Gå til innhold

Fjerne eggstokkene? Erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga en cyste på eggstokk (ikke kreft) og fordi jeg nå er i overgangsalderen så er det ingen vits å ha eggstokker (mye kreft i familien så kirurg anbefaler dette) så jeg skal fjerne begge. Har kun vært på sykehus da jeg fødte og null komplikasjoner. Så har ingen erfaring med noe som helst vedrørende kikkhullskirurgi osv. Har noen her fjernet eggstokker? Var det lenge vondt? Noen komplikasjoner? Lenge sykemeldt?

Anonymkode: af717...c37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fjernet eggstokkene pga en cyste/svulst.

Hos meg var den så stor at de ikke kunne fjerne den med kikkhull da, de åpnet keisersnittarret og fjernet den veien. Egentlig skulle de fjerne bare den ene, men cysten var så stor, og de var usikre på om den var godartet eller ondartet så de fjernet begge for sikkerhets skyld.

Jeg var 42 år og ble kastet rett i overgangsalderen, det var noe av det verste. Hetetokter av en annen verden, og jeg kunne ikke få hormoner i tilfelle den var ondartet.

Det var veldig smertefullt i 2-3 dager etter operasjonen, jeg lå på sykehuset i 5 dager. Mulig det er mindre smertefullt ved kikkhull? Hos meg var cysten så stor og alt ble flyttet rundt inni der, både tarmer, blære og alt mulig var jo presset pga cysten og ble flyttet på da den ble fjernet. Cysten min var 40cm i diameter.

Anonymkode: 46d75...4d0

Skrevet

Overgangsalderen blir nok hovedproblemet for deg.

Anonymkode: 49ba6...273

Skrevet

Jeg er i overgangsalderen og er alt medisinert med hormoner for dette. 
HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg har fjernet eggstokkene pga en cyste/svulst.

Hos meg var den så stor at de ikke kunne fjerne den med kikkhull da, de åpnet keisersnittarret og fjernet den veien. Egentlig skulle de fjerne bare den ene, men cysten var så stor, og de var usikre på om den var godartet eller ondartet så de fjernet begge for sikkerhets skyld.

Jeg var 42 år og ble kastet rett i overgangsalderen, det var noe av det verste. Hetetokter av en annen verden, og jeg kunne ikke få hormoner i tilfelle den var ondartet.

Det var veldig smertefullt i 2-3 dager etter operasjonen, jeg lå på sykehuset i 5 dager. Mulig det er mindre smertefullt ved kikkhull? Hos meg var cysten så stor og alt ble flyttet rundt inni der, både tarmer, blære og alt mulig var jo presset pga cysten og ble flyttet på da den ble fjernet. Cysten min var 40cm i diameter.

Anonymkode: 46d75...4d0

Hei og takk for svar❤️
Min cyste er ikke så stor. Rundt 5 cm. Men på siste kontroll hadde den ikke den samme runde formen som tidligere, samt vokst litt. Derfor skal den nå fjernes. Det er mye kreft i familien hos kvinner så det er greit å fjerne det kjenner jeg. Skjønner at du hadde veldig vondt med full åpning og såpass stor cyste. 
Jeg kjenner jeg er litt nervøs. For narkose og at de skal finne ut at det er verre der inne enn først antatt. 
HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...