Gå til innhold

Hva med de som bruker munnbind feil?

Anbefalte innlegg

Her jeg bor er det nå påbud om bruk av munnbind på buss,de som ikke har det på får bot. Men hva med alle disse tullingene som ikke bruker munnbindet rett? Får de bot eller bare tilsnakk da? Ser flere som bruker munnbind men som kun dekker til munnen,ikke nesen. 

Anonymkode: 6374c...a99

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414180-hva-med-de-som-bruker-munnbind-feil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det heter munnbind ikke nesebind?

Anonymkode: c6500...8a7

Det skal dekke nese og munn, og blå side skal vende utover. Ellers kan du like godt la være å bruke det

Anonymkode: 9404f...6ae

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Folk bruker det bare for syns skyld. Munnbind har ikke noe særlig effekt uansett 🙄

Anonymkode: 1c7a2...481

Dette. Jeg bruker munnbind for å ikke få bot, ikke fordi jeg er redd for korona. 

Anonymkode: 10c4d...f93

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Folk bruker det bare for syns skyld. Munnbind har ikke noe særlig effekt uansett 🙄

Anonymkode: 1c7a2...481

Det er i grunn rett. Og når jeg ser alle disse som har det på haka, som tar det av og liksom knuger det i hånda eller har det hengende på håndleddet,  da lurer jeg på om jeg skal si noe. Det er jo ikke slik man skal behandle et munnbind korrekt. Sjansen er faktisk større for å bli smittet da.

Anonymkode: f9376...969

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er i grunn rett. Og når jeg ser alle disse som har det på haka, som tar det av og liksom knuger det i hånda eller har det hengende på håndleddet,  da lurer jeg på om jeg skal si noe. Det er jo ikke slik man skal behandle et munnbind korrekt. Sjansen er faktisk større for å bli smittet da.

Eller de som bare henter opp munnbindet som har ligget løst i vesken,å heller ikke spriter hendene før de tar det på 🙄 Det er heller ikke korrekt måte å håndtere munnbind på.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Eller de som bare henter opp munnbindet som har ligget løst i vesken,å heller ikke spriter hendene før de tar det på 🙄 Det er heller ikke korrekt måte å håndtere munnbind på.

Og når jeg ser det, blir jeg så forundra. Hvor har folk huet sitt? Hvorfor tror de at det er greit å gjøre det slik? 

I går så jeg en episode av Ncsi eller hva det heter, på tv 3. Der var det munnbind på haka, under bh-stroppen og i hånda. Og dette var nye episoder som omhandlet covid-19. 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Dette. Jeg bruker munnbind for å ikke få bot, ikke fordi jeg er redd for korona. 

Jeg og. Kun for å slippe koronapoliti og konfrontasjoner. Men jeg gidder ikke å vaske tøymunnbindet mellom hvert bruk, og jeg lar det ligge i bilen. Finnes ikke redd for korona. 

Anonymkode: 1d3bf...2dc

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

På hvilken måte blir jeg lettere smittet når jeg bærer munnbindet rundt håndleddet før jeg tar det på? F.eks fra bilen og inn på butikken. Hva er forskjellen på å ta det på i bilen, eller bære det de 100 meterne rundt håndleddet og bort til inngangsdøra før jeg så tar det på?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du er en av de ja 🙄

Jeg er ikke en av de som har OCD nei. Jeg bryr meg fint lite. Men som flere har bemerket, vi må jo ha disse på oss bare fordi ellers reageres det. Men jeg må ha nesa fri, ellers får jeg ikke puste. Ingen som har reagert på det. Da har jeg nesa fri.

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

På hvilken måte blir jeg lettere smittet når jeg bærer munnbindet rundt håndleddet før jeg tar det på? F.eks fra bilen og inn på butikken. Hva er forskjellen på å ta det på i bilen, eller bære det de 100 meterne rundt håndleddet og bort til inngangsdøra før jeg så tar det på?

