Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #76 Skrevet 12. februar 2021 Hannasbananas skrev (1 time siden): Neineinei, barneautisme vokser man IKKE av seg. Riktig. Anonymkode: b0f45...164
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 12. februar 2021 #77 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 11.2.2021 den 17.20): Nåja... Autisme kan man i mange tilfeller vokse av seg. Det kan man ikke med nedsatt hørsel (med mindre det skyldes vann i øret). Men synes at det å ikke oppnå blikkontakt høres mest ut som autisme. Bare pass på å få med alle slike tegn du ser, når du tar dette opp. Anonymkode: cc2af...46c Nei, man kan IKKE vokse av seg autisme!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #78 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 11.2.2021 den 11.52): Han er 12 mnd. Han liker ikke nærkontakt 😥 Han ønsker ikke å ligge inntil eller bli bært. Han reagerer svært sjelden på navnet sitt. Han er i sin egen verden. Han smiler ikke noe særlig. Sensitiv. Vanskelig med søvn. Han kan ingen ord. Han har nettop begynt å krype. Han er veldig opptatt av å snurre på hjul på billeker. Elsker å åpne og lukke dører på lekekjøkken/vaskemaskin. Jeg er bekymret 😥😥😥 Anonymkode: b0f45...164 Assa..12mnd...han er bare 1 år altså. Det er ikke alle som kan ord i en alder av 1 år. Noen er fysisk mer frem i utviklingen og andre er verbalt mer frem. Min ville heller ikke bli bært eller ligge inntil meg fra han bikka 1 år og ble mer aktiv. Alt annet han kunne krabbe til var jo så spennende! Husk at barn i den alderen har nettopp begynt å bevege på seg mer selvstendig og har masse å utforske! De er ‘’sensitive’’ og til dels aggressive fordi de ikke har språk. min elsket også å åpne og lukke dører for det var jo såå interessant og underholdende! Sønnen min er 6 nå snart og har ikke autisme. Jeg tror kanskje du burde søke etter cos-kurs i første omgang for å bedre forstå hvordan barn fungerer . Veldig mye av det du nevner der er typisk adferd for småbarn som utforsker og trenger støtte til det. Du må være tilgjengelig som koppen som gir han påfyll av kjærlighet og trygghet til å gå ut å utforske slik at han også er trygg på at du tar han imot når han trenger påfyll igjen. Jeg har to søsken i spekteret. Anonymkode: 050f9...471
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #79 Skrevet 12. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Assa..12mnd...han er bare 1 år altså. Det er ikke alle som kan ord i en alder av 1 år. Noen er fysisk mer frem i utviklingen og andre er verbalt mer frem. Min ville heller ikke bli bært eller ligge inntil meg fra han bikka 1 år og ble mer aktiv. Alt annet han kunne krabbe til var jo så spennende! Husk at barn i den alderen har nettopp begynt å bevege på seg mer selvstendig og har masse å utforske! De er ‘’sensitive’’ og til dels aggressive fordi de ikke har språk. min elsket også å åpne og lukke dører for det var jo såå interessant og underholdende! Sønnen min er 6 nå snart og har ikke autisme. Jeg tror kanskje du burde søke etter cos-kurs i første omgang for å bedre forstå hvordan barn fungerer . Veldig mye av det du nevner der er typisk adferd for småbarn som utforsker og trenger støtte til det. Du må være tilgjengelig som koppen som gir han påfyll av kjærlighet og trygghet til å gå ut å utforske slik at han også er trygg på at du tar han imot når han trenger påfyll igjen. Jeg har to søsken i spekteret. Anonymkode: 050f9...471 Jeg har tatt cos kurs! Gutten min har aldri likt nærhet. Jeg er mor til 6 barn. Dette er nytt for meg. Anonymkode: b0f45...164
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #80 Skrevet 13. februar 2021 Hei. Jeg forstår så godt bekymringen din. Jeg har vært i samme situasjon som seg. Bekymringene kom her ved 11 mnd alder.... Jeg skrev et innlegg her da sønnen min var 16 mnd ( hvis jeg huset riktig) . Det ble en lang tråd husker jeg. Jeg skal se om jeg finner den til deg. Jeg oppdaterte den også for en stund siden. Det er veldig mange likhetstrekk. Gutten min ble utredet for autisme i to omganger .. første gang da han var 16 mnd, andre gang da han var 3 år. De landa ikke på autisme.Han Ble gen testet også - fant ingenting. Status i dag er : Han er 7 år. Han har dn Helt fantastisk og unik personlighet . Massevis av empati . Kan bli sint og få sinneutbrudd ( anfall) spesielt hvis ting ikke går som han vil. Klarer seg fint på skolen( med litt tilrettelegging ) Han har Sterk adhd, og med hjelp av medisiner så går hverdagen egentlig veldig bra. Han Henger fortsatt etter motorisk og litt på språk og i lek. Men han utvikler seg i positiv retning hele tiden. Jeg var livredd for at han kom til å slite i livet deg , men nå så ser jeg bare en gutt som trenger litt ekstra hjelp, men er ellers et helt normalt barn som vil klare seg godt. Jeg skal lete frem det innlegget jeg skrev .... Anonymkode: f16aa...bd5
