Gå til innhold

Noen som har bestemt seg for å ikke ta vaksinen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer ikke til å ta den før jeg ev. kan få vite hvilken på forhånd og så kunne sammenligne den med de andre som finnes på markedet. Dette pga. forhold med min helse.

Jeg synes 7b5 over her har et poeng. Helsearbeidere over hele verden burde blitt prioritert. Håpløst om rike nordmenn skal få vaksinen for å reise på ferie, mens helsearbeidere i fattige land skal fortsette å risikere livet uten vaksine.

Anonymkode: 2d985...b40

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes 7b5 over her har et poeng. Helsearbeidere over hele verden burde blitt prioritert. Håpløst om rike nordmenn skal få vaksinen for å reise på ferie, mens helsearbeidere i fattige land skal fortsette å risikere livet uten vaksine.

Enig!!!

Anonymkode: 9ca1d...ee0

Jeg kommer ikke til å ta den, pga jeg vet null om hvordan den fungerer eller bivirkninger. Min eks, pappaen til barna, skal heller ikke ta den. Og aldri livet om jeg hadde latt ungene ta den. 

Det er for nytt, ingen vet effekten eller bivirkninger og ingen av oss tar sjansen. 

Anonymkode: a487f...98a

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kommer ikke til å ta den, pga jeg vet null om hvordan den fungerer eller bivirkninger. Min eks, pappaen til barna, skal heller ikke ta den. Og aldri livet om jeg hadde latt ungene ta den. 

Det er for nytt, ingen vet effekten eller bivirkninger og ingen av oss tar sjansen. 

Jeg er egentlig veldig enig med deg, er veldig skeptisk. Er glad jeg ikke er førstemann i køen for å si det sånn, så kanskje man får høre mer om evt bivirkninger før det blir min tur. Hadde vel egentlig bestemt meg for at jeg skulle ta den - mest fordi jeg er drittlei, og vil at ting skal bli normale igjen, og tenker at da får jeg vel bare ta den da. Men vi får se. Tipper jeg har mange mnd igjen før det blir min tur. 

Anonymkode: 18eeb...8c7

Vi tar heller korona. Og det er selv om jeg er i risikosonen pga pust og sliter med det. Jeg putter ingenting i kroppen min som er så nytt og uprøvd. Da tar jeg heller korona altså. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har prinsipielt bestemt meg for å ikke ta den før helsearbeidere i utviklingsland får muligheten, så 2023 muligens. Kanskje 2025. 

Anonymkode: 36379...7b5

Uenig med deg. De kommer uansett ikke til å sende din dose til et u-land. Det er viktig at så mange som mulig tar den så fort som mulig så viruset ikke muterer til noe enda farligere som vi ikke kan beskytte oss mot og som feks er farlig for barna våre.

Anonymkode: 0bacb...edc

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Uenig med deg. De kommer uansett ikke til å sende din dose til et u-land. Det er viktig at så mange som mulig tar den så fort som mulig så viruset ikke muterer til noe enda farligere som vi ikke kan beskytte oss mot og som feks er farlig for barna våre.

Anonymkode: 0bacb...edc

Kommer til å mutere uansett, den blir endemisk. 

Spiller liten rolle om du er uenig, når hestehandelen er gjort over hodet på oss, må velge ut fra det vi har. Jeg tar mitt valg og du ta ditt. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har prinsipielt bestemt meg for å ikke ta den før helsearbeidere i utviklingsland får muligheten, så 2023 muligens. Kanskje 2025. 

Da regner jeg også med at du er klar over at du sannsynligvis også blir i Norge de neste 2-4 årene. Sånn vil det nok bli, kraftige restriksjoner for dem som ikke er vaksinerte. Dette gjelder selvsagt etter at alle har fått tilbud om dem, men før det kan vi jo uansett ikke dra noe sted.

Anonymkode: 6c04c...3cc

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Da regner jeg også med at du er klar over at du sannsynligvis også blir i Norge de neste 2-4 årene. Sånn vil det nok bli, kraftige restriksjoner for dem som ikke er vaksinerte. Dette gjelder selvsagt etter at alle har fått tilbud om dem, men før det kan vi jo uansett ikke dra noe sted.

Anonymkode: 6c04c...3cc

Tror du jeg har fått med meg at de velstående landene har kjøpt opp alle vaksinene, men ikke at de innfører vaksinepass og restriksjoner? 

Selvfølgelig er jeg klar over hva det innebærer. 

De ser jo allerede effekten, at vaksinen virker. Og innen det er din tur er den allerede testet på milioner av mennesker. 

Hvis du vet null om hvordan den virker eller bivirkninger, kan du jo lese fakta om de ulike vaksinene. 

Anonymkode: be3cb...512

Når dere sier dere ikke putter noe i kroppen som er nytt.. Vet dere at dette er helt valide og vanlige metoder som de bruker? At det er strenge regler for å få en vaksine godkjent. 
De som ikke vaksinerer seg kommer jo til å få viruset. Velger dere da bort medisiner om dere blir alvorlig syke også? Da snakker vi eksperimentell behandling. Der har de ingenting å tape, da kan det stå om liv og død.

Kjenner ca 12-15 som har hatt korona, absolutt alle har senskader. En ligger nå på respirator med begynnende multiorgansvikt. Ingen underliggende sykdom og ung. 

Når du ligger der og evt blir alvorlig syk, da er det for sent å angre.

Ta en ekstra kikk på barna deres, og tenk dere godt om, om dere har råd til å la være.

Anonymkode: 02ad9...b04

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

De ser jo allerede effekten, at vaksinen virker. Og innen det er din tur er den allerede testet på milioner av mennesker. 

Hvis du vet null om hvordan den virker eller bivirkninger, kan du jo lese fakta om de ulike vaksinene. 

Anonymkode: be3cb...512

Ikke meg du kommenterte til, men det er mye fakta som fremdeles, av naturlige årsaker, ikke er kjent om de ulike vaksinene.

Å tro at alle vaksinene følger samme mønster, det er optimisme, men ikke noe noen vet om vil være en realitet.

Jeg har svart tidligere, jeg ser det an for å se om det kommer mer frem om ulikhetene mellom vaksinene, da dette kan spille inn mtp. hvilken jeg bør ta (har helseutfordringer som gjør at ingen kan svare meg på om det er bedre for meg å ta denne vaksinen eller ikke).

Å velge mellom korona og vaksine er å velge mellom to onder, men når jeg først må, så velger jeg vaksine. Ingen vet senvirkninger av vaksinen, men det vet man da virkelig ikke med korona heller, og vi begynner jo nå å høre historier om folk som hadde korona for et år siden og fortsatt sliter. De har heller ingen garantier. Da velger jeg heller den kontrollerte måten! 

Anonymkode: 41b9f...dfc

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skal ikke ta den. Har fått tilbud to ganger og litt uoffisielt press fra arbeidsgiver. Men verken jeg, mann eller barn skal ha. 

Hilsen sykepleier 

Anonymkode: 51307...136

Hvorfor i alle dager undertegner du med sykepleier? 

Anonymkode: 4ccb7...601

Det er egoistisk å ikke vaksinere seg mener jeg.

Til dere som vil vente til hele verdens helsearbeidere har fått tilbud.

Kanskje dere heller kunne tenkt at jo mindre smitte i verden, jo mindre sjans for at viruset sprer seg - på denne måten beskytter dere på en måte de dere er ønsker å være solidariske mot.

Anonymkode: 1c206...9c0

Det er egoistisk å ikke vaksinere seg mener jeg.

Til dere som vil vente til hele verdens helsearbeidere har fått tilbud.

Kanskje dere heller kunne tenkt at jo mindre smitte i verden, jo mindre sjans for at viruset sprer seg - på denne måten beskytter dere på en måte de dere er ønsker å være solidariske mot.

Anonymkode: 1c206...9c0

De som er vaksinerte og ønsker å hjelpe til i landene som ikke har fått vaksinen enda står selvsagt helt fritt til å gjøre dette. Det å si at man ikke vil ta den før alle helsearbeidere i verden har fått tatt den er bare tull. Ektefellen og jeg skal ta den. Tenåringen og 4-åringen skal vente frem til det foreligger en godkjent for barn. Er nok av barn som også har fått bieffekter av korona og det er ikke sikkert at den neste mutasjonen som kommer vil være like «mild» for barn.

Anonymkode: b0f38...3d5

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Vi tar heller korona. Og det er selv om jeg er i risikosonen pga pust og sliter med det. Jeg putter ingenting i kroppen min som er så nytt og uprøvd. Da tar jeg heller korona altså. 

Dette synes eg seriøst du bør revurdere. Det er rett at vi ikkje kjenner til eventuelle biverknader av vaksinene, men det har ikkje dukka opp nokon hyppige og alvorlege til no.  Det vi derimot veit, er at Covid-19 har langvarige "biverknader" for mange.  Truleg er enkelte skada for livet. Det vert etter kvart eit val mellom Covid og vaksine når vi åpner opp att samfunnet, viruset har kome for å bli.

https://www.nrk.no/vestland/skal-forske-pa-etterverknadar-av-covid-19-1.15359020

• Opprett ny...