Fordi du tar på det. Spriter du hender før du tar på det? Er håndleddet ditt rent? Sikker på at munnbindet ikke kommer borti noe som helst på vei fra bilen og bort til butikken? Hvis det skal brukes korrekt, skal du vaske/sprite deg umiddelbart før og etter håndtering av munnbind. 

Annonse

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Jeg er ikke en av de som har OCD nei. Jeg bryr meg fint lite. Men som flere har bemerket, vi må jo ha disse på oss bare fordi ellers reageres det. Men jeg må ha nesa fri, ellers får jeg ikke puste. Ingen som har reagert på det. Da har jeg nesa fri.

Selv om ingen er tøff nok til å si noe til deg om det,så skal jeg love deg at mange reagerer. Bruker du munnbindet sånn så kan du like godt gå uten.

Ettersom munnbindet hovedsakelig beskytter mot å smitte andre, så gjør det vel ingen forskjell om det ikke er rent? Andre skal jo ikke være borti det? (Forutsetter selvsagt at man spriter hendene etter å ha tatt det på og ikke tar seg til ansiktet etterpå.)

Anonymkode: 45101...1d8

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Fordi du tar på det. Spriter du hender før du tar på det? Er håndleddet ditt rent? Sikker på at munnbindet ikke kommer borti noe som helst på vei fra bilen og bort til butikken? Hvis det skal brukes korrekt, skal du vaske/sprite deg umiddelbart før og etter håndtering av munnbind. 

Jeg tar ikke på noe mer fra bilen og bort til inngangsdøra. Tvert imot spriter jeg hendene utenfor og SÅ tar jeg på munnbindet. 

Godt å lese at det er flere som bare bruker det fordi man må. Her jeg bor er det påbudt på offentlige steder. Jeg har hatt korona, så synes det er noe forbanna tull at man blir tvunget til å gå med det. Føler meg uvel lenge etterpå fordi jeg føler jeg ikke får puste når jeg har det på. 

Anonymkode: 475ec...914

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tar ikke på noe mer fra bilen og bort til inngangsdøra. Tvert imot spriter jeg hendene utenfor og SÅ tar jeg på munnbindet. 

Du har ikke hendene i lomma? Håndleddet er rent? Da er det jo ingen sak. Men du er ikke den eneste med munnbind på håndleddet. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ettersom munnbindet hovedsakelig beskytter mot å smitte andre, så gjør det vel ingen forskjell om det ikke er rent? Andre skal jo ikke være borti det? (Forutsetter selvsagt at man spriter hendene etter å ha tatt det på og ikke tar seg til ansiktet etterpå.)

Anonymkode: 45101...1d8

Hvis munnbindet har viruset på seg kan du få det på deg.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du har ikke hendene i lomma? Håndleddet er rent? Da er det jo ingen sak. Men du er ikke den eneste med munnbind på håndleddet. 

Hvis munnbindet har viruset på seg kan du få det på deg.

Da har hun jo fått virus på seg, munnbind eller ikke? 

Anonymkode: 1ed8b...db9

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da har hun jo fått virus på seg, munnbind eller ikke? 

Det er vel derfor man skal sprite/vaske seg da. Og ikke ta på munnbindet.  Og bytte munnbind. Og ikke bruke møkkete munnbind. Det er jo en logikk der. Som til og med jeg ser. Som mener at munnbind mest er for syns skyld. Klarer man meter'n skal jo ikke munnbind være nødvendig. 

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Det er vel derfor man skal sprite/vaske seg da. Og ikke ta på munnbindet.  Og bytte munnbind. Og ikke bruke møkkete munnbind. Det er jo en logikk der. Som til og med jeg ser. Som mener at munnbind mest er for syns skyld. Klarer man meter'n skal jo ikke munnbind være nødvendig. 

Problemet er at folk ikke orker sånt styr i mange år. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

? Jeg ser den ikke. Hvorfor skulle viruset være farligere på munnbindet enn på huden? (Det med en meter er jo dessuten veldig lite. De fleste land i verden anbefaler minst to. Og munnbind.)

• Opprett ny...