Gå til innhold

Tips til ekstremt tørre hender?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lag en balje med lunket vann og noen ss salt i, havsalt om du har. Legghendene oppi og ha de der så lenge til at du får skrukkehud. Så kan du ta opp hendene, men ikke tørk de tørre. Evt klapp de tørre med ett honkle og la de tørke inn. Smør de med olje, kokosolje syns mine unger fungerer best om du ikke har slik så kan du ta vanlig kjøkkenolje. Denne er vegitabilsk, så den tetter ikke porene. Mange av de fancy oljene er ikke vegitabilske og dermed tetter porene slik st huden ikke får puste. 
Smør inn mer enn hva huden klarer å trekke til seg, se litt på tv og smør litt mere på. Klapp huden tørr etter en stund med ett honkle slik at det som huden da ikke har trekt til seg går av og du ikke griser så. 

Dette gjør min ene datter om kvelden når hun har perioder med tørre hender. Hun har atopisk eksem ogfår ekstremt tørre hender. Som hun sier selv så svir saltet den første gangen, men det gjør henne ikke noe for hun vet det hjelper veldig mye raskere og bedre enn alle kremer som finnes. 
Det må være noe med saltvann, for den andre datteren som har atopisk eksem over hele kroppen hopper i havet når hun har store utbrudd og vi er i nærheten av havet. 

Anonymkode: c6660...c36

Kremen Locobase Repair fra apoteket (ikke resept) virker for meg. Den er utrolig fet, så vanskelig å bruke i løpet av dagen, men helt fantastisk om kvelden når du skal legge deg. I løpet av dagen bruker jeg Hand Lotion fra Nu Skin, den trekker fort inn i huden. 

Jeg har også veldig tørre hender og håndeksem til tider, ofte om vinteren som nå, men disse to kremene i kombinasjon har hjulpet enormt mye. Ellers anbefaler jeg å unngå vann på hendene så godt det kan la seg gjøre, jeg dusjer i perioder med plasthansker med strikk rundt håndleddet og bruker alltid oppvaskhansker når jeg vrir opp kluter osv. 

Anonymkode: d801a...701

Scholl for sprukne hæler. Fungerer veldig godt på tørre hender også ;)

Ellers er Apobase fast her, her gjør atopisk eksem at hendene blir ekstra tørre om vinteren på både meg og datteren min så vi har både den røde og den blå. Den med 30% fett om dagen og den med 60% fett om natten.

Anonymkode: ad06f...349

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Kremen Locobase Repair fra apoteket (ikke resept) virker for meg. Den er utrolig fet, så vanskelig å bruke i løpet av dagen, men helt fantastisk om kvelden når du skal legge deg. I løpet av dagen bruker jeg Hand Lotion fra Nu Skin, den trekker fort inn i huden. 

Jeg har også veldig tørre hender og håndeksem til tider, ofte om vinteren som nå, men disse to kremene i kombinasjon har hjulpet enormt mye. Ellers anbefaler jeg å unngå vann på hendene så godt det kan la seg gjøre, jeg dusjer i perioder med plasthansker med strikk rundt håndleddet og bruker alltid oppvaskhansker når jeg vrir opp kluter osv. 

Anonymkode: d801a...701

Locobase repair er helt super! Den anbefaler jeg også. 

Annonse

I tillegg til det som er nevnt over vil jeg faktisk anbefale et håndpleiesett fra May Kay. Det består av en fet balm og en skrubb som man først behandler hendene med, og til slutt en håndkrem man smører seg med. Har virkelig aldri hatt så myke og fine hender flr, ig jeg sliter hver vinter. Det høres strevsomt ut, men det tar bare typ noen få min om kvelden. 

Anonymkode: 99c9e...c6a

Jeg har hatt sykepleier-hender i godt over 20 år, og har forsøkt ALT uten noe særlig resultat, utover lindring der og da.

Men så fikk jeg med meg et sett med håndkrem og håndmaske fra Rituals, og for første gang ble hendene mine skikkelig myke, også flere dager etter å ha brukt den. Det var overraskende, men kan bare anbefale den.

Bruker gjerne Artdeco all-in-one manicure oljeskrubb innimellom. 

Anonymkode: 350aa...ae0

Jeg bruker fotkrem både på hender og føtter når Jeg legger meg. 
Denne er kjempegod. https://www.vitusapotek.no/fotpleie/ccs-cracked-heel-sos-krem-75-ml-/p/992058?source=googleps

I tillegg smører jeg leppene mine med lanolin et par ganger om dagen, og da tar jeg et tynt lag på hendene også. Det er klissete en liten stund, men jeg opplever at det gir den beste barrieren mot såpe og antibac.

Jeg har atopisk eksem, tørr hud, jobber i helsevesen og vasker og spriter hender hele tiden. 

Anonymkode: e5104...d58

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Lag en balje med lunket vann og noen ss salt i, havsalt om du har. Legghendene oppi og ha de der så lenge til at du får skrukkehud. Så kan du ta opp hendene, men ikke tørk de tørre. Evt klapp de tørre med ett honkle og la de tørke inn. Smør de med olje, kokosolje syns mine unger fungerer best om du ikke har slik så kan du ta vanlig kjøkkenolje. Denne er vegitabilsk, så den tetter ikke porene. Mange av de fancy oljene er ikke vegitabilske og dermed tetter porene slik st huden ikke får puste. 
Smør inn mer enn hva huden klarer å trekke til seg, se litt på tv og smør litt mere på. Klapp huden tørr etter en stund med ett honkle slik at det som huden da ikke har trekt til seg går av og du ikke griser så. 

Dette gjør min ene datter om kvelden når hun har perioder med tørre hender. Hun har atopisk eksem ogfår ekstremt tørre hender. Som hun sier selv så svir saltet den første gangen, men det gjør henne ikke noe for hun vet det hjelper veldig mye raskere og bedre enn alle kremer som finnes. 
Det må være noe med saltvann, for den andre datteren som har atopisk eksem over hele kroppen hopper i havet når hun har store utbrudd og vi er i nærheten av havet. 

Anonymkode: c6660...c36

Det skal jeg prøve ☺

Anonymkode: db604...c3d

Annonse

Kjøp Locobase repair og bomullshansker på apotek. Smør inn hendene med et godt lag med krem og ta på bomullshansker når du legger deg. Kremen er veldig det, så greit med hansker så slipper du grisete sengetøy. Hjelper godt mot tørre hender.

Ser at flere anbefaler locobase og den slags. Kan bare si at det var slike kremer jeg brukte før den fra rituals, og de fungerte ikke i nærheten så effektivt.

Er mer enig med de som bruker fotkrem og lanolin. Lanolin er topp.

Anonymkode: 350aa...ae0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...