Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Noen som vet hva som kan være årsaken til at arbeidsgiver mottar lønnstilskudd på 60% for en ansatt? Har mottatt tilbud om en stilling i en bedrift hvor arbeidsgiver mottar lønnstilskudd på en av nøkkelpersonene i bedriften. Betyr dette at personen har nedsatt arbeidsevne? At personen kanskje ikke kan stå i 100% jobb i fremtiden? Årsaken til spørsmålet er ikke nysgjerrighet, men dersom denne personen ikke er 100% arbeidsfør vil dette påvirke min jobb på en veldig uheldig måte. Vet for lite om dette til å kunne vurdere om dette vil påvirke meg om jeg takker ja til stillingen. Kanskje noen her vet mer enn meg om dette? Anonymkode: cd273...61d
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 Lønnstilskudd gis vanligvis til en bedrift for at en ansatt som feks har vært på AAP skal tilbake i arbeid men bedriften ønsker ikke å stå for hele lønnen da arbeidstaker er et usikkert kort. Vi har en hos oss på lønnstilskudd og det får vi fordi vi er usikre på om denne personen greier å stå i jobben og har veldig mye fravær. Merkelig at en nøkkelperson er på dette spør du meg. Anonymkode: 7e022...6d4
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 En ansatt på mannens arbeidsplass er ansatt med 60% lønnstilskudd, han var arbeidsledig og fikk denne jobben for å komme ut i arbeidslivet igjen. Mannen er 55 år og forrige arbeidsplass ble nedlagt så han slet med å finne ny jobb, hadde vært arbeidsledig i over 1 år. Arbeidsplassen får lønnstilskudd første 6 mnd han jobber der for det krevde ganske mye opplæring første tiden, litt ny bransje osv. Veldig fint tiltak for å få arbeidsledige ut i jobb som kanskje ikke er 100% tilpasset det de kan fra før, da får den nye jobben litt ekstra penger til å være ekstra folk på jobb og lære den nye skikkelig opp. Anonymkode: 58dff...930
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå