett er stengt - ikke all idrett er stengt. Og jo breddeidrett for voksne har vært stengt i ett år.

Du sliter med norsken, er det det som er unnskyldningen din i dag? Når du sier "breddeidrett for voksne har vært stengt i ett år" så er det generaliserende. Skal du snevre inn må du spesifisere - NOE av breddeidretten for voksne, osv osv osv. Jeg, derimot, har sagt at i min idrett har vi konkurrert fortløpende. For som sagt, det du sier er feil, men du velger feilen for å få det til å høres ut som at ABSOLUTT ALT går til helvete. Og så er det jo ikke slik. Og det vet du nok innerst inne, men du velger vulgærgeneralisering fordi du tydeligvis for lenge siden har passert grensa for etterrettelighet. At ditt liv går til helvete er ikke grunn god nok til å fortløpende falsifisere argumenter for å få det til å høres ut som om ALLES liv på ALLE fronter går til helvete.

• Opprett ny...