Gå til innhold

Si de tuller nå. Enda flere systemer?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor tror du regjeringen heller ønsker folk som IKKE følger tiltak og er VANSKELIGE å styre? 

Anonymkode: 91ffe...599

Jeg spør deg jeg. Ser ingen grunn til at regjeringen skulle gjøre dette verre enn det er? Hva har de å tjene på det?

Anonymkode: 261fd...ac2

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Har du ingen andre sysler enn å styrte inn her og sutre i tråd etter tråd dag etter dag måned etter måned? Vi andre har liv, det anbefales.

Anonymkode: f66fb...4d5

For min del er jeg påtvunget hjemmekontor, idretten jeg driver med er stengt, det er drit kaldt ute, de to vennene mine som tør å treffe andre enn familien sin er nå i karantene. Jeg har allerede gått milevis på ski og skøyter og kjeder dritten av meg. 

Jeg klager her inne fordi jeg mener regjeringen bør stilles for riksrett for disse sinnsyke tiltakene som ikke henger på greip overhodet! 

Anonymkode: b598e...53f

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Legene jeg kjenner leser helt sikkert bare Se og Hør🙄 Siden du er nedlatende: det er de mest velutdannede jeg kjenner som mener dette er fullstendig ute av proporsjoner. De ser at tiltakene skader mer enn de gagner. 

De uten utdanning som jeg anser som litt enkle derimot, har full tillit til regjeringen og leser alt skremselsstoff i avisen uten evne til å sette tall litt i perspektiv med folketall og levestandard i ulike land. 

Jeg har helt motsatt erfaring. Så da kan vi vel ikke konkludere noe🤷‍♀️

Anonymkode: b4557...0c5

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

For min del er jeg påtvunget hjemmekontor, idretten jeg driver med er stengt, det er drit kaldt ute, de to vennene mine som tør å treffe andre enn familien sin er nå i karantene. Jeg har allerede gått milevis på ski og skøyter og kjeder dritten av meg. 

Jeg klager her inne fordi jeg mener regjeringen bør stilles for riksrett for disse sinnsyke tiltakene som ikke henger på greip overhodet! 

Riksrett faktisk 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Dette er så fullstendig hårreisende latterlig dårlig håndtert. Blir de ikke flaue selv snart? Det dør knapt et menneske av denne sykdommen, nesten ingen er innlagt. Leger jeg kjenner bare ristet på hodet av dette kaoset av restriksjoner. Det holder nå! Sitter med en følelse av at man er med i et gameshow der myndighetene skal se hvor langt de kan dra det før folk gjør opprør. 

Leser i VG at 59% fremdeles støtter tiltakene. Er 59% av befolkningen komplette idioter? Man må jo være fullstendig uten kritisk sans og egne meninger for å støtte dette forbanna tullet her? Kan ingen bare stoppe denne karusellen nå, jeg gidder ikke mer. 

Er det så overraskende? Milgram-eksperimentet, 65 % fulgte villig ordre. 

Var nesten overrasket over at hele 41% nå er kritisk. Det er mye mer enn man får inntrykk av, kanskje de sitter litt stille på gjerdet, siden det er på politisk ukorrekt å ha en annen mening. De få som gjør det, høvles ned over en lav sko i media. 

Anonymkode: 7e206...cab

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Er det så overraskende? Milgram-eksperimentet, 65 % fulgte villig ordre. 

Var nesten overrasket over at hele 41% nå er kritisk. Det er mye mer enn man får inntrykk av, kanskje de sitter litt stille på gjerdet, siden det er på politisk ukorrekt å ha en annen mening. De få som gjør det, høvles ned over en lav sko i media. 

Anonymkode: 7e206...cab

Folk har ikke lest 1984. Det er så åpenbart at det er til å grine av, seriøst, Mange av tiltakene er som tatt rett ut av denne boka. Det hadde vært veldig morsomt hvis det ikke var så trist.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Folk har ikke lest 1984. Det er så åpenbart at det er til å grine av, seriøst, Mange av tiltakene er som tatt rett ut av denne boka. Det hadde vært veldig morsomt hvis det ikke var så trist.

De vet heller ikke hva Milgram-eksperimentet er. 

Anonymkode: 2eb77...b3b

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg ikke har lest 1984, og nå i disse tider orker jeg ikke gjøre det. Jeg er en av de som aldri har blitt lammet av frykten som har herjet landet (heller ikke i mars ifjor) og redd jeg kommer til å føle meg som hovedpersonen i boken. 

Milgram- eksperimentet er en interessant teori ja. Folk flest er sauer. Intet annet. Nå har folk lurt på hvordan Hitler kunne få en slik makt i 75 år. Svaret har vi fått i 2020. Det er jammen ikke mye som skal til. 

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Tenker du at det er derfor folk er for tiltakene? Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri har hørt om Milgram-eksperimentet eller 1984 engang.

Anonymkode: cc3b8...c57

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tenker du at det er derfor folk er for tiltakene? Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri har hørt om Milgram-eksperimentet eller 1984 engang.

Trekker tilbake at jeg aldri har hørt om Milgram-eksperimentet. Etter å ha googlet litt, så ser jeg at jeg kjenner absolutt til det, men husket ikke at det kalles Milgram-eksperimentet

Jeg må innrømme at jeg ikke har lest 1984, og nå i disse tider orker jeg ikke gjøre det. Jeg er en av de som aldri har blitt lammet av frykten som har herjet landet (heller ikke i mars ifjor) og redd jeg kommer til å føle meg som hovedpersonen i boken. 

Milgram- eksperimentet er en interessant teori ja. Folk flest er sauer. Intet annet. Nå har folk lurt på hvordan Hitler kunne få en slik makt i 75 år. Svaret har vi fått i 2020. Det er jammen ikke mye som skal til. 

De er ikke bare sauer. De er aggressive intolerante sauer. Som utlending i Norge har jeg opplevd det mange ganger - alt som ikke er a4, blir tatt imot aggressivt. Som i en hønseflokken, der høne som er annerledes enn alle andre, blir hakket i hjel av andre høner. 

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Skummelt at så mange ikke har lest boka. Boka beskriver Worst case scenario i totalitære regimer. Skulle vært skoleprogram dette. 

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

De er ikke bare sauer. De er aggressive intolerante sauer. Som utlending i Norge har jeg opplevd det mange ganger - alt som ikke er a4, blir tatt imot aggressivt. Som i en hønseflokken, der høne som er annerledes enn alle andre, blir hakket i hjel av andre høner. 

Det også. Og korona har forverret det helt hinsides. Angiveri, hat og utestenging er det nye. Blir kvalm av folk. 

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Det også. Og korona har forverret det helt hinsides. Angiveri, hat og utestenging er det nye. Blir kvalm av folk. 

Jaaa, angiveriet blomstrer. Folk som før konsentrerte seg om å melde naboen til barnevernet, skatteetaten og andre myndigheten fordi de har en "magefølelse" om et eller annet, driver nå og melder om korona. Et vennepar av meg fikk politi på besøk med beskjed om at de har brutt isolasjonen, masse tilsnakk og trussel om bot. De skjønte ikke bæret. Viste seg at naboen meldte til politiet om brudd på isolasjonen fordi de ikke så parets bil i oppkjørselen. Greia var at parets voksne sønn hentet bilen for å ta den med på service de bestilte den dagen. Foreldre satt i husets fire vegger hele tiden. Politiet var mektig irritert på naboen.

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jaaa, angiveriet blomstrer. Folk som før konsentrerte seg om å melde naboen til barnevernet, skatteetaten og andre myndigheten fordi de har en "magefølelse" om et eller annet, driver nå og melder om korona. Et vennepar av meg fikk politi på besøk med beskjed om at de har brutt isolasjonen, masse tilsnakk og trussel om bot. De skjønte ikke bæret. Viste seg at naboen meldte til politiet om brudd på isolasjonen fordi de ikke så parets bil i oppkjørselen. Greia var at parets voksne sønn hentet bilen for å ta den med på service de bestilte den dagen. Foreldre satt i husets fire vegger hele tiden. Politiet var mektig irritert på naboen.

Så bra! Er det mistanke om brudd på karanteneplikt så skal politiet undersøke. Vi skal ikke ha coronasyke som løper rundt og sprer død og fordervelse i samfunnet. De får enten holde det for seg selv eller fengsles.

Anonymkode: c450c...c0b

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så bra! Er det mistanke om brudd på karanteneplikt så skal politiet undersøke. Vi skal ikke ha coronasyke som løper rundt og sprer død og fordervelse i samfunnet. De får enten holde det for seg selv eller fengsles.

De kunne altså ikke ta telefon til naboen og spørre om de var hjemme? Da kunne de jo få svar på det med en gang. Neida, man løper til purken og opptar deres kapasitet med bare tull. Hvorfor er det mistanke på karantenebrudd bare fordi bilen ikke lenger står i oppkjørselen? Kanskje noen slektninger har hentet bilen, kanskje bilen er stjålet? 

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

De kunne altså ikke ta telefon til naboen og spørre om de var hjemme? Da kunne de jo få svar på det med en gang. Neida, man løper til purken og opptar deres kapasitet med bare tull. Hvorfor er det mistanke på karantenebrudd bare fordi bilen ikke lenger står i oppkjørselen? Kanskje noen slektninger har hentet bilen, kanskje bilen er stjålet? 

Det er politiets oppgave å etterforske, ikke privatpersoners oppgave. Det er helt riktig å ringe til og overlate til politiet når en mistenker kriminelle handlinger og aktiviteter. Hva blir det neste? Skal folk etterforske om et innbrudd er kriminell aktivitet eller ikke før de ringer politiet? Etterforske mord? Det er helt riktig å ringe politiet ved mistanke.

Det er politiets oppgave å etterforske, ikke privatpersoners oppgave. Det er helt riktig å ringe til og overlate til politiet når en mistenker kriminelle handlinger og aktiviteter. Hva blir det neste? Skal folk etterforske om et innbrudd er kriminell aktivitet eller ikke før de ringer politiet? Etterforske mord? Det er helt riktig å ringe politiet ved mistanke.

Men hvorfor mistanke? Snakker man ikke med naboene sine? Skal man ringe barnevernet hver gang man hører barnegråt i nabohuset, i tilfelle naboen denger ungen sin? Hva hvis nabokona gråter? Ringe politiet i tilfellet mannen mishandler kona? Skal alle anmelde alle for alt mulig rart som skjer i deres eget hode?

Politiet oppfordrer selv til å ringe til dem ved minste mistanke om brudd på corona reglene.

https://www.nrk.no/nordland/politiet-bekymret-for-brudd-pa-corona-karantene-1.14946746

Ikke rart at anmeldelser om voldtekter og lignende VIRKELIG ALVORLIG blir liggende i flere år før de blir henlagt på grunn av for lang saksbehandlingstid - politiet må jo fly rundt på tulleutrykninger.

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Politiet oppfordrer selv til å ringe til dem ved minste mistanke om brudd på corona reglene.

https://www.nrk.no/nordland/politiet-bekymret-for-brudd-pa-corona-karantene-1.14946746

Har du lest linken som du selv har lagt ut? De sier jo selv at det ikke alt som er straffbart i Norge per nu, og det er forskjell på karantene og isolasjon og andre ting. Så mistanken skal være begrunnet. Ikke bare en magefølelse om et eller annet.

Ikke skap dårlig stemning

Bleidvin sier at de også får henvendelser om turister som er i området og om lokalbefolkning som publikum tror eller vet skal oppholde seg i karantene.

– Det er viktig at man vet forskjellen på karantene og hjemmeisolasjon. Og så må man tenke på at man ikke alltid vet om de ulike situasjonene til den enkelte slik at vi ikke får en masse skulig og dårlig stemning, sier han.

Det er for eksempel ikke slik at alle turister som er ute og går ikke har lov å gjøre det. Her er folkehelseinstituttets regler for hva man kan i de ulike situasjonene.

Herregud, dette bekrefter bare hvor mye det har rabla for folk. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

At politiet var irritert på naboen eller at de fikk kraftig tillsnakk før de hadde sjekket fakta tviler jeg på. Det  er sånne ting folk har lett for å legge til i historien når den blir gjennfortalt.

Anonymkode: 540f2...a67

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Koko

Anonymkode: 2eb77...b3b

• Opprett ny...