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #81 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg forstår så godt bekymringen din. Jeg har vært i samme situasjon som seg. Bekymringene kom her ved 11 mnd alder.... Jeg skrev et innlegg her da sønnen min var 16 mnd ( hvis jeg huset riktig) . Det ble en lang tråd husker jeg. Jeg skal se om jeg finner den til deg. Jeg oppdaterte den også for en stund siden. Det er veldig mange likhetstrekk. Gutten min ble utredet for autisme i to omganger .. første gang da han var 16 mnd, andre gang da han var 3 år. De landa ikke på autisme.Han Ble gen testet også - fant ingenting. Status i dag er : Han er 7 år. Han har dn Helt fantastisk og unik personlighet . Massevis av empati . Kan bli sint og få sinneutbrudd ( anfall) spesielt hvis ting ikke går som han vil. Klarer seg fint på skolen( med litt tilrettelegging ) Han har Sterk adhd, og med hjelp av medisiner så går hverdagen egentlig veldig bra. Han Henger fortsatt etter motorisk og litt på språk og i lek. Men han utvikler seg i positiv retning hele tiden. Jeg var livredd for at han kom til å slite i livet deg , men nå så ser jeg bare en gutt som trenger litt ekstra hjelp, men er ellers et helt normalt barn som vil klare seg godt. Jeg skal lete frem det innlegget jeg skrev .... Anonymkode: f16aa...bd5 Tusen takk kjære deg som svarte meg. Så godt å høre at det går bra med gutten din. Utrolig godt å høre at det ikke trenger å være autisme. Tusen takk igjen. Anonymkode: b0f45...164
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #82 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tusen takk kjære deg som svarte meg. Så godt å høre at det går bra med gutten din. Utrolig godt å høre at det ikke trenger å være autisme. Tusen takk igjen. Anonymkode: b0f45...164 Hvis du søker på dette: « Bekymret for utv til gutten min 16 mnd» så kommer innlegget mitt frem. Jeg var så bekymret at jeg var konstant kvalm og sov knapt. Og jeg googlet meg enda mer bekymret. Jeg har fått flere barn etter han, og de har fulgt normal utv. Så jeg skjønner at du ser forskjell. Men selv om han ikke er helt « inne i A4 boksen « så er han sååå langt unna en autismediagnose! Gutten din er er 12 mnd, vær så snill og nyt han. Det klarte ikke jeg. Jeg ville bare at tiden skulle gå og jeg ville ha svar på alt jeg uroet meg for. Jeg skal følge tråden din og vil svare deg om det er noe du lurer på❤️ Anonymkode: f16aa...bd5
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #83 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (På 11.2.2021 den 21.26): Nei. Det er ikke mulig å vokse av seg Anonymkode: b0f45...164 Jo, man kan oppfylle kriteriene som liten og få diagnosen, og så kan man utvikle seg slik at man ikke lenger oppfyller kriteriene og diagnosen blir fjernet. Nevropsykologer sier at barn kan vokse seg (videre) inn i diagnosen eller ut av den og at diagnoser er ferskvare. Vet om slike tilfeller. Anonymkode: f6fcd...ea7
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #84 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jo, man kan oppfylle kriteriene som liten og få diagnosen, og så kan man utvikle seg slik at man ikke lenger oppfyller kriteriene og diagnosen blir fjernet. Nevropsykologer sier at barn kan vokse seg (videre) inn i diagnosen eller ut av den og at diagnoser er ferskvare. Vet om slike tilfeller. Anonymkode: f6fcd...ea7 Takk Anonymkode: cc2af...46c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #85 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvis du søker på dette: « Bekymret for utv til gutten min 16 mnd» så kommer innlegget mitt frem. Jeg var så bekymret at jeg var konstant kvalm og sov knapt. Og jeg googlet meg enda mer bekymret. Jeg har fått flere barn etter han, og de har fulgt normal utv. Så jeg skjønner at du ser forskjell. Men selv om han ikke er helt « inne i A4 boksen « så er han sååå langt unna en autismediagnose! Gutten din er er 12 mnd, vær så snill og nyt han. Det klarte ikke jeg. Jeg ville bare at tiden skulle gå og jeg ville ha svar på alt jeg uroet meg for. Jeg skal følge tråden din og vil svare deg om det er noe du lurer på❤️ Anonymkode: f16aa...bd5 Tusen takk skjønne deg 💛 Det høres ikke godt ut sånn som du hadde det 😔😔 Man vil jo nyte. Tusen takk for svaret ditt. Skal søke den opp. Klem Anonymkode: b0f45...164
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #86 Skrevet 23. februar 2021 Hei igjen. Jeg reagerer på flere ting med gutten min 😢 i sted skulle jeg vaske klær og litt vaskepulver drysset ned på han (noen få korn) og der hylgrein han! Hørtes ut som foten var kappet av så ille var det. Han er unormalt stille og sensitiv. Jeg blir litt redd 😢 H.i. Anonymkode: b0f45...164
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2021 #87 Skrevet 23. februar 2021 Jeg har tre barn med autisme, og ingen av dem var spesielt påfallende ved 12 måneder. Da var de stort sett som andre barn, men litt mer travle. Hva er set egentlig du er så redd for? Hvis barnet ditt er autist er det ikke noe du får gjort med det, man må jo gjøre det beste ut av det. Særlig høytfungerende autister kan leve helt fine liv. Ser over her at en kommenterer at barnet hennes ikke hadde autisme, men «bare» alvorlig adhd. Eneste grunnen til å være lettet over det, må være at adhd er litt mer kjent for folk, og derfor mindre skremmende. Adhd og autisme er i samme diagnoseboks. Begge er nevropsykiatriske diagnoser med svært mye overlapp. De er altså ganske like. Tror ikke det er noe lettere å leve med alvorlig adhd enn høytfungerende autisme. Jeg kjenner godt til begge diagnosene da den ene sønnen min begge. Jeg er også spesialpedagog, og jobber innen feltet. Anonymkode: 2c90c...2af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå