Gå til innhold

Samvær fordi om en venter svar om covid19 test?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nå har regjeringen definert begge plasser som hjem. Så dere gjør ikke noe galt iht lovverket ved å la barnet følge samvær. Men, her tenker jeg at under forutsetning av at foreldrene klarer å samarbeide så bør dere ta en prat.

Testsvaret kommer om kun kort tid. Er det verdt at begge husstandene settes i karantene hvis det er positiv test?

Anonymkode: f0eb2...e22

Jeg sender på samvær uansett, da det ofte er veldig hysteri, faren har testet seg 5 ganger pga noen på jobben hadde det,men han har aldri hatt det. Blir for hystrisk og holde tilbake samvær da

Anonymkode: 7b18b...1fe

Det kommer litt an på. 

Hvis han har testet seg fordi han er nærkontakt til påvist smittet og har symptomer hadde jeg selvfølgelig ikke sendt på samvær. Bor dere en plass med ingen/minimalt med smitte og dere kun har testet fordi det er det man gjør når man blir forkjølet nå for tiden, hadde jeg sendt på samvær hvis formen var fin og det var ok for samværsforelder.

Siden svaret kommer så raskt, ventes det med bytte i samværet til svaret kommerr mener jeg. De fleste gangen vi har testet oss har vi fått svaret samme dag, to ganger har det kommet dagen etter. 
Jeg jobber med masse mennesker, ungene går på store skoler, de har vært i karantene pga noen på trinnet har hatt det osv så vi har testet oss noen ganger. Heller tyve tester for mye enn en for lite, når ringvirkningene av en positiv test kan bli så stor. Ingen av oss har samvittighet til å smitte noenpga at vi ikke trodde vi hadde det eller det er ikke så farlig..

Anonymkode: 41ae4...0de

• Opprett ny...