Gå til innhold

Doble munnbind, folkens. God ide, eller hva?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Særlig de med astma og andre sykdommer som krever frie luftveier vil få det fint :D 

Anonymkode: 5e21e...d6c

Jeg har astma. Det går fint å puste med munnbind på. De er jo ikke lufttette. Svigermor med kols puster fint med munnbind hun også. Så ikke bekymre deg på våre vegne. 

Det var det samme svaret du gir i hvert eneste innlegg, og har ingen relevans til innleggets tema. Selv om man følger tiltak, så må man for jævla faen kunne ha meninger om ting og tang!!!!

Men må ikke grave seg ned og klage på alt mulig, da er det jo ikke rart at liver ditt blir miserabelt

Anonymkode: c5c52...890

Hi her.

Jeg er positiv til mye jeg. Å gå på restaurant, kafé, en tur på Sandvika storsenter og handle gave til nevøene mine, ta en tur på kino, eller en tur til Hellas. Jeg elsker teater, og jeg koser meg i svømmehallen. Ingenting av det får jeg gjort nå. Smittetallene er rekordlave, og dette er hva de funderer på å innføre nå?! 
Alle har en grense, og min begynner faretruende å nærme seg.

Anonymkode: ee352...7bc

Det er jo ikke rart at din grense nærmer seg faretruende, du klager jo her inne konstant. Du velger å se på alt negativt, da blir alt negativt da.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Og jeg er drittlei at de anbefaler helseskadelige ting. Munnbind generelt gjør det vanskeligere å puste. Dobbel munnbind vil gjøre det mer vanskelig å puste, og flere vil da holde seg helt isolert hjemme for å unngå å kveles hver gang de går ut. De vil unngå å mosjonere, unngå å treffe andre og isolere seg enda mer. Hvis en slik anbefaling blir innført her, vil jeg nok bli helt isolert hjemme og måtte få hjelp med ærender ute. Jeg har astma og kan ikke ha dobbelt munnbind. Så vil de ha mer isolasjon, depresjoner og dårligere folkehelse - kjør på med skadelige anbefalinger.

Vet du ikke hva en anbefaling er, det er ingen som tvinger deg til å gå med 2 munnbind.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men må ikke grave seg ned og klage på alt mulig, da er det jo ikke rart at liver ditt blir miserabelt

Så enig. Alt hauses opp til store problemer. Det er ikke sunt. Man psyker ned både seg selv og andre, og venter på neste lille ting man kan bli i harnisk over .

Anonymkode: ee2ab...612

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke rart at din grense nærmer seg faretruende, du klager jo her inne konstant. Du velger å se på alt negativt, da blir alt negativt da.

Hæ? Hvordan vet du hva en ab klager på i andre tråder?

Anonymkode: 60357...c90

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Tror du blander meg med noen andre. Sist jeg startet et innlegg her må ha vært før jul, tror jeg. 
HI

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Tror du blander meg med noen andre. Sist jeg startet et innlegg her må ha vært før jul, tror jeg. 
HI

Ja, heeelt sikkert.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

HI

Du trenger jo ikke å starte et innlegg for å kllage

Lurt å lese artikkelen det linkes til. Da ser man at det de påpeker er at engangsmunnbind er laget av et bra stoff, men ofte har dårlig passform. Stoffmunnbind har bedre passform (fordi man kan tilpasse til den enkeltes ansiktsform), men er gjerne laget av dårligere stoff. Hvis man kombinerer et av hvert, kan man få både bra passform og stoff. 

Så, dette var egentlig ikke så rart og ekstremt.

Anonymkode: 2f7b7...7f9

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Lurt å lese artikkelen det linkes til. Da ser man at det de påpeker er at engangsmunnbind er laget av et bra stoff, men ofte har dårlig passform. Stoffmunnbind har bedre passform (fordi man kan tilpasse til den enkeltes ansiktsform), men er gjerne laget av dårligere stoff. Hvis man kombinerer et av hvert, kan man få både bra passform og stoff. 

Så, dette var egentlig ikke så rart og ekstremt.

Anonymkode: 2f7b7...7f9

Enig. Det er ikke ett problem at forskere har kommet frem til at noe fungerer bedre. De må da kunne forske på ting og konkludere ut fra funn, uavhengig om vi har lyst til å forholde oss til resultatet eller ikke. 

Men finnes heldigvis munnbind type II R som også sitter inntil hele veien. I første omgang må folk lære seg å bruke munnbind, har ikke tall på hvor mange jeg har sett som drar den under haka når de skal prate. Jeg blir litt svett, da kan de i grunnen bare droppe den og spare både lommeboka og miljøet. Helt meningsløst. 

Anonymkode: b0b4b...ab8

Annonse

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Enig. Det er ikke ett problem at forskere har kommet frem til at noe fungerer bedre. De må da kunne forske på ting og konkludere ut fra funn, uavhengig om vi har lyst til å forholde oss til resultatet eller ikke. 

Men finnes heldigvis munnbind type II R som også sitter inntil hele veien. I første omgang må folk lære seg å bruke munnbind, har ikke tall på hvor mange jeg har sett som drar den under haka når de skal prate. Jeg blir litt svett, da kan de i grunnen bare droppe den og spare både lommeboka og miljøet. Helt meningsløst. 

IIR er svindyrt. Det kan ikke forventes at befolkningen, uavhengig av privatøkonomien, vil kaste masse penger ut av vinduet på dyre munnbind i uoverskuelig fremtid. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

IIR er svindyrt. Det kan ikke forventes at befolkningen, uavhengig av privatøkonomien, vil kaste masse penger ut av vinduet på dyre munnbind i uoverskuelig fremtid. 

Tja, kommer sikkert an på hvor ofte man må bruke de. Jeg kjører egen bil og er kun på butikken noen få ganger i løpet av uka. 50 stk holder lenge. Da rekker de 299 kr det koster i et par mnd og velter ikke et normalt husholdningsbudsjett. 

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Tja, kommer sikkert an på hvor ofte man må bruke de. Jeg kjører egen bil og er kun på butikken noen få ganger i løpet av uka. 50 stk holder lenge. Da rekker de 299 kr det koster i et par mnd og velter ikke et normalt husholdningsbudsjett. 

Men for de som kanskje må bruke flere hver dag, så er det ikke rart om det kan velte budsjettet.

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Men for de som kanskje må bruke flere hver dag, så er det ikke rart om det kan velte budsjettet.

Nei det lar jeg være opp til den som har ansvar for finansene i husholdingen å avgjøre. Jeg nevnte nå bare at de eksisterte. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Her går det minst 4 om dagen

Anonymkode: a294e...d95

• Opprett ny...