Gå til innhold

Noen som har bestemt seg for å ikke ta vaksinen?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det du kommer med her kalles en stråmann. Det er typisk når man ikke har noe særlig annet å komme med.

Forhold deg til det jeg har skrevet, du. Blir det for vanskelig for deg, så kan du kanskje lese i en tråd om kaker eller ski?

Anonymkode: 749c9...562

Ufin trenger du ikke bli for å få frem poenget ditt

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det du kommer med her kalles en stråmann. Det er typisk når man ikke har noe særlig annet å komme med.

Forhold deg til det jeg har skrevet, du. Blir det for vanskelig for deg, så kan du kanskje lese i en tråd om kaker eller ski?

Og slik benytter man hersketeknikk når man går tom for argumenter 👏🏻👏🏻

Takk for et stjerneeksempel!

Anonymkode: e17c4...e15

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Dette.  Jeg forstår virkelig ikke hvem det skulle hjelpe i andre land at man velger å ikke vaksinere seg. Det er ikke slik at eventuelle doser som ikke blir brukt nå av oss blir sendt til fattige land. Et mindre menneske i verden som står i fare for å bli syk av korona må jo være en god ting? 

Handler om å ta et standpunkt til hva du ønsker å være en del av eller ikke. 

Anonymkode: 36379...7b5

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Nå var det ikke det som var poenget. Det oppfordres til å ta vaksinen men han forstår at folk også er skeptiske. Man bør i så tilfelle ta opp dette med fastlegen sin

Jeg forstod at det ikke var poenget ditt. Lurt å lese artiklene før man poster de som støtte noe man mener ;) 

Du burde lese artikkelen, den er bra!

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstod at det ikke var poenget ditt. Lurt å lese artiklene før man poster de som støtte noe man mener ;) 

Du burde lese artikkelen, den er bra!

Jeg har så absolutt lest den. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Og slik benytter man hersketeknikk når man går tom for argumenter 👏🏻👏🏻

Takk for et stjerneeksempel!

Velbekomme. Håper du leste argumentene mine også. Jeg er ikke tom, men tenkte det holdt for nå :) 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Viss det eg skriv var ein stråmann er svaret ditt eit heilt fugleskremsel. Når 44 personar får utslett og svi fordi dei trur dei har vore i kontakt med antrax er det ein naturleg reaksjon. Eg klør i hovudet når eg får brev om at det finst lus i bhg. Men at mange millionar menneske verda over blir akutt sjuke, må innleggast og døyr er det ikkje innbilning. Covid 19 er forska på. Eg veit ikkje om du har fått det med deg, men alle kommunar tilbyr ein test, der ein kan sjekke om ein faktisk har covid eller ikkje. Desse personane du skriv om vart friske då det viste seg at det var mjøl i posen. Det er ikkje samanliknbart med covid i det heile. Det vil ikkje vise seg at covid berre var ein vanleg influensa. Kanskje vil viruset med tida muttere til noko liknande og vi vil opparbeide eit betre immunforsvar. Feks ved hjelp av vaksine. Men at du ikkje trur på at det er ein alvorleg sjukdom no er berre skremmande. Og at du trur du veit betre enn all verdas legar og forskarar er, ja litt imponerande godt sjølvbilde for å seie det på ein fin måte. 

Den artikkelen du viste til kunne med litt godvilje tolkast dit du ville, men like gjerne andre vegen, berre for å gjere deg merksam på det. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Handler om å ta et standpunkt til hva du ønsker å være en del av eller ikke. 

Hjelper et prinsipp mot covid da? Skal du leve svært isolert i uoverskuelig fremtid fordi du vil vente med vaksinen til fattige land er vaksinert? 

Da vet du at en kommuneoverlege støtter de som er skeptisk :) 

Han sier også at han selv skal ta den. Han ber også folk om å sette seg inn det og bruke riktige opplysningskilder 

Syngensang skrev (Akkurat nå):

Viss det eg skriv var ein stråmann er svaret ditt eit heilt fugleskremsel. Når 44 personar får utslett og svi fordi dei trur dei har vore i kontakt med antrax er det ein naturleg reaksjon. Eg klør i hovudet når eg får brev om at det finst lus i bhg. Men at mange millionar menneske verda over blir akutt sjuke, må innleggast og døyr er det ikkje innbilning. Covid 19 er forska på. Eg veit ikkje om du har fått det med deg, men alle kommunar tilbyr ein test, der ein kan sjekke om ein faktisk har covid eller ikkje. Desse personane du skriv om vart friske då det viste seg at det var mjøl i posen. Det er ikkje samanliknbart med covid i det heile. Det vil ikkje vise seg at covid berre var ein vanleg influensa. Kanskje vil viruset med tida muttere til noko liknande og vi vil opparbeide eit betre immunforsvar. Feks ved hjelp av vaksine. Men at du ikkje trur på at det er ein alvorleg sjukdom no er berre skremmande. Og at du trur du veit betre enn all verdas legar og forskarar er, ja litt imponerande godt sjølvbilde for å seie det på ein fin måte. 

Den artikkelen du viste til kunne med litt godvilje tolkast dit du ville, men like gjerne andre vegen, berre for å gjere deg merksam på det. 

Neivel, det er din mening.

Jeg tror mer legene og fagfolkene, enn jeg tror på en vilt fremmed person på internett.

Det burde du også gjøre!

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Han sier også at han selv skal ta den. Han ber også folk om å sette seg inn det og bruke riktige opplysningskilder 

Ja, han er jo lege. Mange leger ofrer egen helse for å kunne redde andre. 

Jeg tror mer legene og fagfolkene, enn jeg tror på en vilt fremmed person på internett.

Det burde du også gjøre!

Kva legar og fagfolk? Har ikkje sett deg poste ein einaste artikkel eller link til nokon som støttar det synet du har? 

Annonse

Ja, han er jo lege. Mange leger ofrer egen helse for å kunne redde andre. 

No ror du snart uten båt altså. Viss den legen meinte at det ikkje var bra å ta vaksine ville han jo heller ikkje meine at det redda andre å ta vaksine, dermed ville han ikkje redda noko med det "offeret" det skulle vere å ta vaksinen. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (24 minutter siden):

Hjelper et prinsipp mot covid da? Skal du leve svært isolert i uoverskuelig fremtid fordi du vil vente med vaksinen til fattige land er vaksinert? 

Hva er et prinsipp hvis du skal endre det etter egen vinning? 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva er et prinsipp hvis du skal endre det etter egen vinning? 

Her vil jo eget prinsipp potensiellt gå utover andres helse 

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Det burde du også gjøre!

Men legene og fagfolkene anbefaler at flest mulig vaksinerer seg. 

Hva er det du ikke får helt med deg?

Sunn skepsis er bra, men ensporet tankegang er farlig. 

Jeg håper at man får et vaksinebevis og at de som velger å ikke ta vaksinen blir nektet adgang på fly, annen kollektiv transport, svømmehaller og idrettshaller. Da vil befolkningen bli delt i et A og B lag hvor de som ‘er skeptiske’ må ta konsekvensen av sin egoisme. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (27 minutter siden):

Det er din konklusjon, basert på noe du ikke vet. Er det et viktig prinsipp for deg? Å fortelle andre hva du tror de gjør? 

mamma til adhd gutt<3 skrev (34 minutter siden):

Hvorfor vil det gå utover andres helse at helsepersonell og folk i risikogruppe i utviklingsland får vaksine før friske og raske nordmenn?

Anonymkode: 9ca1d...ee0

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Men legene og fagfolkene anbefaler at flest mulig vaksinerer seg. 

Hva er det du ikke får helt med deg?

Sunn skepsis er bra, men ensporet tankegang er farlig. 

Jeg håper at man får et vaksinebevis og at de som velger å ikke ta vaksinen blir nektet adgang på fly, annen kollektiv transport, svømmehaller og idrettshaller. Da vil befolkningen bli delt i et A og B lag hvor de som ‘er skeptiske’ må ta konsekvensen av sin egoisme. 

Du opplyste menneske, du vet at selv om en blir vaksinert så kan en smitte andre? Du vet at selv om en blir vaksinert kan en få korona? Dette med egoist er noe tull. Den eneste du fullt og helt tenker på dersom en vaksinerer seg, er i bunn og grunn deg selv. Blir du smittet etter vaksinering, viser studier at du får et mildt sykdomsforløp. Heldigvis er det valgfritt å vaksinere seg. Jeg mener eldre og syke bør vaksinere seg, men som under 40 og frisk selv, ser jeg absolutt ikke poenget med å vaksinere meg. Og alle kan hyle ut at en må følge anbefalingene, men de lærde strides også angående denne vaksinen altså! Langtidseffekten er det INGEN som kan si med sikkerhet. Med nye og stadige mutasjoner, skal en vaksinere folk hver 6.mnd. i overskuelig fremtid? Eller bør en (selvsagt etter at alle eldre og syke har fått mulighet til å vaksinere seg), slippe opp og la livet gå sin gang.

Anonymkode: 3be52...840

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du opplyste menneske, du vet at selv om en blir vaksinert så kan en smitte andre? Du vet at selv om en blir vaksinert kan en få korona? Dette med egoist er noe tull. Den eneste du fullt og helt tenker på dersom en vaksinerer seg, er i bunn og grunn deg selv. Blir du smittet etter vaksinering, viser studier at du får et mildt sykdomsforløp. Heldigvis er det valgfritt å vaksinere seg. Jeg mener eldre og syke bør vaksinere seg, men som under 40 og frisk selv, ser jeg absolutt ikke poenget med å vaksinere meg. Og alle kan hyle ut at en må følge anbefalingene, men de lærde strides også angående denne vaksinen altså! Langtidseffekten er det INGEN som kan si med sikkerhet. Med nye og stadige mutasjoner, skal en vaksinere folk hver 6.mnd. i overskuelig fremtid? Eller bør en (selvsagt etter at alle eldre og syke har fått mulighet til å vaksinere seg), slippe opp og la livet gå sin gang.

Dette er veldig interessant. 

https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/kan-en-covid-19-vaksine-stanse-smitten/

Allikevel er folk villig til å snu ryggen til elementære menneskerettigheter, uten en gang å vite om det er en gulrot i andre enden til å forsvare det. Viser hvor skjørt et samfunn er, tenk hva det har kostet de som kjempet for dette, så tar vi så lett på det. Selv i et såkalt opplyst samfunn. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Men vet ikke mye om langtidsvirkninger av vaksinen, det er riktig, men man begynner å få mer og mer kunnskap om langtidsvirkninger av corona, og det er virkelig ikke noe å trakte etter!

Men vet ikke mye om langtidsvirkninger av vaksinen, det er riktig, men man begynner å få mer og mer kunnskap om langtidsvirkninger av corona, og det er virkelig ikke noe å trakte etter!

Det er en risiko jeg personlig velger å ta. Hva andre gjør er helt opp til de. Og som nevnt, en kan få korona selv om man er vaksinert. Kan en da også få langtidsvirkninger? 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Dette er veldig interessant. 

https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/kan-en-covid-19-vaksine-stanse-smitten/

Allikevel er folk villig til å snu ryggen til elementære menneskerettigheter, uten en gang å vite om det er en gulrot i andre enden til å forsvare det. Viser hvor skjørt et samfunn er, tenk hva det har kostet de som kjempet for dette, så tar vi så lett på det. Selv i et såkalt opplyst samfunn. 

Helt enig med deg!

• Opprett ny...